راهنمای سفر به گوانجو

راهنمای سفر به گوانجو

یکی از کشورهای جذاب برای گردشگران سراسر جهان، کشور چین است. این کشور زیبا با فرهنگ چند هزار ساله خود دارای جاذبه های توریستی بسیاری است. مسافران شهرهای مختلفی برای اقامت و بازدید انتخاب می کنند که یکی از آنها شهر گوانجو است. سفر به گوانجو که سومین شهر بزرگ کشور است، به مقاصد گوناگونی از قبیل تجارت و گشت و گذار صورت می گیرد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم یکی از مهمترین شهرها برای به وجود آمدن چین امروزی بوده است.

شهر گوانجو در حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد و در ۲۱۴ سال پیش از میلاد ساخته شده است. ما هم قصد داریم به دلیل اهمیت این شهر از لحاظ تجاری، اقتصادی، مبادلات فرهنگی و دیپلماتیک در مقاله پیش رو درباره این شهر گردشگری زیبا و راهنمایی برای مسافرت به آن با شما صحبت کنیم.

آشنایی مختصر با تاریخ شهر گوانجو

شهر ۲۸۰۰ ساله گوانجو با افسانه های بسیاری که دارد امپراطوری های گوناگونی را به خود دیده است. شهر گوانگجو یا گوانگ ژو به عنوان یک بندر مهم و مسیر تجاری مناسب برای تمام امپراطوری ها بوده و به دلیل این موقعیت جغرافیایی مناسب تا مدت ها نیز تحت تصرف انگلیسی ها، پرتغالی ها و ژاپنی ها بوده است. اما این شهر از سال ۱۹۷۰ میلادی به بعد از نظر اقتصادی رشد بسیاری کرده و تا امروز که به عنوان یک قطب مهم اقتصادی کشور چین و همینطور جهان در آمده است.

زبان «کانتونی» زبان مردم گوانجو بوده و واحد پول آنها «ین» است. نمادهای هنری باستانی و یادبودهای دوران انقلاب این کشور را می توانید در سفر به گوانجو مشاهده کنید.

راهنمای سفر به گوانجو

وضعیت اقلیمی شهر گوانجو چگونه است؟

شهر گوانجوی چین آب و هوای نسبتا معتدلی دارد. دمای هوا در زمستان در حدود ۱۴ سانتی متر و به طور کلی تحت تأثیر فصول مانسون آسیا است. میانگین بارندگی در این شهر بالا است به طوری که متوسط بارندگی در حدود ۷۳۶/۱ میلی متر است. برای سفر به گوانجو در فصول مختلف باید لباس های متفاوتی همراه داشته باشید ولی چتر و بارانی را با خود ببرید. دمای هوا در این شهر نیمه گرمسیری و شرجی از صفر تا ۳۹ درجه متغیر است. زمستان های گوانجو سرمای طاقت فرسایی ندارند ولی گرمای تابستان آزار دهنده است.

دمای تابستان های این شهر تا ۳۲ درجه بالا می رود و رطوبت نیز به ۸۲% افزایش می یابد. اما در زمستان ها میزان بارش برف کمی در گوانجو وجود دارد زیرا سرمای سیبری به دلیل موقعیت جغرافیایی گوانجو به آن نمی رسد. به طور کلی باید بگوییم که بهترین ماه های سال جهت مسافرت به گوانجو، ماه های اکتبر و نوامبر است.

بررسی اقامتگاه های شهر در سفر به گوانجو

یکی از ارکان مهم در مسافرت محل اقامت است. هزینه اقامت نیز یکی از مواردی بوده که برای اغلب گردشگران قابل توجه است. در شهر گوانگجو هتل های متعددی وجود دارد که امکانات گوناگونی دارند. هتل های دو ستاره تا پنج ستاره در این شهر آماده پذیرایی از مسافران سراسر جهان است. بنابراین اگر شما بودجه کمی برای اقامت خود در نظر دارید می توانید یکی از اتاق های هتل دوستاره آن شهر جهت اقامت خود رزرو کنید. هزینه کرایه اقامت در هتل های دو ستاره تقریبا یک سوم هتل های پنج ستاره است.

یکی دیگر از راه هایی که در کاهش هزینه های اقامت موثر است دسترسی راحت به محل مورد نیاز است. به عنوان مثال اگر در سفر به گوانجو قصد خرید از فروشگاه های آن را دارید، بهتر است در همان منطقه اقامت کنید. مراکز خرید این شهر بیشتر در منطقه تیانهی است و شما می توانید جهت اقامت خود یکی از هتل های این منطقه را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از هتل های این شهر می پردازیم.

معرفی برخی از هتل های شهر گوانگجو

در این بخش به طور خلاصه به معرفی سه تا از هتل های مجلل شهر گوانگ ژو می پردازیم.

  • یکی از هتل های زیبا و مجلل این شهر، هتل «گاردن» است. این هتل با امکاناتی خوب و مناسب نظیر: سالن ورزشی، سالن ماساژ و اسپا، زمین تنیس، استخر و همینطور سرویس دهی بسیار خوب به عنوان یکی از محبوب ترین اقامتگاه های شهر از جهت گردشگران انتخاب شده است.
  • یکی از هتل های پنج ستاره ای که در منطقه تیانهی قرار دارد، هتل «سافیتل» است. امکانات و دکوراسیون این هتل بسیار لاکچری و چشم نواز است و شما با اقامت در این هتل قادر هستید مناطق دور و زیبا و جاذبه های اطراف را مشاهده کنید.
  • هتل پنج ستاره «وستین» یکی دیگر از هتل های خوب شهر گوانگ ژو است. معماری هتل وستین بسیار زیبا است و چشم اندازی جذاب دارد. امکانات رفاهی در همه اتاق های هتل وجود دارد و با اقامت در این هتل می توانید از استخر، سالن کسب و کار و باشگاه ورزشی آن نیز استفاده کنید.

راهنمای سفر به گوانجو

بررسی وضعیت رستوران ها در سفر به گوانجو

دغدغه بسیاری از ایرانیان برای سفر به گوانجو مکان های خوب برای صرف غذا است. زیرا ذائقه ایرانیان با ذائقه مردم چین بسیار متفاوت است. به همین جهت در این بخش به تعدادی از رستوران هایی که اغلب گردشگران ایرانی غذاهای آن را می پسندند را معرفی می کنیم.

  • یکی از رستوران هایی که می توانید در آن انواع غذاهای ایتالیایی مانند: پیتزا، پاستا و استیک را میل کنید، رستوران Buongiorno Italian است.
  • رستوران باربیکیو ترکی سلطان یکی دیگر از رستوران هایی است که غذاهای مورد پسند ایرانیان را سرو می کند.
  • اگر به غذاهای آلمانی و اروپایی علاقمند هستید، رستورانی به نام ۱۹۲۰ در شهر گوانجو وجود دارد که منوهای اروپایی و آلمانی را برای شما سرو می کند. شما با انتخاب رستوران ۱۹۲۰ علاوه بر خوردن غذاهای خوشمزه، با یک محیط دوست داشتنی و هیجان انگیز هم آشنا می شوید.

سخن پایانی

یکی از شهرهای مهم چین برای مسافران و بازرگانان، شهر گوانجو است. این شهر از امکانات خوبی برخوردار است. هتل ها و اقامتگاه های مناسب با سرویس دهی خوب، رستوران هایی با غذاهای متنوع و انواع وسایل نقلیه عمومی در سفر به گوانجو وجود دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها