آشنایی با بهترین جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران

تهران یکی از شهرهای پرجاذبه و زیبای کشور است که مکان های تفریحی و دیدنی بسیاری دارد. پایتخت نشینان به اندازه ای از ترافیک و هوای آلوده آن آزرده هستند که ممکن است جاهای دیدنی تهران از چشم آنها پنهان بماند. پارک های سرسبز، خیابان های قدیمی و موزه های تاریخی همگی جزو اماکن تفریحی و سیاحتی این شهر به حساب می آیند. چنانچه می خواهید بیشتر با این مکان های تفریحی آشنا شوید، این مقاله را تا انتهای آن مطالعه کنید.

مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد 

یکی از خوش آب و هواترین موزه های شهر، کاخ موزه سعدآباد است. کاخی بزرگ و زیبا در دل یک باغ پر از گل و درخت همراه با رودی جاری و زلال، مکانی جذاب برای دیدن و اندیشیدن است. عمارت ها و کاخ های خاندان پهلوی که به عنوان موزه در دسترس مردم و گردشگران قرار گرفته است یک موزه جالب برای روز تعطیل خانواده ها به شمار می رود. برای رسیدن به این مجموعه می توانید از دو درب دربند و زعفرانیه گذر کنید.

کاخ سعد آباد

بازار بزرگ تهران مکانی زنده در دل تاریخ

بازار بزرگ یکی از جاهای دیدنی تهران است که در آن تکاپو و تلاش همیشگی مردم دیده می شود. ساختمان ها و خیابان های قدیمی و زیبا که پیوسته مورد بازدید گردشگران خارجی قرار دارد همراه با کسبه پرتلاش آن، تهران قدیم را در خاطره بزرگان ما زنده می کند. بسیاری از مردم شهر جهت خرید مایحتاج خود به این بازار مراجعه می کنند و از تنوع و فراوانی کالاها بهره مند می شوند.

از نکات جذاب دیگر این بازار، نزدیک بودن کاخ گلستان به آن است که مکانی تاریخی و تفریحی محسوب می شود و می توانید با صرف زمان اندکی از آن هم بازدید کنید. توصیه می شود بعد از دیدن بازار و کاخ گلستان، خوردن چلوکباب بازار در رستوران های آن را از دست ندهید.

تئاتر شهر مجموعه ای با معماری بی نظیر

یکی از مکان های زیبا با معماری جذاب، تئاتر شهر است. ساختمان دایره ای شکل و بدون حصار در میان «پارک دانشجو»، نظر بسیاری از رهگذران را به خود جلب می کند. شکل ساختمان الهام گرفته از «برج طغرل» و تداعی کننده تماشاخانه های قدیمی ایران است. در این مجموعه کافه تریا، کتابخانه، کتاب فروشی و مرکز اسناد نیز دیده می شود. سه تالار به همراه تالار اصلی و کارگاه نمایش جزو مجموعه تئاتر شهر محسوب می شوند. تماشای تئاتر برای علاقمندان در این مجموعه بسیار دلنشین است.

برج مخابراتی میلاد بلندترین بنای ایران

برج میلاد یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که اغلب جوانان را به سوی خود می کشاند. برجی مخابراتی که در سال ۱۳۸۷ بنا شد. برج میلاد که ششمین برج بلند مخابراتی در دنیا است، امکانات متعددی نظیر مرکز همایش، رستوران، خدمات گردشگری و تفریحی و غیره را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. بسیاری از جشنواره ها و نمایش های محلی در این مکان برگزار می شود.

برج میلاد

پارک ملت یکی از جاهای دیدنی تهران با بهاری زیبا 

از بناهای تاریخی و موزه ها که بگذریم گردشی در پارک های شهر صفای دیگری دارد. یکی از پارک های بزرگ و قدیمی تهران، پارک ملت است. این پارک با درختانی بلند و سر به فلک کشیده، همراه با مجسمه های جالب و المان های شهری، یکی از مکان های تفریحی و زیبای پایتخت به شمار می آید. اگر در هنگام بهار از پارک ملت دیدن کنید با انبوهی از گلهای لاله رنگارنگ مواجه می شوید که چشم هر بیننده ای را جلا می دهد. پاییز برگریزان پارک نیز مکانی زیبا برای عکاسی به حساب می آید.

این پارک در بخش شمالی خیابان ولی عصر بالاتر بزرگراه هاشمی رفسنجانی قرار دارد.

خیابان ولی عصر بلندترین و مهم ترین خیابان تهران

خیابان ولی عصر تهران مهم ترین خیابان شهر است که با درختان بلند و سرسبز اطراف آن به عنوان یکی از زیباترین خیابان های دنیا نیز شناخته می شود. جالب است بدانید که خیابان ولی عصر در همه دوره های تاریخی جزو یکی از جاهای دیدنی تهران معرفی شده است. درختان چنار بلند و کهنسال که در زمان احداث خیابان کاشته شده اند، سقفی زیبا و نمایی شگفت انگیز در بخش شمالی آن ایجاد کرده است.

خیابان ولی عصر دو میدان بزرگ شهر یعنی میدان راه آهن و میدان تجریش را به هم متصل کرده است که انتها و ابتدای آن را نیز مشخص می کند. بسیاری از افراد جهت رفتن به کافه های هنری به خیابان ولی عصر می آیند زیرا آن را مرکزی برای این کافه ها می دانند.

پارک ساعی با درختان سرو زیبا

یکی دیگر از پارک های زیبا و سرسبز پایتخت که در خیابان ولی عصر واقع شده است، پارک ساعی است. از جاذبه های گردشگری و تفریحی این پارک خوش آب و هوا می توان به آلاچیق های جالب، زمین بازی، زمین تنیس روی میز، باغ ژاپنی و زمین اسکیت اشاره کرد. باغ ژاپنی پارک ساعی از پرندگان گوناگونی نگهداری می شود که مکانی دوست داشتنی برای کودکان و بزرگترها است.

جاهای دیدنی تهران

باغ گیاه شناسی با هزاران گونه گیاه

باغ موزه گیاه شناسی با سه هزار گونه گیاه یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می شود. باغ مذکور که به عنوان بزرگترین باغ گیاه شناسی جهان نیز معروف است کلیه گیاهان شامل گیاهان درختی، درختچه ای و بوته ای را در خود جای داده است. این باغ در غرب تهران و اتوبان تهران- کرج قرار دارد. پیشنهاد می شود فصل بهار را برای دیدن باغ موزه گیاه شناسی انتخاب کنید.

پارک جمشیدیه با آبشاری زیبا

پارک سنگی جمشیدیه یکی از بوستان های پرطراوت و سرسبز است که با کفپوش های سنگی آن شناخته می شود. آبشار مصنوعی، آلاچیق، قفس پرندگان، نگارستان، آمفی تئاتر، حوض و سازه های هنری- تجسمی جزو جاذبه های این پارک به شمار می رود.

کلام پایانی

شهر بزرگ تهران جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد. پارک های سرسبز، موزه ها و بناهای تاریخی و همینطور خیابان های قدیمی و بزرگ همگی جزو جاهای دیدنی پایتخت به حساب می آیند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها