راهنمای سفر به قبرس شمالی

سفر به قبرس شمالی

اگر قصد گردش به یک جزیره خوش آب و هوا با طبیعتی خارق العاده و بناهای قدیمی و باستانی همراه با غذاهای متنوع و خوشمزه دارید، سفر به قبرس شمالی گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. این جزیره زیبا که در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد، دارای مناظر و چشم اندازی مسحور کننده است که نگاه هر گردشگری را نوازش می دهد. اگر با توجه به توضیحات ارائه شده قصد مسافرت به جزیره دیدنی مذکور را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

در این مطلب سعی می کنیم شما را با موضوعات مختلف سفر به این جزیره حاشیه مدیترانه آشنا کنیم.

چه زمانی برای سفر به قبرش شمالی مناسب است؟

قبرس از جمله مناطق گردشگری است که هر زمان به آنجا بروید، با جاذبه های گوناگون آن مواجه می شوید. در ماه های گرم سال، شنا در آب های جزیره و لذت بردن از تفریحات آبی گزینه های مناسب برای گردشگران به شمار می روند. اما مسافرت در ماه های سرد سال به قبرس شمالی به شما نوید یک آب و هوای معتدل می دهد. در ضمن شما می توانید دوچرخه سواری در کوهستان و پیاده روی بالای تپه ها را نیز امتحان کنید و از دیدن مناظر طبیعی لذت ببرید.

اما هوای پاییز در قبرس شمالی اندکی خنک بوده و همراه با عصرهای لذت بخش است. ولی چنانچه در بهار به این کشور مسافرت کنید، آفتاب گرفتن زیر خورشید زیبای آن را از دست ندهید.

راهنمای سفر به قبرس شمالی

راه های ارتباطی به قبرس شمالی و شرایط اخذ پاسپورت

برای سفر به قبرس شمالی باید از راه های غیر مستقیم استفاده کنید. این کشور به دلیل مشکلات سیاسی که با کشورهای دیگر دارد، مرز هوایی و دریایی آن به طور مستقل نیست و شما باید از مرزهای کشور ترکیه اعم از دریایی و هوایی استفاده کنید. یعنی جهت استفاده از مرز هوایی باید به یکی از فرودگاه های شهرهای ترکیه بروید و سپس از طریق فرودگاه آن شهر به فرودگاه قبرس شمالی سفر کنید. طریق دیگری که برای سفر هوایی وجود دارد پرواز به قبرس جنوبی است که در ادامه از راه زمینی به قبرس شمالی بروید.

سفر دریایی به قبرس شمالی نیز از طریق ترکیه و بنادر آن امکان پذیر است. برای این سفر خارجی همانند مسافرت های خارجی دیگر باید پاسپورت خود را آماده کنید. مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ یا دفاتر پستی جهت اخذ گذرنامه الزامی است. لازم به ذکر است ایرانیانی که از طریق راه های ترکیه به قبرس شمالی سفر می کنند نیازی به ویزای توریستی ندارند.

اقامت در جزیره قبرس شمالی

اقامت در این جزیره و هزینه های آن بر اساس میزان بودجه مورد نظر شما متفاوت است. شما می توانید اقامتی در هتل های لوکس و پنج ستاره این جزیره را امتحان کنید. ولی در صورتی که هزینه های کمتری برای اقامت در نظر دارید مهمانپذیرها و هاستل ها نیز جهت اقامت در این جزیره آماده پذیرایی از میهمانان هستند. اختلاف هزینه های ارزان ترین و گران ترین هتل ها در قبرس شمالی زیاد است و شما می توانید هزینه های اقامتی را بر اساس بودجه مورد نظر خود تنظیم کنید. به این ترتیب هزینه سفر به قبرس شمالی می تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال هزینه های خورد و خوراک در یک رستوران ساده با یک هتل لاکچری متفاوت است. غذاهای فست فودی در قبرس شمالی معمولا ارزان تر از غذاهای محلی و سنتی در رستوران است. لازم به ذکر است که شما می توانید در این جزیره با انواع و اقسام غذاهای محلی و خوشمزه آشنا شوید. رستوران های خوب با منوهای متنوعی در قبرس شمالی از میهمانان خود پذیرایی می کنند. برخی از رستوران های خوب این جزیره عبارتند از: نیازی، آمبیانس، زیتون، فت ماما پافوس و رستوران بار افندی.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

در قبرس شمالی علاوه بر مناظر طبیعی که مشاهده می کنید، جاذبه های دیگری نظیر: لارناکا، آیاناپا، پارک مجسمه، خلیج کونوس، غارهای آبی، ساحل نیسی، پارک آبی واتروولد و لیماسول نیز وجود دارد. اگر علاقمند به جاذبه های تاریخی یا آشنایی با روستاهای قبرس شمالی هستید، ارتباط با مردم لارناکا را از دست ندهید. بسیاری از گردشگران در سفر به قبرس شمالی از این شهر بازدید می کنند.

مکان های دیدنی و توریستی مختلفی مانند: تکیه خاله سلطان، موزه باستان شناسی، کانال آب کامارس، روستای لفکارا و کلیسای سنت لازاروس در شهر لارناکا وجود دارد که همه ساله توریست های زیادی از آنها بازدید می کنند. شهر لیماسول قبرس شمالی هم یکی از مکان های مهم تاریخی بوده زیرا این شهر روی ویرانه های ۲۰۰۰ ساله بنا شده است. اگر می خواهید حتما از شهر ساحلی لیماسول دیدن کنید ماه های شهریور و مهر را به شما پیشنهاد می کنیم.

مکان ها و جاذبه های دیگری هم در این جزیره وجود دارند که دیدن آنها می تواند شما را شگفت زده کند مانند: صومعه آپوستولوس آندریاس، قلعه سنت هیلاریون، قلعه بوفاونتو، صومعه بلاپیس، قلعه کانتارا، بندر کیرنیا، شبه جزیره کارپاز، شهر تاریخی سالامیس و قلعه گیرنه.

توصیه هایی در سفر به قبرس شمالی

هر کشور شرایط و موقعیت های خاص خود را دارد و اطلاع و آگاهی قبل از سفر به آن کشور الزامی است. که به برخی از آنها در این بخش اشاره می کنیم.

  • آب لوله کشی غیر قابل آشامیدن است.
  • کرایه اتومبیل برای افراد زیر ۲۵ سال ممنوع است.
  • هزینه سیم کارت محلی از سیستم رومینگ ارزان تر است.
  • پول های رایج دنیا در اغلب فروشگاه ها دریافت می شود ولی بهتر است پول رایج قبرس شمالی یعنی لیر را همراه داشته باشید.
  • سایز پوشاک و کفش در این کشور با سایز کشورهای اروپایی متفاوت است.
  • در هنگام پرداخت هزینه ها تخفیف بگیرید و چانه بزنید.

راهنمای سفر به قبرس شمالی

سخن آخر

قبرس شمالی یکی از جزایر خوش آب و هوا و توریستی در جهان بوده و جاذبه های گردشگری بسیاری در آن وجود دارد. ارتباطات هوایی و دریایی به این کشور از طریق ترکیه و قبرس جنوبی امکان پذیر است. غذاهای محلی و خوشمزه ای در سفر به قبرس شمالی می توانید میل کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها