بهترین مکان های تفریحی تهران

بهترین مکان های تفریحی تهران

تهران پایتخت ایران بزرگ، پرجمعیت‌ترین شهر ایران و دومین کلانشهر خاورمیانه به شمار می آید. تهران اگر چه به بزرگی شهرهایی چون اصفهان و شیراز نیست اما پر تنوع‌ترین اقوام و بیشترین آثار تاریخی، فرهنگی و هنری را در خود جای داده است. یکی از دلایل اهمیت شناخت بهترین مکان های تفریحی تهران به خاطر این است که تهران بزرگ‌ترین شهر پارسی زبان دنیا است و به عنوان پایتخت همواره جاذب توریست‌های داخلی و خارجی بوده است.

تنوع مکان های تفریحی تهران

ابتدا باید گفت منظور شما از تفریح چیست؟ بعضی از افراد تفریح را مختص به امکانات مدرن مانند شهر بازی‌ها، پارک‌ها و… می‌دانند. اما تفریح می‌تواند شامل موارد گسترده تر باشد. گاهی کنجکاوی و لذت دیدن مکانهای تاریخی، طبیعی و فرهنگی نیز تفریح است که روح آدم را مملوء از احساسات خوب می‌سازد. در این مقاله بهترین مکان های تفریحی تهران را از ابعاد مختلفی بررسی خواهیم کرد.

کاخ ها و عمارت های تهران

تهران در طول تاریخ بارها و بارها مرکز و پایتخت ایران بوده، شهر تاریخی ری و رخدادهایش گواهی بر این موضوع است. کاخ‌های شاه‌نشین، عمارت‌های اعیان‌نشین، خانه‌هایی که برای افراد سرشناس تهران بوده، همگی یادگاری تمدن ایرانی است. چند نمونه از مهم‌ترین عمارت‌ها و کاخ‌ها را معرفی می‌کنیم.

موزه و کاخ سعد آباد در نزدیکی کوه‌های توچال و دره دربند قرار دارد. شمال تهران یکی از خوش آب و هواترین مکان‌هایی بوده که به عنوان تفرجگاه و مهمانپذیر مهمانان خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این موضوع سبب شده تا زیباترین عمارت‌ها و باغ‌ها در آنجا ساخته شود.

کاخ گلستان نگین کاخ‌های ایران به حساب می‌‌آید. تمام اشیاء و تزئینات آن، لباس‌ها و عتیقه‌ها حفظ شده و تماما موزه‌ی شاهنشاهی را به نمایش می‌گذارد. کاخ‌های تهران جزو بهترین مکان های تفریحی تهران هستند که در کنار بازدید فرهنگی و تاریخی، برای بازدید کنندگان امکانات رفاهی نیز فراهم شده است.

شمس العماره یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بناهای تهران قدیم است. این بنای بلند، که اولین ساختمان بلند تهران به شمار می‌آید به درخواست ناصرالدین شاه و پس از بازگشت از سفر به اروپا ساخته شد.

بهترین مکان های تفریحی تهران

پارک ها و جنگل های تهران

اگر بگوییم پارک‌ها و جنگل‌های تهران به باصفایی باغ‌های شمال ایران هستند، بیراه نگفته‌ایم. یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران پارک‌های آن است که هر کدام به منظور خاصی ساخته شده است. مشهورترین پارک تهران ساعی نام دارد. در پارک ساعی شما می‌توانید متنوع‌ترین درختان را، بخصوص گونه‌ی کاج را تماشا کنید. وسایل ورزشی و تفریحی این پارک تمام سلیقه‌ها و رشته‌ها را پشتیبانی می‌کند، ضمن آن که فضای هنری قابل توجهی دارد.

پارک ملت دومین پارک معروف تهران در خیابان ولیعصر که یکی از زیباترین خیابان‌های تهران است قرار دارد. مجسمه‌ها و فضای پارک بخصوص در فصل پاییز یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی را برای شما فراهم می‌کند. پارک ملت و پارک ساعی بارها و بارها محل فیلم‌برداری فیلم و سریال‌های مختلف بوده‌اند.

پارک جنگلی لویزان با نام دیگر پارک شیان یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران است. این پارک جنگلی در شمال تهران قرار دارد و دارای امکانات رفاهی زیادی مانند کافه، رستوران، سایت‌های ورزشی، کلبه و… است. در بالاترین بخش جنگل شیان وسعت تهران بزرگ را خواهید دید.

مکان های مدرن در تهران

تهران به خاطر داشتن مسئولیت بزرگ پایتختی ایران، باید بتواند در رقابت با پایتخت‌های دیگر دنیا حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. یکی از راه‌های جلب رضایت شهروندان و کسب امتیاز توسعه، ایجاد مکان‌های مدرن تفریحی و آموزشی است. در این بخش بهترین مکان های تفریحی تهران را از نظر مدرن بودن بررسی می‌کنیم.

سالن های بولینگ تهران

بولینگ یکی از ورزش‌ها و سرگرمی‌های روز دنیا است که همیشه گروه زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. سالن بولینگ شیان تهران در شمال، سالن بولینگ اریکه ایرانیان در غرب، سال بولینگ عبدو در مرکز تفریحی شهید چمران و سالن بولینگ انقلاب در خیابان ولیعصر از معروف‌ترین سالن‌های بولینگ تهران هستند.

رویا پارک تهران یا موزه ی خطای دید

در خیابان باهنر تهران مجموعه‌ای وجود دارد که در سال ۱۳۹۸ ساخته شده و نامش را رویا پارک گذاشته‌اند. این پارک خطای دید در مجموعه‌ی تفریحی دارآباد قرار دارد، پس شما علاوه بر لذت بردن از شگفتانه‌های خطای دید و عکاسی کردن، می‌توانید از سایر امکانات مجموعه هم استفاده کنید.

بهترین مکان های تفریحی تهران

پیست های اسکی تهران

در هر فصلی که به تهران بروید پیست اسکی حاضر و آماده در خدمت شما است. برف بازی، اسکی، تله سیژ، تله اسکی بشقابی، تله اسکی چکشی و بسیاری از امکانات تفریحی و برفی دیگر با بهترین کیفیت برای ورزشکاران و بازدیدکنندگان قرار داده شده. پیست اسکی دیزین تهران یکی از بهترین پیست‌های اسکی نه تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه است. پیست اسکی شمشک و توچال در مراتب بعدی قرار دارند. در نزدیکی این پیست‌ها هتل‌های با کیفیتی ساخته شده که بتوانند به خوبی از میهمانان خود پذیرایی کنند.

پل طبیعت تهران

بی‌شک یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران پل طبیعت است. چرا نام این پل طولانی و مدرن را طبیعت گذاشته‌اند؟ دلیل این نامگذاری آن است که این پل یکی از طولانی‌ترین پل‌های ایران است که پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می‌سازد. این پل بخصوص در شب به خاطر نورپردازی بسیار زیباتر به چشم می‌رسد. گذشتن از روی اتوبان‌های بزرگ، استفاده از کافه‌های مجهز روی پل، فست فودها و لذت عکاسی می‌تواند تجربه‌ی تکرار نشدنی را برای شما رقم بزند.

برج میلاد تهران

برج میلاد تهران در سال ۱۳۸۷ ساخته شده و از نظر رتبه‌، ششمین برج مخابراتی بلند دنیا است. در ایران کسی نیست که هم‌پای برج آزادی برج  میلاد را نشناسد. امروزه برج میلاد مرکز همایش‌های هنری، ملی، بین‌المللی و… است. در برج میلاد فروشگاهای شیک و رستوران‌های لاکچری وجود دارد.

و در آخر…

باید از شما پرسید که آیا موزه‌های مدرن تهران را می‌شناسید؟ موزه‌ی فرش و موسیقی، موزه‌ی جواهرات و موزه‌ی اسکناس‌های ایرانی را چه طور؟ آیا نام خیابان‌ها و محله‌های معروف تهران را می‌دانید؟ بازار سنتی تجریش، مدارس قدیمی و تاریخی، عمارت‌های مهم، شهربازی‌ها و… را تا کنون جست و جو کرده‌اید؟ با کافه گیم‌ها و کافه‌ها، ییلاقات و بام تهران آشنایی دارید؟

همگی این‌ها بخش‌هایی از تهران بزرگ است. لیست بهترین مکان‌های تفریحی تهران می‌تواند خیلی بیشتر از موارد ذکر شده باشد. اگر به تهران سفر کردید سلام ما را به برج آزادی عزیز برسانید، سفرتان سلامت!

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها