بهترین جاهای دیدنی لبنان

بهترین جاهای دیدنی لبنان

یکی از کشورهای زیبا و پر از جاذبه گردشگری، خاورمیانه کشور لبنان است. این کشور با بناهای تاریخی و موزه های ارزشمند، غذاهای خوشمزه و لذیذ و همینطور کوه ها همراه با پیست های اسکی یکی از مکان های خوب برای مسافران ایرانی و غیر ایرانی است. شهر تاریخی بعلبک، موزه های جالب و شگفت انگیز شهر بیروت همگی جزو جاهای دیدنی لبنان به شمار می روند. ما قصد داریم در این مقاله مسافران و گردشگرانی که می خواهند به این کشور جذاب سفر کنند را به مکان های پرجاذبه آن راهنمایی کنیم.

بیروت پایتختی زیبا و پرهیاهو

یکی از شهرهای لبنان که جاذبه های فراوانی دارد، پایتخت آن است. بیروت که عروس خاورمیانه لقب دارد اماکن تاریخی، بناهای قدیمی و مجسمه های خوش نقشی را در خود جای داده است. مناطق سرسبز و بکر زیادی در اطراف شهر قرار گرفته و در داخل شهر پر از ساختمان های بلند و سر به فلک کشیده است. موزه های دوست داشتنی و بناهای بتنی و تاریخی متعددی در بیروت مشاهده می شود. اگر اهل شکم گردی باشید، به شهر مناسبی آمده اید.

رستوران های بزرگ و مجلل همراه با غذاهای متنوع و لذیذی در بیروت وجود دارد که گردشگران و مسافران از خوردن غذاهای آنها لذت فراوانی می برند. اگر به موزه گردی علاقه دارید در ادامه به برخی از موزه های بیروت می پردازیم.

جاهای دیدنی لبنان

موزه ملی و تاریخی شهر بیروت

افرادی که به موزه اشیای تاریخی و قدیمی علاقمند هستند پیشنهاد می شود که به موزه ملی بیروت بروند. این موزه در حدود ۱۰۰ هزار شیء گرانبها و قیمتی اعم از مجسمه و اشیای عتیقه در خود جای داده است و یکی از جاهای دیدنی لبنان محسوب می شود. اگر چه در موزه ملی بیروت هزاران شیء مختلف نگهداری می شود ولی مجسمه فینیقی آن از شهرت زیادی برخوردار است. این مجسمه در بیبلوس و در نزدیکی اوبلسیک همراه با زیورآلات، طلاجات و تابوت های سنگی کشف شده است.

یکی از امکاناتی که در این موزه وجود دارد، قرار گرفتن آیپاد در اختیار بازدید کنندگان است. اگر پاسپورت خود را در اختیار مسئول موزه قرار دهید، این آیپاد کاربردی در دسترس شما قرار می گیرد و شما با اسکن کردن برچسب های اشیای موجود در موزه، می توانید اطلاعات مختلفی درباره آنها کسب کنید. یکی دیگر از قابلیت های این موزه پخش فیلم دوازده دقیقه ای مستند در هر ساعت است. این فیلم مستند در ساعت های ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر پخش می شود و با هدفون صدای آن قابل شنیدن است.

فیلم مستندی که ارائه می شود درباره نگهداری و محافظت موزه و اشیای داخلی آن از جنگ های لبنان است. موزه ملی وسعت زیادی ندارد ولی اشیای موجود در آن دیدنی و اعجاب برانگیز است. اگر تمایل دارید به فروشگاه موزه هم سری بزنید و سوغاتی های جالبی را برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید.

موزه میم با ۴۵۰ گونه مواد معدنی طبیعی

یکی دیگر از جاهای دیدنی لبنان که در آن از ۷۰ کشور دنیا مواد معدنی طبیعی جمع آوری شده، موزه میم است. موزه میم نیز در شهر بیروت واقع شده است و یکی از شگفتی های این شهر به حساب می آید. یکی از جذابیت های موزه مذکور، مشاهده مواد معدنی با ابزارآلات موجود در موزه میم است. صدای موسیقی نیز در محوطه موزه پخش می شود که حس ارتباط دوسویه به بازدید کنندگان می دهد. در موزه میم می توانید انواع سنگ، فسیل و مواد معدنی را مشاهده کنید و از زیبایی های مواد موجود در طبیعت لذت ببرید.

غار جعیتا طولانی ترین غار دوقلوی خاورمیانه

یکی از مکان های دیدنی که در دوران جنگ های داخلی آسیب دید، غار جعیتا است. این غار شگفت انگیز دو غار به چسبیده است که به یکدیگر راه دارند. جالب است بدانید که غار جعیتا به عنوان یکی از عجایب هفت گانه طبیعت در فهرست سال ۲۰۱۱ شناخته شده است. این غار طی میلیون ها سال در اثر سنگ های آهکی ترک خورده، به وجود آمده است. وسعت و چشم انداز غار جعیتا برای گردشگران بسیار جذاب است.

جاهای دیدنی لبنان

حمام های رومی محل تجمع رومیان قدیم

حمام های رومی به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی لبنان محسوب می شود. در گذشته رومیان در این مکان جمع می شدند و استحمام می کردند. امروزه این حمام ها در مرکز شهر بیروت امروزی و بین ساختمان های دولتی قرار گرفته اند. در حال حاضر اجراهای هنری در یکی از بخش های حمام های رومیان برگزار می شود. قسمتی دیگر از حمام های رومی به باغ مدیترانه ای مبدل شده که اغلب مسافران را شگفت زده می کند. بازدید از این بنا رایگان است ولی امکاناتی نظیر رستوران و کافه در کنار آن وجود ندارد.

آبشار باآتارا جورج خارق العاده ترین جاذبه گردشگری لبنان

یکی دیگر از مکان های جذاب که سنگ های طبیعی در تشکیل آن دخالت دارند، آبشار باآتارا جورج است. این آبشار با اینکه بیش از نیم قرن از کشف آن می گذرد ولی در سال های اخیر شهرت یافته است. برخی از زمین شناسان اعتقاد دارند که این آبشار در زمان دایناسورها نیز وجود داشته است و به این ترتیب قدمتی چند میلیون ساله دارد.

بعلبک شهری فراموش نشدنی

در سفر خود به لبنان شهر بعلبک یکی دیگر از جاهای دیدنی لبنان را فراموش نکنید. خرابه های رومیان بعلبک با بناهای تاریخی و معماری های بی نظیرش موجب حیرت اغلب گردشگران است. تصور کنید از همان مسیرهایی حرکت می کنید که زمانی رومیان قدیم گام بر می داشتند. رومی ها در گذشته برای عبادت ژوپیتر و ونوس در این جاده قدم می گذاردند. گردشگرانی که به مکان های تاریخی علاقمندند از این مکان لذت وافری می برند.

سخن پایانی

یکی از کشورهایی که مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا است، کشور لبنان است. این کشور با طبیعتی سرسبز و باطراوت و همینطور بناهای تاریخی بسیار، مکانی جذاب برای اغلب مسافران به شمار می رود. لبنان حتی برای کسانی که اهل رستوران گردی هستند هم پرجاذبه است. غذاهایی که در رستوران های این کشور طبخ می شود اغلب مورد پسند گردشگران خارجی است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها