سفر به درک روستایی رویایی حدواسط کویر و دریا

سفر به درک روستایی رویایی حدواسط کویر و دریا

اگر تا به حال به دشمنان خود می گفتید «برو به درک» بعد از خواندن این مقاله به دوستان خود سفر به درک را پیشنهاد می کنید! روستایی زیبا و خیال انگیز در جنوب ایران به نام «درک» با آب و هوایی خوش بین دو بندر چابهار و بندرعباس واقع شده است. راه های زمینی و دریایی جهت رسیدن به این روستا برای گردشگران و مسافران هموار بوده و این یکی از نقاط مثبت روستای درک است. ویژگی های خوب این روستا موجب ترغیب گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از آن شده است.

حال اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این روستا کسب کنید تا انتهای مطلب را بخوانید.

موقعیت جغرافیایی دقیق درک کجاست؟

همانطور که گفتیم روستای درک در جنوب کشور و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این روستا در بخش زرآباد در شهرستان کنارک قرار دارد. راه های ارتباطی به درک از طریق زمین و هوا وجود دارد. جالب است بدانید که این روستا در استان سیستان و بلوچستان که یکی از امن ترین و زیباترین نقاط کشور است واقع شده است و جاذبه های توریستی زیادی دارد. روستای درک که نزدیک ترین منطقه به تنگه هرمز است، ساحل آن محل تلاقی اقیانوس هند به دریای عمان است.

سفر به درک

جاذبه های طبیعی و گردشگری درک

روستای درک یکی از شگفت انگیزترین مناطق جهان است. شما می توانید همزمان در ساحل شنی شتر سواری کرده و نسیم دریا را روی صورت خود احساس کنید. این روستا محیطی پاکیزه و زیبا دارد به طوری هنگام قدم زدن در کنار ساحل هیچ زباله ای را مشاهده نمی کنید. شنا در دریای عمان و قدم زدن در ساحل شنی یکی از جاذبه های سفر به درک است. شما از یک طرف نخل های زیبا و از جهت دیگر صخره های سنگی و بلند را در اطراف خود می بینید.

دیدن طلوع و غروب آفتاب هنگامی که روی ساحل مرجانی و شنی دراز کشیده اید از جاذبه های طبیعی دیگر درک است. تقابل ماسه های سوزان کویری با دریای خروشان تقابلی بی نظیر و شگفت انگیز است که هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. دیدن آسمان پرستاره کویری در شب را نیز از دست ندهید که دیدن همچین منظره ای در شهرهای بزرگ امکان پذیر نیست. افرادی که به دنبال درمان های طبیعی جهت دردهای عضلانی و ماهیچه ای هستند، به این ساحل آمده و از ماسه های سفید جهت درمان دردهای خود استفاده می کنند.

یکی دیگر از جاذبه های این روستا برای جوانان، آفرود سواری روی رمل های شنی ساحل بوده که ورزشی لذتبخش است. کوه های مینیاتوری یا مریخی روستای درک یکی دیگر از جذابیت های طبیعت است که در اثر فرسایش خاک توسط باد به وجود آمده اند. نام این کوه ها به سبب شباهت آنها به تصاویر ارسالی از سیاره مریخ است.

وضعیت اقامت در روستای درک

امکانات رفاهی در روستای درک چندان مناسب نیست ولی میهمان نوازی مردم خونگرم این روستا می تواند تمام احتیاجات شما را برآورده کند. در سفر به درک باید این نکته را در نظر داشته باشید که فاصله فروشگاه ها و پمپ بنزین با روستا زیاد است و شما برای برطرف کردن نیازهای خود باید مسافتی را بپیمایید. به همین جهت قبل از رسیدن به درک لوازم و مواد خوراکی را با خود همراه ببرید و باک اتومبیل خود را پر از بنزین کنید.

جهت اقامت در روستای مذکور باید چادر بزنید، البته می توانید روی اقامتگاه های بومگردی نیز حساب کنید چنانچه از قبل آن را رزرو کرده باشید. کمپینگ و چادر زدن در مکانی با طلوع و غروب زیبا و تقابل دریا و ساحل شنی حیرت انگیز، شاید لذتبخش تر از اقامت در زیر سقف هتل های لوکس پنج ستاره باشد. جمع آوری زباله های خود را فراموش نکنید تا محیط همچنان زیبا و پاکیزه بماند.

چه زمانی برای سفر به روستای درک مناسب است؟

بهترین فصل مسافرت به این روستا به جهت اینکه در یک منطقه آب و هوایی گرم واقع شده است، اواسط پاییز تا اوایل بهار است. شما می توانید به راحتی و در زمان مناسب اسباب سفر را فراهم کنید و به این محیط زیبا بروید. در این منطقه روزهای بارانی کمی وجود دارد ولی به جز فصل تابستان می توانید هوای بهاری را در این روستا استنشاق کنید؛ زیرا در روستای درک بادهای خنکی از طرف اقیانوس هند می وزد که موجب تلطیف هوا می شود.

مسافت تهران تا درک چقدر است؟

اگر بخواهید با اتومبیل شخصی سفر به درک را از تهران آغاز کنید، باید در حدود یک شبانه روز رانندگی کنید. مسافت این روستا تا تهران در حدود هزار و هفتصد و هفتاد کیلومتر است که در حدود ۳۰ کیلومتر تا چابهار فاصله دارد. البته اغلب گردشگران برای سفر به این منطقه زیبا و رویایی، راه هوایی را انتخاب می کنند. فرودگاه های کنارک و هرمزگان نزدیک ترین فاصله را با این روستا دارند. از فرودگاه تا درک می توانید با ماشین و از راه زمینی به ادامه سفر بپردازید.

اهالی روستای درک

بومیان خونگرم و ساده این روستا از قوم بلوچ هستند و زبان مخصوص به خود دارند. پوشش و لباس آنها نیز ویژه مردم بلوچ است و لباس زنان آنها از پارچه های زیبا و رنگارنگ و سوزن دوزی های هنرمندانه تهیه شده است. لباس مردان بلوچ اغلب از پارچه های سفید و شلوارهای لیفه دار تشکیل شده است. این منطقه با وجود اینکه از نقاط محروم کشور به شمار می رود ولی با ایجاد کسب و کارهای محلی می تواند به یک منطقه توریستی و گردشگری خوب درآید.

سفر به درک

جمع بندی

سفر به درک می تواند به یک سفر خوب و خاطره انگیز در تمام عمر فرد تبدیل شود. در این سفر شما می توانید با جاذبه های بکر و طبیعی این منطقه آشنا شوید. درختان نخل در کنار ساحل دریا، طلوع و غروب زیبای خورشید و منطقه ای پاکیزه با مردمانی خونگرم یک مسافرت خوب و رویایی را برای گردشگران فراهم می آورد. البته ایجاد مشاغل محلی می تواند در جذب توریست بسیار موثر باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها