لیستی از بهترین مکان های دیدنی پاتایا

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

سلام به شما همسر عزیز که به دنبال جست و جوی بهترین مکان های دیدنی پاتایا یا پِتایا صفحه‌ی اینترنتی تاریخ ما را مورد مطالعه قرار داده‌اید. جواب سوال شما در ادامه مقاله بیان خواهد شد. لازم به ذکر است که پیش از آن که به سراغ معرفی مکان‌ های دیدنی پاتایا برویم باید مختصری در مورد این شهر ساحلی زیبا که در کشور تایلند قرار دارد، توضیح دهیم.

پاتایا کجاست؟

پاتایا شهری در شرق تایلند است که سالانه چیزی حدود پنج و نیم میلیون نفر توریست دارد، همین رقم به خودی خود نشان می‌دهد که از زیبایی‌ها و امکانات پاتایا نمی‌توان چشم پوشید. طبق اسناد معتبر پاتایا در سال ۱۹۵۹ توسط سربازان آمریکایی شناخته شد که برای تفریح به آنجا می‌رفتند.

 بعد از کمی، در دهه‌ی هشتاد میلادی، زیر ساخت‌های فراوانی ایجاد و صنعت توریست پاتایا رونق گرفت. اکنون پاتایا جزو نقاط محبوب گردشگری در کل جهان است. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین مکان های دیدنی پاتایا را خواهیم شناخت.

خیابان واکینگ استریت

همان طور که از نام خیابان مشخص است؛ خیابانی برای قدم زدن است. این خیابان ۵۲۰ متری بعد از ساعت شش عصر برای ورود وسایل نقلیه بسته می‌شود. از این زمان به بعد است که شلوغی، هیاهو و رگ حیات خیابان زنده شده و به یکی از زیباترین خیابان‌های دنیا تبدیل می‌شود. خیابان واکینگ استریت پر از کافه‌ها، کاباره‌ها، رستوران‌ها، دیسکوها، بارها، مغازه‌ها و … است. این بازار شلوغ و پر از مغازه‌های شیک در دل شب واقعا تماشایی هستند.

مکان های دیدنی پاتایا

جزیره ی مرجانی پاتایا

در فاصله‌ی هفت کیلومتری شهر پاتایا جزیره‌ی مرجانی وجود دارد که مرکز آرامش این شهر است. شما باید صبح زود سوار لنج‌های مخصوص شده و بعد از استراحت روزانه به پاتایا بازگردید. جزیره‌ی مرجانی پاتایا که جزو بهترین جزیره‌های دیدنی دنیا نیز به شمار می‌آید، محیط فوق العاده‌ای برای تجربه‌ی تفریحات ورزشی آبی است. قایق سواری، غواصی، پاراسیلینگ، جت اسکی و… از تفریحات متداول آبی در آنجا است. همچنین محیطی برای حمام آفتاب گرفتن وجود دارد. با خیال راحت روی تخت‌های آماده لم بدهید و حسابی خستگی در کنید.

موزه ی هنر در بهشت پاتایا

اگر ناگهان هوا بارانی شد و برنامه‌ی گردشگری شما را کنسل ساخت اصلا به دل خود ناراحتی راه ندهید، چرا که یکی از بهترین مکان های دیدنی پاتایا همین موزه است. در موزه‌ی هنر در بهشت با دنیای تصاویر سه بعدی، خلاقانه و خطای دید ربه‌رو هستید. می‌توانید در میان آثار هنری قرار گرفته و عکس‌های جالب و خلاقانه بگیرید. این موزه ده موضوع مختلف دارد و بیش از صد اثر هنری را در خود جای داده است.

معبد وات فرا یایی

بودای بزرگ شما را برکت دهد، از مقدس‌ترین مکان های دیدنی پاتایا زیارت بودای بزرگ است. این بودای طلایی رنگ ۱۸ متری، در بلندای تپه‌ی سیز پراتامناک، در سال ۱۹۴۰ ساخته شده. بودای بزرگ وات فرا یایی نام دارد و  صحن آن را با انواع مجسمه‌های طلایی دیگر آراسته‌اند. در ورودی پله‌هایی که به بالا می‌رسد، دو مار بزرگ و طلایی ناگا از مسیر بودا محافظت می‌کنند. بسیاری از مردم محلی پاتایا نذرهای خود را به بودای بزرگ هدیه می‌دهند و از او تقاضای شادی و سلامتی دارند.

جنگل فیل های پاتایا

به طور کلی فیل یکی از جاذبه‌های گردشگری در تمام نقاط شلوغ و گردشگری تایلند است. شهر پاتایا به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند باغی به نام باغ فیل تدارک دیده. در این باغ شما فیل‌هایی را خواهید دید که پیر یا ناتوان شده‌اند. این فیل‌ها مورد مراقبت قرار گرفته و با آنها به خوبی رفتار می‌شود.

باغ استوایی نانگ نوچ

باغ نانگ چون یکی از سرگرم کننده‌ترین و از بهترین مکان های دیدنی پاتایا است؛ به طوری که همین باغ با مساحت حدود ۳ کیلومتر مربع تمام روز شما را اشغال خواهد کرد. شما می‌توانید یک دوچرخه امانت گرفته  و با سرعت بیشتری تمام باغ را ببینید. در این باغ استوایی که باغ گیاه شناسی تایلند است، انواع گونه‌های نادر گیاهان را خواهید دید.

بخشی از این باغ به سبک رنسانس اروپایی ساخته شده، بخشی همانند باغ‌های فرانسوی و در سایر بخش‌ها شما با گونه‌های نادری از کاکتوس، گیاهان گوشتی، ارکیده، بن سای و … بر می‌خورید. در این باغ گل ارکیده به تنهایی ۶۷۰ گونه‌ دارد. اما زیبایی باغ به گیاهان و پروانه‌های آن محدود نمی‌شود؛ چرا که گروه رقص سنتی تایلندی شما را سوپرایز خواهند کرد. در دریاچه‌ی این باغ قایق پدالی گزینه‌ی بسیار لذت‌بخشی برای تفریح است.

مکان های دیدنی پاتایا

موزه ی بگو این را باور می کنی یا نه!  Ripley’s Believe It or Not

موزه ریپلای با الهام از کتاب رابرت لروی به نام باور می‌کنی یا نه ساخته شده. از نام عجیب موزه پیداست که با یکی از عجیب و غریب‌ترین موزه‌های دنیا روبه‌رو خواهید شد. این موزه ترکیبی از موزه‌ها و بیان حقایق شگفتی است که به بینندگان نشان داده می‌شود. پاسخ به سوال بله یا خیر توسط شما به معنای این است که شما آن حقیقت را پذیرفته یا رد ساخته‌اید.

 این موزه که یکی از مکان های دیدنی پاتایا است ۳۰۰ آیتم دیدنی با ۱۰ موضوع متفاوت دارد. یکی از چیزهایی که در این موزه وجود دارد کشتی تایتانیکی است که با یک میلیون کبریت ساخته شده، یا انسان چهار چشمی که مومیایی شده، ماسکی که از پوست انسان ساخته شده و صدها مثال دیگر. در سفر به پاتایا این مکان دیدنی را از دست ندهید.

معبد حقیقت پاتایا

معبد حقیقت یا پناهگاه حقیقت یکی از منحصر به فردترین معابد بودایی است که با عنوان « باز آفرینی شکوه بهشت بر روی زمین » تعریف می‌شود. این بنا کاملا از چوب‌های تراش خورده ساخته شده و یکی از مهم‌ترین معماری‌های کشور تایلند است. فضای داخلی این معبد پر از نمادهای فلسفی، آرمان شهری، روابط انسانی و فهم هستی است.

در پایان

پاتایا به همین چند عنوان خلاصه نمی‌شود. بازار سنتی و شناور پاتایا، موزه‌‌ی آنک کوسالا سالا، ساحل کوه لارن، ساحل بن آمفور، مینی سیام سیتی از دیگر مکان های دیدنی پاتایا است. اگر به دنبال رستوران معروف پاتایا باشید رستوران لنگ کی و رستوران موم آروی از خوشنام‌ترین و بهترین رستوران‌های پاتایا هستند.

 اگر قصد دارید سفری پر از سرسبزی، آب و هوای خوب و مظاهر تاریخی داشته باشید، تفریحات مدرن را تجربه کنید، پاتایا یکی از بهترین جاهایی است که می‌تواند در لیست انتخاب شما باشد. نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این موضوع ارسال کنید، از شنیدن نگاه شما خوشحال خواهیم شد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها