فهرستی از بهترین مکان های استانبول

بهترین مکان های استانبول

یکی از شهرهای پرجاذبه و زیبای کشور ترکیه شهر استانبول است. این شهر بندری به سبب اینکه بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است، جاذبه های گردشگری بیشتری نسبت به شهرهای دیگر کشور دارد. بسیاری از ایرانیان پیش از شروع مسافرت بهترین مکان های استانبول را در نظر می گیرند و برای بازدید از آنها به این شهر سفر می کنند.  شما هم اگر قصد یک سفر گردشگری ارزان دارید، این شهر را به عنوان مقصد خود در نظر بگیرید.

بناهای تاریخی و مکان های طبیعی و زیبای فراوانی در استانبول وجود دارد که دیدن آنها موجب رضایت اغلب مسافران و گردشگران است. به همین جهت ما هم در این مقاله شما را با جاهای دیدنی استانبول آشنا می کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از سفر این مطلب را حتما بخوانید.

مسجد سلطان احمد یکی از بهترین مکان های استانبول

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی یکی از بناهای قدیمی و مجلل شهر استانبول است. این بنا که یک جاذبه گردشگری به شمار می رود، در حدود ۴۰۰ سال پیش ساخته شده است. رنگ آبی این مسجد جلال و زیبایی خاصی به آن داده است. مسجد سلطان احمد نزدیک بنای تاریخی و باشکوه ایاصوفیا قرار دارد.

بهترین مکان های استانبول

قصر توپ کاپی با چشم اندازی زیبا از تنگه بسفر

یکی از کاخ های قدیمی پادشاهان ترک، قصر توپ کاپی است. شما با رفتن به این قصر می توانید یک چشم انداز منحصر به فرد از تنگه بسفر را در اختیار داشته باشید. این بنای تاریخی و جذاب، کاملا در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است و هر ساله تعداد زیادی گردشگران از سراسر جهان برای دیدن این قصر باشکوه به استانبول مسافرت می کنند.

آب انبار باسیلیکا قصری زیبا و وارونه

یکی از جاهای گردشگری ترکیه آب انبار قدیمی و تاریخی باسیلیکا بوده که در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شده است. در این هنگام هنوز به شهر استانبول «قسطنطنیه» گفته می شد. این آب انبار که در نزدیکی قصر توپ کاپی قرار دارد، دارای ۳۰۰ ستون بوده و بالای سر ستون های آن طرح های زیبایی حک شده است. زیبایی و جذابیت باسیلیکا به اندازه ای است که به آن قصر وارونه هم می گویند.

آب انبار مذکور نزدیک دو مسجد سلطان احمد و ایاصوفیا قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین مکان های استانبول برای بازدید گردشگران محسوب می شود.

مسجد ایاصوفیا یکی از معروف ترین مکان های استانبول

کمتر کسی است که به استانبول سفر کند ولی از مسجد ایاصوفیا دیدن نکند. این مسجد یکی از مشهورترین جاهای گردشگری استانبول است. سال ساخت ایاصوفیا به ۱۴۷۸ سال پیش باز می گردد. از زمان احداث این مسجد تاکنون جنگ های بسیاری به وقوع پیوسته و این بنا همچنان استوار و پابرجا آنها را نظاره گر بوده است. ایاصوفیا یکی از ساختمان های زیبا با معماری منحصر به فرد است که امروزه نیز از آن به عنوان یک بنای اعجاب انگیز یاد می شود.

برای رفتن به این مسجد وسایل نقلیه عمومی مختلفی نظیر: اتوبوس، تراموا و مترو وجود دارد که این امر بازدید گردشگران را آسان می کند.

آکواریوم شهر استانبول بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا

در جنوب غربی استانبول در یک منطقه به نام فلوریا بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان قرار دارد که در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شده است. در این آکواریوم زیبا و مجهز در حدود ۱۵۰۰ گونه جانور دریایی زندگی می کنند. این آکواریوم جالب و بزرگ دو طبقه ای بوده و وسعت آن ۲۲ هزار متر مربع است و به عنوان یکی از بهترین مکان های استانبول شناخته شده است.

شما می توانید با بازدید از این آکواریوم با دریاها و اقیانس های گوناگونی آشنا می شوید که برخی از آنها عبارتند از:  دریای مدیترانه، دریای سیاه، تنگه بسفر، تنگه جبل الطارق، اقیانوس آرام، کانال پاناما، دریای سرخ و جنگل استوایی.

کاخ دلما باغچه بنایی بازمانده از دوران عثمانی

یکی دیگر از کاخ های مربوط به پادشاهان ترک، کاخ دلما باغچه است. این بنا در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و بعد از قصر توپ کاپی به عنوان دومین مکان برای اقامت پادشاهان عثمانی بوده است. برای دسترسی به این کاخ می توانید به اسکله بشیک تاش بروید؛ زیرا این اسکله دسترسی مناسبی به این بنا دارد.

برج گالاتا با قدمتی ۷۰۰ ساله

بنایی قدیمی و زیبا که احداث آن مربوط به دوران امپراطوری روم شرقی است، برج گالاتا نام دارد. این برج و بخش های کناری آن یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است. قدمت این بنا که به ۷۰۰ سال قبل می رسد، در حدود ۶۷ متر ارتفاع دارد. اگر اهل خیابان گردی هستید حتما از دیدن مغازه های کالاهای هنری اطراف این برج لذت می برید. برج گاتالا تا چندین سال به عنوان بلندترین بنای این منطقه به حساب می آمد.

روملی حصار قلعه ای معروف در ساحل

یکی از قلعه های معروف شهر که در تنگه بسفر واقع شده، روملی حصار است. در ساحل روملی می توانید بنای این قلعه را مشاهده کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

جزایر پرنس یکی از مکان های آرامش بخش استانبول

جزایر نه گانه پرنس یکی از بهترین مکان های استانبول است. البته لازم است بدانید که فقط چهار تا از این جزایر قابل بازدید هستند. بزرگ ترین و دوست داشتنی ترین جزیره در میان این جزایر نه گانه، جزیره بویوک آدا است. ممنوعیت رفت و آمد هر گونه وسیله نقلیه در این جزیره یکی از جذابیت های آرامش بخش آن است. ویلاهایی مجلل و باشکوه به سبک اروپایی و طبیعت سرسبز و کمیاب بویوک آدا آن را به یک مکان تفریحی و گردشگری جذاب تبدیل کرده است.

بهترین مکان های استانبول

کلام آخر

یکی از شهرهای بزرگ و توریستی کشور ترکیه، شهر استانبول است. این شهر به عنوان یکی از شهرهای گردشگری جذاب برای اغلب مسافران به حساب می آید. مکان های تفریحی و تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که همه ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر از سراسر جهان است. مسجد ایاصوفیا، مسجد سلطان احمد، برج گالاتا، جزایر پرنس، قصر توپ کاپی، آب انبار باسیلیکا، کاخ دلما باغچه و روملی حصار برخی از جاذبه های توریستی استانبول به شمار می روند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها