لیست مراکز خرید یزد

لیست مراکز خرید یزد

یزد یکی از شهرهای زیبا و مهم کشور برای گردشگران داخلی و خارجی است. این شهر به سبب بناهای تاریخی و قدیمی و طبیعت بکر و دست نخورده اش مورد توجه و اقبال اغلب توریست ها قرار می گیرد. علاوه بر اماکن دیدنی، مراکز خرید یزد نیز یکی دیگر از جذابیت های این شهر است. شیرینی های خوشمزه و زیورآلات و طلاجات با عیار بالا، صنایع دستی و ترمه های رنگارنگ همگی در این مراکز عرضه می شوند.

بسیاری از مسافران به خصوص خانم ها به فروشگاه های مختلف یزد نیز می روند و ازآن فروشگاه ها اجناس و کالاهای مورد نیاز و سوغاتی های گوناگون را خریداری می کنند. به همین جهت برای آشنایی شما با این مراکز خرید، قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم و شما را با ویژگی های آنها آشنا کنیم.

مجتمع تجاری سه طبقه صدف

پاساژ صدف یکی از مراکز خرید یزد است که در سه طبقه احداث شده است. این مجموعه به عنوان یکی از زیباترین پاساژهای شهر به شمار می رود. منظره آب نما که در بخش ورودی مجتمع قرار دارد یکی از جذابیت های آن محسوب می شود. در این فروشگاه می توانید اجناس و کالاهای گوناگونی از قبیل: نقره جات، پوشاک، ترمه های جذاب را مشاهده کنید.

مراکز خرید یزد

هایپر استار خلیج فارس یکی از بزرگترین مراکز خرید یزد

مدرن ترین و مجهزترین مرکز خریدی که تا به امروز در شهر یزد افتتاح شده، هایپر استار خلیج فارس است. شما در این فروشگاه بزرگ می توانید تمام مایحتاج خود را خریداری کنید. اقلامی نظیر: پوشاک، وسایل آشپزخانه، انواع و اقسام مواد غذایی، لوازم صوتی و تصویری و غیره در این مجتمع عرضه می شود. کیفیت بالا و تازه بودن مواد غذایی از خصوصیات بارز این مرکز خرید است. در هایپر استار در اغلب مواقع فروش فوق العاده کالاهای مختلف نیز ارائه می شود.

تنوع بالای محصولات و کالاها نیز یکی دیگر از جذابیت های هایپر استار خلیج فارس است. به عبارت دیگر شما می توانید برندهای مختلف موجود در بازار را در این فروشگاه به طور یکجا مشاهده کنید.

مجتمع تجاری ستاره با کلیه امکانات و تجهیزات

مجتمع بزرگ ستاره یکی از مراکز خرید یزد است که علاوه بر فروشگاه های متعدد، اماکن تفریحی گوناگونی نیز در آن وجود دارد. رستوران بزرگ، شهربازی، سینمای پنج بعدی و مکان های دیگر تفریحی که مورد توجه اغلب جوانان و نوجوانان قرار می گیرد. رستوران مدرن پاساژ ستاره، دارای چشم انداز بسیار زیبایی از محلات قدیم شهر و پارک باغ ملی است. شما علاوه بر صرف غذای مطلوب در این رستوران می توانید از این منظره جذاب نیز لذت ببرید.

یکی دیگر از جذابیت های این مرکز خرید، وجود پارکینگ سه طبقه آن است. ظرفیت این پارکینگ ۸۰۰ خودرو است که امکان خرید با آرامشی را برای مشتریان فراهم می کند.

پاساژ امیر با معماری داخلی جذاب

یکی دیگر از بزرگترین مراکز خرید یزد که در آن لوازم مربوط به موبایل، لپ تاپ و تبلت عرضه می شود، بازار امیر است. در این مجتمع سه طبقه مدرن با طراحی داخلی جذاب، یک رستوران نیز جهت صرف غذا برای مشتریان احداث شده است.

بازار خان طولانی ترین بازار خشت و آجری یزد

یکی از مراکز خرید شهر یزد که اغلب توریست های خارجی و داخلی از آن بازدید می کنند، بازار خان است. سال ساخت بنای این بازار مربوط به دوران ناصرالدین شاه قاجار بوده و سازنده آن محمد تقی خان بافقی است. جالب است بدانید که این بازار مخصوص استفاده خوانین بوده است. امروزه در این مرکز ۱۵۳ فروشگاه فعال وجود دارد.

در این بازار علاوه بر فروشگاه های فعال آن حمام، چیت سازی، مدرسه و همینطور بازارهایی از جمله: پنجه علی، علاقبندی، ملا اسماعیل، افشار، صدری، مسگری، نخود بریزها، کاشیگری، قیصریه و دروازه مهریز نیز وجود دارد.

پاساژ زرگری یک مکان تاریخی و توریستی

بازار زرگری یکی از مراکز خرید یزد است که معماری زیبا و متفاوت موجب شهرت بیشتر آن در بین توریست ها و مسافران شده است. انواع طلاجات و زیورآلات را می توانید در این پاساژ مشاهده و خریداری کنید.

مجموعه بازار قدیمی و سنتی از مهمترین مراکز خرید یزد

یکی از پاساژهای اصلی در شهر یزد، مجموعه بازار قدیمی است. این مرکز شامل چند راسته، مسجد، مدرسه، تیمچه سرا، کاروانسرا، حسینیه، آب انبار، لرد، کارگاه تولیدی و میدان است. به علت احداث خیابان در زمان پهلوی، این مجموعه به دو قسمت تقسیم شد و در طی احداث این خیابان چند بازار مانند: پنجه علی، ارسی دوزها و محمد علی خان تخریب و از بین رفتند.

در این بازار قدیمی صنایع دستی، شیرینی های سنتی یزدی (مانند: باقلوا، قطاب، حاجی بادام و غیره)، انواع کارگاه (نظیر: تبدیل کنجد به حلوا ارده و کارگاه ساییدن حنا) وجود دارند.

پاساژ علاءالدین محلی برای خرید و فروش موبایل

بنایی چهار طبقه با ۳۳ واحد به نام علاءالدین یکی از مشهورترین مراکز خرید یزد است. در این مجتمع انواع گوشی های موبایل، لپ تاپ و تبلت خرید و فروش می شود. نمایندگی برندهای معتبری مانند: سامسونگ، ال جی و هواوی در علاءالدین مستقر هستند. این ساختمان مجهز به آسانسور و پارکینگ بوده و در نزدیکی دو هتل شهر یعنی ارگ جدید و صفاییه واقع شده است. در پاساژ علاءالدین اتاق اطلاعات جهت راهنمایی مشتریان نیز وجود دارد.

مجتمع آریا یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید در شهر یزد

یک ساختمان پنج طبقه با ۱۱۳ واحد مغازه و یک رستوران و پارکینگ یکی از محبوب ترین پاساژهای یزد است. اجناس و کالاهای مختلفی در این مجتمع عرضه می شود. پوشاک، وسایل الکتریکی، لوازم آشپزخانه، کیف و کفش در مجتمع آریا یافت می شود. این ساختمان دارای آسانسور، پله برقی و اتاق اطلاعات است. اغلب مشتریان با دست پر از این پاساژ خارج می شوند.

مراکز خرید یزد

کلام آخر

یزد برای اغلب گردشگران به عنوان شهری توریستی با جاذبه های فراوان شناخته می شود ولی در این شهر مراکز خرید بسیاری نیز وجود دارد که مورد توجه مسافران قرار می گیرد. صنایع دستی، شیرینی های مخصوص و خوشمزه و طلاجات جزو کالاهای محبوب مراکز خرید یزد به شمار می روند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها