آشنایی با امکانات بهترین هتل های زنجیره ای دنیا

بهترین هتل های زنجیره ای دنیا

هتل ها مهمترین اقامتگاه های گردشگران و مسافران در سراسر دنیا هستند. گردشگران در هنگام انتخاب یک کشور یا شهر برای مسافرت، به بررسی امکانات هتل های آن می پردازند. هتل های زنجیره ای اغلب بهترین هتل های یک کشور هستند. به همین دلیل قصد داریم بهترین هتل های زنجیره ای دنیا را به شما معرفی کنیم. با این هتل ها آشنا شوید تا بتوانید در هنگام سفر بهترین امکانات را برای خود فراهم آورید.

به چه هتل هایی زنجیره ای گفته می شود؟

قبل از اینکه با هتل های زنجیره ای دنیا آشنا شوید بهتر است بدانید به چه هتل هایی زنجیره ای گفته می شود. به مجموعه هتل هایی که همگی متعلق به یک شرکت خاص باشند، هتل های زنجیره ای گفته می شود. مسئولیت و مدیریت هتل های مذکور که ممکن است در شهرها یا کشورهای مختلف واقع شده باشند را مالکان آنها برعهده دارند. ارتقای کیفیت، بازاریابی و مدیریت هتل های زنجیره ای برعهده مالک یا مالکان آنها است. مالکان می توانند به صورت شراکتی یا مستقل امور مربوط به هتل ها را انجام دهند.

اغلب هتل های زنجیره ای دارای خدمات و سیستم رزرواسیون هماهنگ و یکپارچه ای هستند و همچنین نام مشابهی دارند. البته سطح کیفی خدمات این هتل ها می تواند در هر کشور متفاوت باشد. مالکان برخی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا، تصمیم گیری و مسئولیت اداره هتل را به آژانس ها یا هتلداران آن کشور می دهند و این هتلداران یا آژانس ها باید تحت نام برند اصلی هتل ها تصمیم های مربوط به آنها را اتخاذ کنند. سطح خدمات هتل های زنجیره ای و همچنین تعداد آنها با یکدیگر متفاوت است.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین هتل های زنجیره ای در سراسر دنیا می پردازیم.

ویندهام ورلد واید (Wyndham Worldwide) بزرگترین هتل زنجیره ای

این هتل زنجیره ای در سال ۱۹۸۱ میلادی توسط «ترامل کرو» در تگزاس آمریکا بنیانگذاری شد. در ابتدا نام کمپانی آن «ویندهام» بود که بعدها به «ویندهام ورلد واید» تغییر نام یافت. دفتر مرکزی بزرگترین هتل زنجیره ای دنیا در تپه های پاریسپانی تروی مستقر شده است. ۷۷۰۰ شعبه این هتل با بیش از ۴۰ هزار کارمند در سراسر دنیا فعالیت دارند و خدمات خوبی را به میهمانان خود ارائه می دهند.

مدیریت هتل های ویندهام ورلد واید علاوه بر خدمات مناسب و خوب به میهمانان به مشتریان همیشگی خود هدایای ارزشمندی نظیر پرواز رایگان، اقامت در هتل رایگان و همینطور کارت های هدیه گرانبها را نیز تقدیم می کند. هتل ویندهام ورلد واید با این امکانات و خدمات خوب به عنوان یکی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا شناخته شده است.

بهترین هتل های زنجیره ای

هتل های زنجیره ای هیلتون با بیش از چهار هزار شعبه

یکی از هتل های زنجیره ای معروف در آمریکا به نام هیلتون است. نام این هتل از بنیانگذار آن به نام «کنراد هیلتون» گرفته شده است. هتل هیلتون دارنده رتبه پنجم از نظر وسعت در جهان است. شرکت هیلتون ۴۹۲۲ شعبه در بیش از صد کشور دنیا دارد. دفتر مرکزی کمپانی هیلتون در کالیفرنیا است و این مجموعه بیش از ۱۶۰ هزار کارمند و پرسنل در تمام شعب خود دارد.

بست وسترن (Best Western)

یکی دیگر از هتل های خوب زنجیره ای دنیا هتل های بین المللی بست وسترن هستند. این شرکت در سال ۱۹۴۶ میلادی توسط شخصی به نام ام. ک. گورتین (M.K. Guertin) بنیانگذاری شد. نیمی از شعبه های این هتل زنجیره ای در آمریکای شمالی قرار دارند اما یکی از بزرگترین هتل های زنجیره ای با سطح کیفی بالای خدمات در خاورمیانه معرفی شد به طوری که توانست در سال ۲۰۱۱ میلادی تنها از برخی شعبه های خود در خاورمیانه بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

سه سیستم بازاریابی بست وسترن (Best Western) ، بست وسترن پلاس(Best Western Plus)  و  پست وسترن پرمیر (Best Western Premier) مجموعه هتل های بست وسترن این امکان را به میهمانان خود می دهد که سطح خدمات مورد نظر خود را انتخاب و بر اساس آن خدمات دریافت کنند. این امکانات خوب و مناسب سبب شده است که هتل بست وسترن به یکی از بهترین هتل های زنجیره ای در دنیا تبدیل شوند. دفتر مرکزی این مجموعه هتل در آریزونای آمریکا قرار دارد.

ماریوت (Marriott)

هتل های بین المللی ماریوت یکی از بزرگترین هتل های مجموعه ای دنیا است. موسس هتل های ماریوت «جان ویلارد» بوده که در سال ۱۹۲۷ میلادی آنها را تأسیس کرد. شرکت ماریوت یک کمپانی بین المللی چند ملیتی است که در بیش از ۱۱۰ کشور دنیا شعبه دارد. حدود ۱۹ هزار کارمند در شش هزار شعبه در سراسر دنیا فعالیت دارند. کمپانی اصلی و دفتر مرکزی مجموعه هتل های ماریوت در حومه واشنگتن آمریکا است. کمپانی مذکور در چند سال گذشته به دو بخش تقسیم شد که از آن زمان نام آنها نیز به دو قسمت (Host Marriott Corporation) و (Marriott International) تقسیم شد.

مجموعه ماریوت به عنوان یکی از بهترین هتل های زنجیره ای دنیا دارای خدماتی باکیفیت و مجلل است. مشارکت مدیران مجموعه ماریوت در مسائل اجتماعی نظیر: فقرزدایی، مراقبت از کودکان بی سرپرست، افزایش آگاهی های عمومی و حفاظت از محیط زیست یکی از ویژگی های متمایز این مجموعه هتل است.

هتل ماریوت

مجموعه هتل های هما

در این بخش بهتر دیدیم درباره یکی از مجموعه هتل های ایران نیز برای شما توضیح دهیم. گروه هتل های هما یکی از بهترین هتل های زنجیره ای و به عبارتی خوشنام ترین مجموعه در کشور شناخته شده است. شعب این مجموعه در شهرهای مختلف ایران مانند تهران، مشهد، شیراز و بندر عباس قرار دارند. امکانات رفاهی و خدماتی این هتل های پنج ستاره جزو بهترین امکانات در سراسر کشور هستند. شعب مجموعه هما در شهرهای بزرگ یکی از بهترین گزینه های شما برای اقامت است.

بهترین هتل های زنجیره ای

سخن آخر

هتل های زنجیره ای یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت مسافران و گردشگران به شمار می روند. مجموعه هتل های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که اغلب دارای سطح کیفی بالایی هستند. مدیریت و سیستم های رزرواسیون هتل های زنجیره ای به صورت یکپارچه است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها