راهنمای سفر به آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی

آیا تاکنون به یک مسافرت خارج از کشور، آن هم به جایی پر از آرامش و با هزینه‌هایی مقرون به صرفه فکر کرده‌اید؟ شاید هم با دیدن قیمت‌های کشورهای اروپایی از سفر پشیمان شده‌اید. نگران نباشید، راهنمای سفر به آلبانی اینجا است تا شما را با یک کشور اروپایی ارزان ولی جذاب و تاریخی آشنا سازد. آلبانی کشوری است که تمدن چند هزار ساله دارد و آب و هوای آن در اروپا مثال زدنی است. در بخش بعدی مقاله با این کشور بیشتر آشنا شوید.

آلبانی شناسی

در جنوب شرقی اروپا، کشوری مدیترانه‌ای وجود دارد که جمعیت کل آن حدود سه میلیون نفر است. این کشور خوش آب و هوا آلبانی نام داشته و کوچک‌ترین کشور از منطقه‌ی بالکان است. اهمیت آلبانی به خاطر بندرگاه دریایی آن است که کوتاه‌ترین مسیر دریایی را از آن خود ساخته. به مردم آلبانی که از تیره‌ی هند و اروپایی هستند و چند هزار سال قبل به این مکان کوچ کرده‌اند آلبانیای گفته می‌شود.

آلبانی یک نام بین‌المللی برای نامیدن این کشور است، اما مردم محلی به کشورشان اشچیپری می‌گویند. پایتخت کشور آلبانی تیرانا نام دارد که مهم‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید. دین مردم آلبانی شامل بخش بزرگ مسلمان، که حدود ۶۰ درصد آمار را در بردارد  و مابقی مردم مسیحی یا کمونیست هستند. واحد پول آلبانی لک است و به زبان آلبانی صحبت می‌کنند.

راهنمای سفر به آلبانی

آب و هوای آلبانی چه طور است؟

همان طور که اشاره شد آب و هوای آلبانی مدیترانه‌ای است. به همین دلیل زمستان‌های سرد و مرطوب دارد و تابستان‌هایش گرم و کمی خشک است. بیشتر وسعت اراضی این کشور را تپه‌ها و مرتع‌های سبز پوشانده و در زمستان بخش‌های کوهستانی سفید پوش می‌شود. راهنمای سفر به آلبانی به شما پیشنهاد می‌دهد در ماه‌های معتدل مانند می و اکتبر یا سپتامبر و اکتبر سفر خود را شروع کنید.

چه طور به آلبانی برویم؟

خدای من! جواب این سوال ساده را خودتان هم می‌دانید، اما راهنمای سفر به آلبانی اینجاست تا بگوید علاوه بر ویزا و پاسپورت چه موارد دیگری نیز وجود دارد. برای رفتن به آلبانی، پس از خرید بلیط هواپیمای تیرانا سفر شما از یکی از شهرهای تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و اهواز با خط هوایی ترکیش لاین شروع خواهد شد. ابتدا به استانبول رفته و از آنجا به آلبانی پرواز خواهید کرد.

 البته سایر خطوط هوایی در کشورهای دیگر توقف کرده و با پرواز دوم شما را به آلبانی خواهند رساند. به همین جهت در نوع شرکت خدمات هوایی جهت کم شدن هزینه‌ی سفر دقت کنید. همچنین شما می‌توانید سفر زمینی و دریایی نیز داشته باشید.

بهترین جاهای دیدنی کشور آلبانی

گردش شما از همین بخش شروع می‌شود. اگر دوست دارید موارد بیشتری در سفر به آلبانی بدانید، فقط کافی است موارد نام برده شده را جست و جو کرده و به طور تفصیلی به آنها نگاهی بیندازید. آنچه خواهید خواند مختصری از بهترین جاهای دیدنی کشور آلبانی است.

قلعه پورتو پالرمو

قلعه‌ی پورتو پالرمو در جنوب آلبانی قرار دارد. این قلعه با آن که بسیار قابل توجه است اما چندان مورد توجه توریست‌ها قرار نگرفته. علت این است که این قلعه در یک مسیر فرعی از جاده‌ی اصلی واقع شده. هنگامی که به قلعه می‌رسید با در بسته‌ی آن روبه‌رو خواهید شد. فقط کافی است یک دلار بپردازید و از داخل این قلعه‌ی سرگرم کننده بازدید کنید.

قلعه رزافا Rozafa Castle

قلعه رزافا یکی از قلعه‌های مهم و تاریخی شهر Shkodrr است. در سفر به آلبانی حتما از این قلعه دیدن کنید. در افسانه‌ها آمده است که سه برادر می‌خواستند این قلعه را بسازند، در پی ساختن این قلعه اشکالاتی پیش می‌آید و برادران تصمیم می‌گیرند اولین زنی که روز بعد برایشان غذا می‌آورد را قربانی خدایان سازند تا جادوی شوم قلعه باطل شود.

 روز بعد همسر کوچک‌ترین برادر آمد و برادر کوچک پذیرفت. در ادامه‌ی این افسانه اتفاقات بسیاری رخ داده است، اما اهمیت این افسانه باعث شده قلعه رزافا را قلعه‌ی افسانه‌ای بنامند. قلعه رزافا نماد شهر شکودر است و موزه‌ی داخل آن بسیار دیدنی است.

شهر بندری ولورا

راهنمای سفر به آلبانی به شما پیشنهاد می‌کند در سفر خود به ولورا که محل اعلام استقلال کشور آلبانی است، به موزه‌ها و مکان‌های تاریخی آن نیز سر بزنید. سواحل این شهر بسیار زیبا است و هر ساله جشن استقلال در آن برگزار می‌شود.

مکان‌های دیدنی دیگر: دریاچه چشم آبی، قلعه کرویه، بنای یادبود استقلال، موزه ملی، قلعه برات، کوه کوراب و…

غذاهای لذیذ کشور آلبانی

همان طور که می‌دانید فرهنگ کشورهای بالکان به یکدیگر نزدیک است و آلبانی تحت تاثیر حکومت‌هایی چون ایتالیا، یونان و… بوده. همسایگی آلبانی با یونان، مونته نگرو سبب شده تا تبادلات فرهنگی به وجود آید. یکی از این تبادلات فرهنگی سنت آشپزی است. از محبوب‌ترین غذاهای آلبانی مواردی را به اختصار معرفی می‌کنیم.

راهنمای سفر به آلبانی

خوراک گوشت گوساله و گردو

در سفر به آلبانی از خوردن این غذای معروف غافل نشوید. این غذای معروف آلبانی از ترکیباتی مانند تخم مرغ همزده، سیر، گردوی خرد شده، گوشت گوساله و کره به عمل می‌آید. ظاهر این غذا شبیه به پیتزا است و در منوی تمام رستوران‌های آلبانی وجود دارد.

بیرک byrek

بیرک یک غذای معروف آلبانی است که در سایر کشورهای بالکان نیز سرو می‌شود. بیرک نوعی پای شور و خوشمزه است که با شیرینی فیلو به دست می‌آید. این پای انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید متناسب با ذائقه‌ی خود از خوردنشان لذت ببرید.

گوشت بریانی آلبانی

یکی دیگر از خوراک‌های لذیذ آلبانی گوشت بریانی است که به آن  zgara می‌گویند. این بشقاب گوشت بریانی با سالاد و آبجو سرو می‌شود و جزو غذاهای پر طرفدار آلبانی است.

توصیه هایی سفر به آلبانی

یکی از موارد مهم این است که واکسن‌های لازم را دریافت کرده و پیش از سفر خود موارد لازم و ضروری بهداشتی را آماده کنید. در کشور آلبانی گروه مجاهدان خلق نیز اسکان داده شده‌اند، به همین جهت اگر شهروندان ایرانی را مشاهده کردید تعجب نکنید. به جای استفاده از آب لوله‌کشی، جهت نوشیدن آب معدنی تهیه نمایید. رانندگی و کرایه ماشین در کشور آلبانی قوانین خاصی دارد، جهت اطمینان بیشتر از هتل یا اقامتگاه خود در مورد این موارد پرس و جو کنید. راهنمای سفر به آلبانی در آخر برای شما سفری سبز و مفرح آرزومند است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها