همه چیز درباره سفر به ازمیر

همه چیز درباره سفر به ازمیر

اگر بخواهید بعد از استانبول و آنکارا به یکی از زیباترین، مدرن‌ترین و اروپایی‌ترین شهرهای ترکیه سفر کنید، قطعا انتخاب شما ازمیر خواهد بود. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، شهری بندری، تجاری و صنعتی است. مروارید اژه لقب شهر ازمیر است، زیرا سواحل ازمیر را دریای اژه احاطه کرده. در این مقاله، همه چیز درباره سفر به ازمیر پیش روی چشم شماست. برای آشنایی بیشتر با ازمیر، با ما همراه باشید.

مختصری در مورد ازمیر

تاریخ این شهر به ۶۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. عصر مفرغ، عصر آهن، عصر طلایی، عصر زوال و امپراطوری‌ها مراحل تاریخی شهر ازمیر است که تمام این دوران را پشت سر گذاشته. ازمیر در شمال شرقی ترکیه قرار دارد و دو دانشگاه آن یعنی دانشگاه اژه و دوکوز ایلول از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه است. سواحل، چشمه‌ها، بندر تجاری و قایق سواری، آثار تاریخی به جا مانده از این شهر، یک مکان متفاوت پدید آورده. مردم ازمیر به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند.

آب و هوای ازمیر

بهار ازمیر واقعا عالی است، هوای معتدل و ملایم بهار یکی از بهترین زمان‌هایی است که شما می‌توانید با خیال راحت بار سفر خود را ببندید. رتبه‌ی دوم هوای دلپذیر به فصل پاییز ازمیر تعلق دارد. اگر بخواهیم همه چیز درباره سفر به ازمیر را به شما بگویم، باید اطلاع دهیم که تابستان‌های ازمیر گرم و و زمستان‌های آن معتدل و بارانی است و به ندرت برف می‌بارد. ازمیر در غرب شبه جزیره، در وسط منطقه اژه قرار دارد و آب و هوایش مدیترانه‌ای است.

آب و هوای ازمیر

مکان های دیدنی ازمیر

ازمیر به دلیل تاریخ، طبیعت و نزدیکی به فرهنگ اروپایی دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیاری است. به دلیل این گستردگی تنها بخشی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم.

سفر به ازمیر

مسجد حیصار و محله‌ی کناک

مسجد حیصار، متعلق به قرن ۱۶ در محله‌ای به نام کناک و در نزدیکی بازار کمرالتی قرار دارد. این مسجد که به سبک عثمانی ساخته شده یکی از بزرگ‌ترین مساجد ترکیه است. محله‌ی کناک یکی از محله‌های دیدنی و زیبای ازمیر است که بازار و میدان آن بسیار دیدنی و گردشگری است. برج ساعت مشهورترین نماد ازمیر در میدان کناک قرار دارد.

موزه آگورا

آگورا در زبان یونانی یعنی بازار، و در دوران تسلط یونانیان از این منطقه به عنوان ابزار استفاده می‌شده. این موزه چهار قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. بر روی دروازه‌ی این بازار پرتره فاوستینا، همسر امپراتور یونان کشیده شده، زیرا این ملکه به ازمیر بسیار علاقه‌مند بوده است.

شهر باستانی افه سوس،عمارت بیرگی کاکی راگا Birgi Cakiraga، کلیسای سنت پلی کارپ، قلعه کادیفه کاله، موزه آتاتورک، بنای تاریخی آسانسور، کاروانسرای قیزلار آغاسی از دیگر جاهای تاریخی و دیدنی ازمیر است. برای دانستن همه چیز درباره سفر به ازمیر، کافی است تا نام این مکان‌ها را در گوگل جست و جو کنید.

تفریح و قدم زدن در ازمیر

آلسانجاک، یک منطقه‌ی تاریخی در ازمیر است که از میدان کناک شروع می‌شود و تا خط ساحلی ادامه دارد. انتهای این مسیر به کوردون بویو می‌رسد که یکی از خیابان‌های معروف ازمیر به حساب می‌آید. این مسیر یکی از بهترین جاهایی است که شما می‌توانید در آن قدم بزنید، انواع مغازه‌های سنتی و مدرن را ببینید، از رستوران‌ها و کافه‌های محلی استفاده کنید و لذت ببرید. این مسیر یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های تفریحی ازمیر و مخصوص پیاده‌روی است.

پارک حیات وحش ازمیر در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و یکی از معتبرترین باغ‌وحش‌های دنیا است. در ای باغ وحش خبری از قفس نیست و حیوانات آزاد هستند، البته نکات ایمنی حفاظت از انسانها و حیوانات وحشی رعایت شده است. پارک آبی بالچوا ازمیر با گنجایش ۴۰۰۰ به وسعت ۴۰ هزار متر مربع  یکی از مجهزترین پارک‌های آبی ترکیه است.

غذاهای محبوب ازمیز

در این بخش از مقاله‌ی همه چیز درباره سفر به ازمیر می‌خواهیم خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی که در ازمیر سرو می‌شود را به شما معرفی کنیم. یکی از این غذاهای محبوب کوفته است که به کوفته‌های ایرانی شباهت بسیاری دارد. مانتی، بورک، اسکندر کباب، صدف، دونر از دیگر غذاهای محبوب در ازمیر هستند.

گوزلمه غذایی آسان و پر تنوع در ازمیر است. این غذا از لایه‌های نازک خمیر سرخ شده و مواد میانی بسیار متنوعی تشکیل شده. تنوع این غذا به ۷۰۰ نوع می‌رسد، برای همین گوزلمه یکی از محبوب‌ترین غذاهای ازمیر است.

غذاهای ازمیر

جشنواره‌های ازمیر

در ازمیر رویدادهای فرهنگی، صنعتی و هنری بسیاری وجود دارد. اگر می‌خواهید همه چیز درباره سفر به ازمیر بدانید، باید در مورد این جشنواره‌ها نیز اطلاع داشته باشید. فستیوال موسیقی جاز یکی از رویدادهای فرهنگی ازمیر است که در نیمه دوم ماه اسفند هر سال برگزار می‌شود. برای تماشای پرمنس‌های این فستیوال باید بلیط آن را تهیه کنید. فستیوال فیلم کوتاه ازمیر، فستیوال مسیر ماکونو از دیگر رویدادهای مهم ازمیر است.

بازارگردی در ازمیر

بازارگردی یکی از تفریحات و یا حتی ممکن است یکی از اهداف سفر شما به ازمیر باشد. بازار سنتی و قدیمی کمرالتی یکی از آن جاهایی است که در کنار گشت و گذار می‌توانید سوغات محلی و مخصوص ترکیه را با قیمتی مناسب‌تر از همه‌جا بخرید. در این بازار سنتی رستوران‌های مختلف انواع غذاهای سنتی دریایی و یا فست فودها را برای مشتریانشان طبخ می‌کنند.

 مرکز خرید فروم برنوا Forum Bornova که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده، یکی از بزرگ‌ترین و برندینگ‌ترین مراکز خرید ازمیر است. مرکز خرید آگورا و Asmacati از دیگر مراکز خرید لوکس ازمیر به شمار می‌آیند.

و در آخر

در بخش آخر از مقاله‌ی همه چیز درباره سفر به ازمیر می‌خواهیم چند نکته‌ی مهم را به شما یادآوری کنیم. پرواز مستقیم تهران به ازمیر یکی از سریع‌ترین راه‌های رسیدن به مقصد است، اما اگر هدف شما تنها بازدید از ازمیر نیست، می‌توانید به استانبول رفته و بعد از سیاحت، با قطار یا هواپیما به ازمیر سفر کنید. البته ممکن است زمانی که تصمیم به سفر دارید هیچ پرواز مستقیمی وجود نداشته باشد، در این صورت سریع‌ترین روش سفر رفت به استانبول است.

 در ازمیر یک خط مترو وجود دارد که می‌تواند در سرعت رسیدن شما به مکان‌های مختلف و کاهش قیمت حمل و نقل کمک کند. اتوبوس و تاکسی با کارآمدترین شیوه‌ی ممکن آماده‌ی خدمات هستند. همچنین دوچرخه‌های کرایه‌ای می‌تواند تفریح و ورزشی مناسب برای شما باشد.

به اسکله‌ی کوردون بروید و یک شب تا صبح را در آنجا سپری کنید. مطمئنا تجربه‌ی لذت‌بخشی برای شما خواهد بود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها