نگاهی به زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

نگاهی به زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

در جهان زیبا و رنگارنگی که زندگی می کنیم جاذبه های گوناگون و فراوانی وجود دارد. کوه ها و دشت های زیبا و پهناور، دریاهای وسیع و پر رمز و راز و همینطور مناطق کویری و بیابان های خشک و سوزان با جانوران عجیب و شگفت انگیز همگی به عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری جهان محسوب می شوند. ساختمان های تاریخی و بناهای ساخت دست بشر نیز از جمله این شگفتی ها شمرده می شوند. همانطور که می بینید جذابیت های زیادی در دنیا وجود دارد و پرداختن به همه آنها امری ناممکن است.

به همین جهت قصد داریم در این مطلب به برخی از شگفتی های این جهان اعجاب برانگیز بپردازیم و درباره آنها صحبت کنیم. اگر می خواهید با این شگفتی های نقاط مختلف جهان آشنا شوید تا آخر این مقاله را بخوانید.

غارهای مندن هال شگفت انگیز و رویایی

اگر می خواهید به مکانی خیال انگیز بروید، غارهای یخی مندن هال را برای گردشگری انتخاب کنید. این غارها در کشور آلاسکا قرار دارند. برای این سفر رویایی باید سوار قایق شده و با جریان آب درون غار همراه شوید. اگر قصد دارید حتما از غارهای مندن هال بازدید کنید، هر چه سریع تر سفر خود را به آلاسکا آغاز کنید؛ زیرا ذوب شدن یخچال های طبیعی بر اثر گرم شدن زمین، ممکن است این فرصت را از شما برباید.

دریاچه هیلیار با آب های صورتی رنگ

دریاچه هیلیار با رنگ صورتی خود یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان است. این دریاچه مرموز در ساحل استرالیای مرکزی و در جوار اقیانوس آرام قرار دارد. از آن جهت مرموز است که نمی توان دلیل قاطعی برای رنگ صورتی آن در نظر گرفت. عده ای نمک زیاد موجود در دریاچه را موجب جذب برخی از جلبک ها و ترشح رنگدانه های صورتی می دانند ولی عده ای دیگر واکنش شیمیایی بین نمک و بی کربنات را دلیل رنگ صورتی دریاچه بیان می کنند. بنابراین نظر قطعی در مورد علت رنگ دریاچه هیلیار وجود ندارد.

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

دریای مرده دریایی که کسی در آن غرق نمی شود

دریای نمک یا دریای مرده یکی از شگفت انگیزترین مکان ها در طبیعت کشور اردن است. غلظت بالای نمک موجود در این دریا سبب شده است که خالی از موجودات دریایی و ماهی ها باشد. این شوری زیاد دریا موجب شده که شما به راحتی بتوانید روی دریا دراز بکشید و کتاب و مجله بخوانید. ساحل اطراف آن جزو پست ترین نقاط از خشکی های زمین هستند. ارتفاعی که برای عمیق ترین نقطه این دریا اندازه گیری کرده اند در حدود ۴۲۲ متر پایین تر از سطح دریا بوده و به همین جهت نمک موجود در آن بسیار زیاد و در حدود ۷/۳۳% است.

برج پیزا با معماری شگفت انگیز

برجی مشهور در ایتالیا با نام برج پیزا یکی دیگر از زیبا ترین جاذبه های گردشگری جهان است. بلندی برج در حدود ۵۶ متر و وزن آن نیز در حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن است. شروع ساخت این برج شگفت انگیز مربوط به قرن دوازدهم میلادی است. در آن سال ها سه طبقه پایینی آن بنا نهاده شد و قبل از رسیدن به ۱۲ متر کجی آن بر معمار و دیگران مشخص شد. به همین سبب برای سال های متمادی ساخت این برج را متوقف کردند. به مرور زمان این برج توسط معمارهای مختلف ساخته شد. تا اینکه پس از گذشت سال های بسیار بالاخره در سال ۱۳۵۰ میلادی پیزا به بلندی ۵۶ متر رسید.

۷ ناقوس در بالای برج با وزن ۲۹ تن قرار دارد. کجی پیزا به مرور زمان افزایش یافته است به طوری که گفته می شود هر ساله دو و نیم سانتیمتر بر انحراف آن افزوده می شود. متخصصین تخمین می زنند که تا سال ۲۰۸۰ میلادی سقوط می کند. از موارد اعجاب برانگیز دیگر پیزا باید به عدم سقوط آن در اثر زلزله های فراوان و انفجار بمب های جنگ جهانی دوم اشاره کرد که این برج هنوز با وجود همه این حوادث هنوز پابرجا است. مدتی بازدید از این برج متوقف شده بود ولی مجددا با اندکی راست سازی آن بازدید از آن ادامه دارد.

مسجد سلیمانیه با گنبد و منارهای زیبا

مسجد سلیمانیه در استانبول یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می رود. بنای این مسجد شگفت انگیز به سال های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ مربوط می شود که خواجه معمار سنان معمار بزرگ دولت عثمانی آن را ساخته است. مسجد مذکور گنبدی به بلندی ۵۳ متر و قطری ۵/۲۷ متر دارد. گلدسته ها یا منارهای آن بنا به رسم دولت چهار عدد بوده که نشانه ای از دستور شاهان است. معماری مسجد به سبک بیزانسی و اسلامی است. گورهای سلیمان اول و خانواده او و همینطور سلیمان دوم و احمد دوم نیز در باغ پشت مسجد قرار دارد.

دژ ادینبورگ با تاریخی دهشتناک

دژ ادینبورگ در اسکاتلند را نیز می توان به عنوان یکی از شگفتی های اعجاب برانگیز نامید. زمان ساخت این دژ که دومین جاذبه گردشگری کشور اسکاتلند است به ۹ قرن قبل از میلاد مربوط می شود. اگر چه از نشانه های آن دوره چیز زیادی نمانده است اما گزارش روح از این مکان توسط مردم بسیار زیاد است. چندین سیاهچال در این دژ وجود دارد که محل شکنجه و قتلگاه زندانیان بسیاری بوده است.

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

منار جام قدیمی ترین بنای خشت و گلی در جهان

منار جام یکی از بناهای زیبای کشور افغانستان است که در ولایت غور آن قرار دارد. ساخت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد. ارتفاع این منار در حدود ۶۵ متر بوده و دومین منار بلند خشت و گلی جهان است. متأسفانه بنای این برج در حال فرسایش است و علت آن رودخانه نزدیک منار جام است. متخصصان درباره این منار گفته اند که یکی از سازه های آجری خارق العاده معماری در جهان است.

سخن آخر

شگفتی های طبیعی و مصنوعی فراوانی در دنیا وجود دارند که همگی به عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری جهان شناخته می شوند. همه ساله افراد زیادی از این جاذبه ها بازدید می کنند و از دیدن آنها لذت می برند که در این مطلب به موارد اندکی از این شگفتی ها پرداختیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها