راهنمای سفر به هامبورگ

راهنمای سفر به هامبورگ

هامبورگ را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید شهر قلعه‌ها، بندرهای زیبا، اوپرا و جنگل‌های آلمان همگی در کدام شهر جمع شده‌اند؟ در راهنمای سفر به هامبورگ قصد داریم تا دومین شهر بزرگ آلمان را به شما معرفی کنیم. از سوی دیگر در ادامه مقاله اطلاعاتی را خواهید خواند که به شما نشان می‌دهد چرا این شهر ان قدر خارق‌العاده است.

خلاصه ای از هامبورگ آلمان

بورگ به معنای قلعه است و هامبورگ نام قلعه‌ای بوده که در سال ۸۳۴ میلادی به دستور بیشو پریک ساخته شده. هامبورگ هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه‌ی اروپا، یکی از شانزدهمین ایالات کشور آلمان است. هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا را از آن خود ساخته و این را مرهون رودخانه الب است که در آخر به دریای شمال راه دارد.

هامبورگ علاوه بر تجارت، صنعت و چاپ به داشتن دانشگاه‌های سطح بالا معروف گشته و هر سال بسیاری از دانشجوهای سراسر جهان را به سمت خود می‌کشاند. به همین جهت یکی از مقصدهای بسیار پر طرفدار سفر به هامبورگ، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر هامبورگ است. مردمی که در هامبورگ زندگی می‌کنند، از سطح بالای کیفیت زندگی برخوردار هستند. به همین دلیل است که بیشترین ایرانیان مقیم آلمان در شهر زیبای هامبورگ زندگی می‌کنند.

وضعیت آب و هوای هامبورگ چگونه است؟

غالب شرایط آب و هوایی هامبورگ اقیانوسی و دریایی است، علت آن هم دریای شمال در غرب هامبورگ است. هامبورگ در تابستان بهترین آب و هوای آلمان را از آن خود ساخته و یکی از خنک‌ترین شهرهای آلمان در طول تابستان است. از همین رو قابل پیش‌بینی است که بهترین زمان سفر به هامبورگ فصل تابستان بوده که همواره با ازدحام گردشگران داخلی و خارجی روبه‌رو است. اگر دوست دارید با فراغ خیال از هامبورگ دیدن کنید، فصل پاییز نیز آب و هوایی مطلوب و کمی خنک‌تر دارد.

سفر به هامبورگ

معرفی ۵ شهر توریستی و دیدنی آلمان

بهترین جاهای دیدنی هامبورگ

همان طور که گفته شد هامبورگ یکی از زیباترین شهرهای آلمان هم از لحاظ ساختار تاریخی و هم طبیعت است. موزه‌ها، قلعه‌های تاریخی، پارک‌های جنگلی تاریخی همگی جزو دیدنی‌های سفر به هامبورگ هستند. از سوی دیگر مکان‌های مدرن مثل کافه‌ها، بازارها، خانه‌ی اپرا و شهربازی هامبورگ بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه این بخش شما را به طور مختصر با بهترین جاهای دیدنی هامبورگ آشنا می‌سازیم.

بندر زیبای هامبورگ

این بندر با مساحتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر یکی از زیباترین بندرهای جهان است. در این بندر قایق‌ها و کشتی‌های کوچک تجاری و مسافربری تردد می‌کنند، همچنین ساختمان‌های کنار رودخانه یک ونیز زیبا را به شما نشان خواهد داد. کافه‌ها، پیاده‌روهای مخصوص و رستوران‌های مختلف همگی شرایط پذیرایی و لذت بردن از محیط را فراهم می‌کند.

سفر به هامبورگ

کلیسای سنت میشل

اگر کلیسایی که به شیوه‌ی معماری باروک ساخته شده را در میان سایر کلیسای زیبای هامبورگ پیدا کردید و متوجه شدید نام آن کلیسای سنت میشل است، شما با یکی از آوازه‌ترین کلیساهای هامبورگ روبه‌رو هستید. ساخت این کلیسا در سال ۱۷۶۲ پس از دوازده سال به پایان رسیده و راز آن سردابه‌ای است که حدود ۲۴۰۰ نفر در آن به خاک سپرده شده‌اند.

خانه ‌ی تاریخی جِنیش هوز Jenisch Haus

جنیش هوز کلمه‌ای آلمانی و به معنای خانه‌ی جنیش است. این خانه‌ی تاریخی در پارکی به همین نام قرار دارد. معماری این خانه به سبک نئوکلاسیک بوده و در قرن ۱۹ ساخته شده. این خانه‌ی زیبا در منطقه‌ی Klein Flottbek یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی این شهر است. شما با رفتن به این منطقه‌ی تاریخی قادر خواهید بود از سایر موهبت‌های طبیعی و تاریخی محله لذت ببرید.

موزه ی شکلات

یکی از پرطرفدارترین خوردنی‌های آلمانی شکلات است. در سفر به هامبورگ از موزه‌ی شکلات دیدن کنید، داستان تولد شکلات‌ها را بخوانید و برای لحظاتی غرق دنیای شاد این خوراکی خوشمزه شوید.

غذاهای لذیذ هامبورگ

در سفر به هامبورگ برای خوردن غذاهای لذیذ آلمانی رستوران‌های زیادی وجود دارد، در این میان رستوران فیلیپس در خیابان Turnerstraße و رستوران کارامبا خاص در خیابان Rambachstraße از خوشنام‌ترین رستوران‌های شهر هامبورگ هستند. در شهر هامبورگ می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین دستورپخت سوپ مار ماهی را بچشید. قدمت این غذا متعلق به سال ۱۷۸۸ میلادی است، این سوپ به همراه گوشت، دامپلینگ، بیف و کمی میوه و سبزیجات پخته می‌شود.

 از دیگر غذاهای معروف هامبورگ Finkenwerder Scholle است. این غذای سنتی شامل ماهی پهن سرخ شده، بیکن، سبزیجاتی مانند پیاز و گاهی به همراه گوشت میگو سرو می‌شود. اگر علاقه‌مند به سبزیجات هستید Grünkohl را سفارش دهید. ین غذا شامل بروکلی بخارپز شده است که با سوسیس و سیب زمینی بخارپز شده یا چیبس شده سرو می‌شود.

بازارهای معروف هامبورگ

راهنمای سفر به هامبورگ یکی از مراکز خرید معروف هامبورگ را به شما معرفی می‌کند، این بازار مدرن پاساژ اروپا نام دارد. در این پاساژ شما با بهترین و معروف‌ترین برندهای اروپایی مواجه خواهید شد. این پاساژ مدرن محیط مناسبی برای کسانی است که دوست دارند از محصولات لاکچری اروپایی خرید کنند. اما یکی از بازارهای سنتی و بسیار قدیمی هامبورگ بزار ماهی فروشان نام درد که تاریچه‌ی آن به ۳۰۰ سال قبل باز می‌گردد. هر روز بیش از هفتاد هزار نفر که شامل مشتری‌ها و توریست‌ها می‌شود از این بازار دیدن می‌کنند.

هتل های معروف هامبورگ

در سفر به هامبورگ هتل‌های بسیار مجلل و مناسبی پیدا می‌شود که باعث آسودگی و خیال راحت شما خواهد بود. یکی از هتل‌های شناخته شده هامبورگ هتل آدینا نام دارد. این هتل ۴ ستاره با دکوراسیونی شبیه خانه محیطی صمیمانه و دلپذیری را برای مهمانانش تدارک دیده است. از سوی دیگر قیمت مناسب این هتل در مقایسه با سایر هتل‌ها مقرون به صرفه است. هتل سوفیتل می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، مخصوصا اگر به فضای مدرن و به روز علاقه‌مند هستید.

سفر به هامبورگ

در هامبورگ چه مواردی را رعایت کنیم؟

اگر با تور گردشگری به سفر می‌روید راهنمای تور شما را از حضور مترجم بی‌نیاز خواهد ساخت، اما اگر شخصا اقدام به سفر کرده‌اید دانستن مکالمات ضروری به آلمانی برای شما راهگشا خواهد بود. در سفر به هامبورگ باید به روزهای ساکت یکشنبه احترام بگذارید، در این روز نباید صداهای بلند و … ایجاد شود.

اگر در موقعیت اورژانسی قرار دارید با ۱۱۲ تماس بگیرید. همیشه همراه خود مقداری پول نقد داشته باشید. در پایان راهنمای سفر به هامبورگ برای شما سفری لذت‌بخش آرزومند است. چنانچه شما هم به این شهر سفرکرده‌اید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها