سفر به زیمباوه کشور آبشار ویکتوریا

سفر به زیمباوه کشور آبشار ویکتوریا

سفر به زیمباوه کشوری در قاره آفریقا با چشم اندازهای زیبا و پرشکوه سفری جالب و به یاد ماندنی است. مناظر طبیعی و بکر فراوانی دارد و دریاهای آن برای غواصی مکان مناسبی به شمار می رود. به دلیل اینکه پول زیمباوه یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا است، سفر به آن کشور سفری ارزان تر از اغلب کشورهای دنیا تمام می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره کشور مذکور و اماکن دیدنی آن کسب کنید، تا انتهای مطلب را بخوانید.

مطالبی در مورد کشور زیمباوه

این کشور ناشناخته در قرن نوزدهم میلادی به عنوان بخشی از امپراطوری بریتانیا شناخته می شد. اما مردم طی سال های بعد در جهت استقلال آن تلاش کردند تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۸ میلادی و پس از ۱۷ سال تحریم اقتصادی، ریاست جمهوری این کشور وعده برقراری دموکراسی را به این کشور داد. جمعیت زیمباوه در حدود ۱۶ میلیون نفر است که ۹۰% آنها بیکار هستند. اغلب نیروی کار در زیمباوه به حرفه کشاورزی مشغول هستند. علاوه بر کشاورزی منبع درآمد دیگر این کشور مربوط به معادن و همچنین پنبه نسوز است.

معادنی نظیر طلا، نیکل و همینطور زغال سنگ در این کشور وجود دارد. از زیمباوه محصولاتی مانند: تنباکو، منسوجات، پلاتینیوم، طلا به کشورهای دیگر صادر می شود. سه معدن الماس در کشور زیمباوه وجود دارد که بخش زیادی از درآمد این کشور را تأمین می کند. نام پایتخت این کشور هراره بوده و پول رایج آنها دلار آمریکا و تعدادی دیگر از ارزهای معتبر است. در سفر به زیمباوه به تنوع زبان آنها پی می برید. آنها در واقع دارای ۱۶ زبان رسمی هستند که البته اغلب آنها به زبان های انگلیسی، سیندبله و شونا صحبت می کنند.

جاذبه های دیدنی در سفر به زیمباوه

مهمترین جاذبه گردشگری در این کشور، آبشار ویکتوریای آن است. این آبشار زیبا در مرز آفریقای جنوبی با زیمباوه واقع شده است. یکی دیگر از مکان های تفریحی و جذاب زیمباوه پارک جنگلی هونگ (Hwange) که در واقع بزرگترین حوضچه حیات وحش این کشور است. شما می توانید با بازدید از این پارک ملی زیبا، هزاران فیل آفریقایی را مشاهده کنید. هونگ نیز در مرز غربی آفریقای جنوبی با این کشور قرار دارد.

اگر به دنبال یک دریاچه زیبا و بزرگ هستید به دریاچه «کاریبا» بروید. این دریاچه پر آب، به سبب قرار گرفتن یک سد روی رودخانه «زامبزی» به وجود آمده است. با بازدید از این مکان باشکوه، امکان تماشای حیات وحش آفریقا در یک محیط طبیعی و بکر نیز برای شما فراهم می شود. البته لازم به ذکر است جهت تماشای کاریبا به طور کامل باید سه یا چهار روز از سفر خود را به آن اختصاص دهید.

در سفر به زیمباوه از پارکی با سنگ های مرمرین به نام ماتوبو (Matobo) دیدن کنید. چرا که این پارک به صورت طبیعی به وجود آمده است و دو سد بزرگ و دوست داشتنی در آن وجود دارد. بسیاری از خانواده ها طراوت و زیبایی ماتوبو را به عنوان مکانی برای پیک نیک های آخر هفته خود انتخاب می کنند. مکان های زیبا و آرامش بخش دیگری نظیر: ماتوسادونا (Matusadona)، پارک ملی زامبزی (Park National Zambezi) و مانا پولس (Mana Pools) در زیمباوه وجود دارد که دیدن آنها را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

سفر به زیمباوه

جذابیت های دیگر در سفر به زیمباوه

از جاذبه های دیگری که می توان برای کشور زیمباوه در نظر گرفت، شنا کردن در کنار فیل ها، اسب سواری در دل پارک جنگلی «آنتلوپ» و پیاده روی با شیرها که دل دوستداران محیط زیست را صفا می دهد. اگر به موسیقی علاقه مند هستید در این کشور می توانید در یک فستیوال موسیقی نیز شرکت کنید. البته برای حضور در این فستیوال باید سفر خود را به پایان ماه آوریل موکول کنید چرا که در این زمان برگزار می شود. ستارگان موسیقی محلی و بین المللی در این فستیوال حضور دارند.

اگر به خرید کردن و دیدن محصولات و فروشگاه های مردم کشورهای دیگر علاقه دارید حتما سری هم به بازارهای این کشور بزنید. حضور در بازارهای زیمباوه و خرید از مردم بومی تا اندازه ای شما را با فرهنگ مردم آن آشنا می کند.

برخی از هتل های خوب زیمباوه

در این کشور هتل های خوب و با امکانات مناسب نیز وجود دارد که اقامتگاه خوبی برای مسافران و گردشگران محسوب می شود. هتل هایی مانند: کینگ مید گست (Kingmead Guest) که یک هتل پنج ستاره خوب است که در شرق پایتخت این کشور قرار دارد. هتل چهار ستاره زیبایی نیز به نام رینبو تاورز (Rainbow Towers) برای گردشگران مکان خوبی به شمار می رود. این هتل دارای استخر و برج های رنگین کمان است. هتل نیو آمباسادور (New Ambassador) نیز یک هتل سه ستاره بوده که در نزدیکی میدان و گالری هنر ملی قرار گرفته است.

البته می توانید جهت کاهش هزینه های سفر به جای اقامت در هتل های پنج ستاره، مهمانسرا، کمپ یا آپارتمان ارزان اجاره کنید.

آب و هوای زیمباوه

اگر جهت سفر به زیمباوه دو فصل تابستان و زمستان را انتخاب کرده اید، شب ها و صبح های خنکی را تجربه می کنید. ولی در طول روز با تابش شدید آفتاب مواجه می شوید که با وجود تابش شدید باز هم مطبوع است. به طور کلی آب و هوای این کشور با تغییر ارتفاع، متغیر است. یعنی در زمستان تفاوت دما در ارتفاعات تا ۱۲ یا ۱۳ درجه و در تابستان تا ۲۴ درجه سانتیگراد است.

اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به زیمباوه هستید بهتر است بین ماه می تا سپتامبر را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که هر زمانی را برای بازدید از این کشور در نظر بگیرید باز هم جاذبه های آن دیدنی و باشکوه است. به عنوان مثال آبشار ویکتوریا در فواصل ماه فوریه تا ماه می بیشترین حجم آب را برای سقوط دارد که منظره دیدنی و جذابی را برای گردشگران فراهم می آورد.

سفر به زیمباوه

جمع بندی

سفر به زیمباوه یک سفر تفریحی از نقاط بکر و زیبای طبیعت است. در این کشور می توانید از مناظر پارک های جنگلی و حیات وحش همراه با حیوان های جذاب لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها