راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

یکی از شهرهایی که مقصد بسیاری از گردشگران و بازرگانان سراسر جهان به شمار می رود، دبی است. شهر دبی که در کشور امارات قرار دارد، شهری مدرن و توریستی با بناهای جذاب و معماری های شگفت انگیز است. آسمانخراش های این شهر در کنار شنزارهای سفید یکی از پدیده های حیرت انگیز برای گردشگران است. سفر به دبی با هر هدفی که انجام شود نیاز به راهنمایی و آشنایی قبلی دارد. بنابراین شما هم اگر قصد سفر به امارات و شهر دبی دارید، بهتر است قبل از سفر به مدت چند دقیقه وقت بگذارید و این راهنمای سفر را بخوانید.

در این مقاله راهنما شما با مقاصد مختلف سفر، جاذبه های گردشگری، اقامتگاه ها و مراکز دیدنی دبی آشنا می شوید.

موقعیت جغرافیایی شهر دبی

همانطور که گفتیم دبی یکی از شهرهای امارت متحده عربی است. این شهر به عنوان یکی از مدرن ترین و مجلل ترین شهرهای گردشگری جهان محسوب می شود. دبی در ساحل خلیج فارس و در منطقه خاورمیانه قرار دارد. این شهر پیشرفته از طرف جنوب با ابوظبی و از جنوب شرقی با کشور عمان همسایه است و از جهت شمال شرقی هم به شهر شارجه مربوط می شود. این شهر آسمانخراش ها، در طول نیم قرن به پیشرفتی شگفت انگیز دست یافته است به طوری که یکی از قطب های اقتصادی جهان به شمار می رود.

راهنمای سفر به دبی

مقاصد مختلف جهت سفر به دبی

مسافران به دلایل مختلفی دبی را به عنوان مقصد برای سفر انتخاب می کنند. بسیاری از افراد برای خرید از مراکز خرید و فروشگاه های این شهر مسافرت می کنند. برندهای لوکس، کالاهای باکیفیت و متنوع و پر زرق  برق در فروشگاه های دبی وجود دارد که گردشگران فراوانی برای خرید این اجناس به این شهر می روند. در دبی تفریحات و سرگرمی های هیجان انگیز و متنوعی وجود دارد.

تورهای هلیکوپتر سواری، سافاری، اسکای دایوینگ، اسکیت روی شن، فلای بورد، اسکی در پیست اسکی، تور کروز و بسیاری از تفریح های مهیج در این شهر وجود دارد و مسافران می توانند از این امکانات استفاده کنند. مکان های جذاب و دیدنی متعددی نیز در دبی وجود دارد که مورد استقبال گردشگران سراسر جهان است. محله ها و بناهای قدیمی، آکواریوم بزرگ دبی، برج خلیفه، فواره دبی، ساحل جمیرا و بسیاری از مکان های دیگر مناطق لذت بخش و دلپذیری برای گردشگران است.

در ادامه درباره برخی از مراکز دیدنی شهر دبی صحبت می کنیم.

جاذبه های گردشگری در سفر به دبی

همانطور که گفتیم بازدید از مکان های دیدنی هدف عده ای از سفر به دبی است. جاذبه های مختلفی در این شهر وجود دارد که به برخی از آنها می پردازیم.

مسجد جمیرا با معماری جذاب اسلامی

این مسجد زیبا یکی از مکان های دیدنی و زیارتی دبی است. جهت طراحی این مسجد از معماری باشکوه اسلامی با شیوه ای بسیار ماهرانه استفاده شده است. بازدید از این مسجد زیبای دبی همه روزه به جز جمعه ها برای بازدید آزاد است.

آکواریوم بزرگ شهر دبی

یکی از آکواریوم های بزرگ و دیدنی جهان در شهر دبی قرار دارد. تونل ها و مخزن های بزرگی در این آکواریوم وجود دارد. شما در این آکواریوم می توانید سی و سه هزار ماهی ریز و درشت و رنگارنگ و موجودات دیگر آبزی مشاهده کنید. برای دیدن این آکواریوم باید به مرکز خرید دبی مال بروید که در بخش های بعدی به آن می پردازیم.

پیست اسکی سرپوشیده

یکی دیگر از مکان های تفریحی که در مرکز خرید امارات وجود دارد، پیست سرپوشیده اسکی است. شما در این پیست می توانید علاوه بر اسکی سواری می توانید پنگوئن های بامزه و جالب را نیز مشاهده کنید. لباس گرم با خود همراه داشته باشید زیرا که با تجربه هوای سرد و یخی دبی در این پیست آشنا می شوید.

دبی مال مرکزی برای خرید و تفریح

یکی از مراکز بزرگ دنیا در برج خلیفه دبی واقع شده است. این مرکز جزو پروژه برج خلیفه است و یکی از محبوب ترین مکان ها برای مسافران سفر به دبی محسوب می شود. افرادی که علاقمند به خرید اجناس برند معرف دنیا هستند می توانند به این مرکز بروند و از ۱۲۰۰ شعبه از این برندها کالاهای خود را خریداری کنند. جالب است بدانید که دبی مال در سال ۲۰۱۰ به عنوان بهترین مرکز خرید دنیا معرفی شده است.

اقامتگاه های شهر دبی چگونه است؟

یکی از عوامل جذب مسافر و توریست به کشورها و شهرها، اقامتگاه های آنها است. در این شهر اقامتگاه های گوناگون و مجلل با قیمت های متفاوت وجود دارند. هاستل ها با قیمت های ارزان طرفداران کمی دارند ولی هتل های فراوان این شهر با امکانات گوناگون آماده پذیرایی از مسافران است که در ادامه به دو تا از این هتل ها می پردازیم.

  • هتل برج العرب تنها هتل ۷ ستاره دنیا
    شما می توانید بهترین سوئیت های ممکن را برای اقامت خود در برج العرب رزرو کنید. این برج ۳۲۱ متری، کوچکترین سوئیت آن ۱۶۹ متر و بزرگترین آن ۷۸۰ متر است. نکته شگفت انگیز این هتل هفت طبقه زیر دریای آن است که به صورت آکواریوم طراحی شده است.
  • هتل دوستاره ایبیس دیرا سیتی سنتر
    یکی از اقامتگاه های خوبی که می توانید در سفر به دبی در آن اقامت کنید، هتل ایبیس دیرا سیتی سنتر است. ۳۶۵ اتاق آن همگی مبله و دارای امکانات خوب و پیشرفته ای است. سیستم تهویه مناسب، تلویزیون LCD و ماهواره همراه با اینترنت بی سیم و همچنین خدمات ویژه معلولین بخشی از امکانات این هتل مجهز است.

راهنمای سفر به دبی

نکات دیگر درباره شهر دبی

مسافرت به شهر دبی یکی از سفرهای امن است؛ زیرا امنیت در این کشور بسیار خوب است. مرتکبین جرم و جنایت بلافاصله از این کشور اخراج می شوند. رستوران های خوب با غذاهای لذیذ و خوشمزه در این شهر وجود دارند. غذاهای عربی و همینطور غذاهای بین المللی و فست فودی را می توانید در رستوران های این شهر تجربه کنید.

سخن آخر

سفر به دبی یکی از گردش های دلپذیر و خوب است. در این شهر امکانات خوب و امنیت بالایی وجود دارد. از مکان های گردشگری و تفریحی متنوع و مراکز خرید مجللی در دبی می توانید دیدن کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها