آشنایی با بهترین جاهای ترکیه

معرفی بهترین جاهای ترکیه

یکی از گزینه هایی که همیشه در بین گردشگران ایرانی روی میز بوده، سفر به ترکیه است. گردشگران ایرانی به قصد بازدید از بهترین جاهای ترکیه به آن کشور سفر می کنند. شهرهای زیبا و دیدنی با مناظر به یاددماندنی و همینطور آثار باستانی و تاریخی جزو مکان های خوب ترکیه است. شما هم اگر قصد دارید به این کشور زیبا و همسایه سفر کنید، بازدید از جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید. تا آخر مقاله را بخوانید تا شما را با این جاذبه ها آشنا کنیم.

شهر استانبول شهری فرهنگی با مناظر کم نظیر

برای اغلب مردم نام کشور ترکیه یادآور شهر استانبول است. استانبول که بزرگترین شهر این کشور به شمار می رود مناظر و چشم اندازهای بی نظیر و کم نظیری دارد. اگر به دنبال خرید از مراکز شیک و لوکس هستید یا بازدید از مساجد قدیمی و جاذبه های گردشگری را ترجیح می دهید، به استانبول سفر کنید. می توانید هنر معماری بناهای تاریخی را در این شهر ببینید و سپس در صورت تمایل پوشاک و لوازم خود را با برندهای خوب خارجی خریداری کنید. اگر علاقه مند به برندهای ترک هستید، حتما سری به مراکز خرید استانبول بزنید.

آنتالیا منظره ای زیبا و رویایی از کوه و دریا

اگر می خواهید شنا کردن در ساحل، بازدید از آثار باستانی، کوه نوردی، ورزش های آبی، موزه گردی و شکم گردی را در یک مکان زیبا و جذاب داشته باشید، به آنتالیا (Antalya) بروید. رستوران های ساحل دریای مدیترانه با غذاهای خوش طعم و باکیفیت خود، پذیرای مسافران و گردشگران هستند. نشستن در ساحلی تمیز و باشکوه و تماشای موج های زیبا و خروشان آن، از جاذبه های یکی از بهترین جاهای ترکیه است.

قدمت شهر آنتالیا مربوط به سیصد سال قبل از میلاد مسیح است و یکی از محبوب ترین مکان ها برای اغلب توریست ها به شمار می رود.

بهترین جاهای ترکیه

شهر آنکارا پایتختی با معماری شگفت انگیز

آنکارا پایتخت ترکیه بوده و یکی از شهرهای زیبا و تاریخی این کشور به شمار می رود. معماری های جالب بناهای شهر از زمان جمهوری شدن دولت کشور است. در این شهر می توانید از مقبره آتاتورک و قلعه معروف آنکارا دیدن کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

موغلا شهری زیبا و دنج در کنار دریا

شهرستان موغلا یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور ترکیه است. این شهرستان که از اقامتگاه های مرمیس، فتحیه و بدروم تشکیل شده است جاذبه های استثنایی دارد. در موغلا دریا و جنگل با هم تلاقی کرده و منظره های بدیع و جذابی را پدید آورده اند. اماکن زیبایی در این شهرستان وجود دارد از جمله: سواحل مازی،دالیان و اقامتگاه تابستانی مارماریس.

گازیانتپ شهری با موزه های بزرگ و غذاهای خوشمزه

اگر به شکم گردی و موزه گردی علاقه دارید حتما دیدن شهر گازیانتپ را جزو گزینه های خود قرار دهید. این شهر یکی از بهترین جاهای ترکیه به لحاظ خوراکی ها و غذاهای خوشمزه است. خوردن باقلواهای بی نظیر و کباب های خوشمزه ترکیه را در این شهر تجربه کنید. پسته های گازیانتپ موجب شهرت این شهر شده است ولی وقتی به بازار قدیمی این شهر بروید و از موزه زوگمای آن دیدن کنید، پسته های آن را فراموش می کنید. موزه زوگمای گازیانتپ بزرگترین موزه موزائیک دنیا است.

شهر مرسین مقصد دوستداران آثار باستانی

مرسین یکی از شهرهای کشور ترکیه است که البته شهرت زیادی در بین گردشگران ندارد ولی اگر به این کشور سفر کردید حتما به این شهر هم بروید. چشم اندازهای زیبا در کنار آثار تاریخی دیدنی می تواند یک مقصد شگفت انگیز برای توریست ها به شمار آید. جاذبه هایی نظیر: قلعه مأمور و شهر سولی پمپیوپولیس در مرسین وجود دارد که توجه بسیاری از علاقمندان به آثار تاریخی را به خود جلب کرده است.

کوش آداسی با پلاژهای زیبا و معروف و آب گرم 

یکی دیگر از شهرهای زیبای ساحلی ترکیه کوش آداسی است. نام این شهر به معنای «جزیره پرنده» بوده و در ساحل دریای اژه واقع شده است. آب و هوای تابستانی شرجی این شهر همانند شهر ازمیر است اما قایق سواری و شنا در آبگرم های این شهر باز هم گردشگران را در تابستان به سوی خود می کشاند. پارک های آبی کوش آداسی، پارک ملی دلتای آیدین، بنای گوورجین و غار کاراجا از جمله جاذبه هایی است که این شهر را به عنوان یکی از بهترین جاهای ترکیه معرفی کرده است.

کاپادوکیا با بالن های رنگارنگ و دودکش های جادویی

مکانی دیدنی با بالن های زیبا و رنگارنگ ودودکش های افسانه ای به نام کاپادوکیا (Cappadocia) در ترکیه وجود دارد. به قدری این دودکش ها جالب هستند که به عنوان نماد کشور ترکیه به شمار می روند. در این منطقه کلیساهای غاری و شهرهای زیرزمینی نیز وجود دارند که نقاشی ها و گلدان های سفال آوانوس موجود در آنها موجب شهرت جهانی این مکان ها شده است. قله های مخروطی شکل، دهانه های آتشفشان ها، تونل های فرار، خانه و کلیساها و شهرهای درون کوه ها، کاپادوکیا را به یکی از اعجاب برانگیزترین مکان های دنیا تبدیل کرده است.

مارماریس تفرجگاهی پر از زیبایی ها

تفرجگاه ساحلی مارماریس (Marmaris) یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری ترکیه است. مارماریس با معماری های تاریخی، آبی به رنگ سبز آبی، کوهستانی وسیع و پهناور همراه با سواحل ماسه ای و سفید همه زیبایی های طبیعت را در یکجا جمع آوری کرده است. علاوه بر جذابیت هایی که گفتیم در این مکان می توانید به تفریحاتی از قبیل ورزش های آبی، شکم گردی در رستوران ها با منوهای بسیار خوشمزه نیز بپردازید. شهرهایی با جاذبه های بسیار نیز در اطراف مارماریس وجود دارند مانند: پاموکاله، افسیس، دالیان و جزیره کلئوپاترا.

بهترین جاهای ترکیه

ماردین شهری چشمگیر با مجسمه های سنگی

اگر به ترکیه سفر کردید حتما به شهر ماردین هم بروید. این شهر یکی از بهترین جاهای ترکیه است زیرا در آن موزه ها و کلیساهای قدیمی و همینطور مجسمه های سنگی که با دست حکاکی شده اند در آن وجود دارد.

جمع بندی

یکی از کشورهای دیدنی و پرجاذبه دنیا، کشور ترکیه است. شهرهایی نظیر آنکارا، استانبول، موغلا، ماردین، مرسین و تفرجگاه هایی مانند مارماریس همگی از جمله جاذبه های گردشگری این کشور هستند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها