بهترین جاهای عکاسی تهران بیشتر بشناسید!

بهترین جاهای عکاسی تهران

عکاسی هنر ثبت خاطره‌ها است،‌ این خاطره‌ها می‌تواند برای هر کس دلیلی داشته باشد و مکان عکاسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های به تصویر کشیدن یک خاطره  یا تصویر زیبا است. اگر ساکن تهران یا مسافر هستید و هوس عکاسی به دلتان افتاده است،‌ ما این جاییم تا بهترین جاهای عکاسی تهران را به شما معرفی کرده و در ثبت خاطرات زیبای شما سهیم شویم.

تهران به عنوان پایتخت ایران یکی از زیباترین شهرهای ایران است. در تهران دیدنی‌های مدرن،‌ تاریخی،‌ تفریحی و سرگرمی به وفور یافت می‌شود. . بهترین جاهای عکاسی تهران ممکن است برای شما مکانی تاریخی باشد و برای دیگری مکانی تفریحی و مدرن. از همین رو در این مقاله لوکیشن‌های مختلفی به شما خواننده‌ی گرامی معرفی می‌شود.

اگر دوست دارید به تهران سفر کنید و اطلاعات بیشتری در مورد مکان‌های دیدنی و تفریحی آن داشته باشید، نگاهی به مقاله‌ی بهترین مکان های تفریحی تهران بیندازید. همچنین این مقاله می‌تواند نمونه‌هایی دیگر از بهترین جاهای عکاسی تهران را به شما معرفی کند.

باغ کتاب

این بخش مخصوص عاشقان کتاب و کسانی است که به دنیای خیالی کتاب‌ها علاقه‌مند هستند. باغ کتاب در میدان ونک، بزرگراه حقانی قرار دارد. ورودی باغ کتاب رایگان است و شما از ساعت نه صبح تا پنج عصر می‌توانید حسابی در آنجا بچرخید و عکس‌های جالبی بگیرید. در این باغ مجسمه‌ها،‌ تندیس‌ها و نمادهایی ساخته شده که مربوط به کتاب‌ها یا مفاهیم آن است. در باغ کتاب انواع غرفه‌های کتاب مشغول فعالیت هستند که هر کدام سبک و سیاق خود را دارند. برای کسانی که دوست دارند فتوگرافی‌های هنری و ادبی خلق کنند، باغ کتاب یکی از بهترین جاهای عکاسی ایران است.

بهترین جاهای عکاسی تهران

دریاچه چیتگر

امروزه دریاچه چیتگر یا دریاچه خلیج فارس که در اتوبان همت غرب، شهید خرازی قرار دارد نه تنها به عنوان مکانی تفریحی توریست‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، بلکه به محیطی مساعد برای ورود و خروج پرندگان مهاجر تبدیل شده و مرغان دریایی آن یکی از سوژه‌های خوب عکاسی است. این پارک ورودی ندارد و از ساعت هشت صبح تا ده شب برای همگان باز است. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم در فصل بهار و تابستان برای عکاسی اقدام کنید اما فصل پاییز هم زیبایی‌های خودش را در این مکان زیبا نشان خواهد داد.

بام تهران

غیرممکن است کسی ساکن تهران یا مسافر باشد و گذرش به بام تهران نیفتاده باشد. بام تهران از انتهای خیابان ولنجک شروع شده و تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال ادامه دارد. بام تهران علاوه بر هوای پاک، دوری از ترافیک،‌ رستوران‌های مدرن و کلاسیک میدی‌باس و… یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران است. در هر فصلی که به بام تهران بروید جاذبه‌ها و سوژه‌های خوبی برای عکاسی خواهید یافت.

خانه فاموری

آیا به خانه‌های قاجاری تهران علاقه دارید؟ خانه فاموری یکی از زیباترین خانه‌های قجری است که در کنار لذت بردن از محیط آن می‌توانید عکس‌های تاریخی و سنتی یا ترکیبی از مدرنیته  و سنتی بگیرید. خانم فاموری در سال ۱۳۸۷ خانه‌ی خود را که در آخر کوچه باریک گشتاسب قرار دارد بازسازی می‌کند و پس از آن، خانه به فهرست آثار ملی ایران افزوده می‌شود. خانه‌ی زیبای فاموری در خیابان جمهوری، خیابان روم و کوچه گشتاسب قرار دارد.

در این خانه رستوران و کافه نیز دایر است. در خانه فاموری گالری‌های هنری نیز برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه‌ی رسمی آن را در اینستاگرام جست‌و‌جو کنید. آیا به نظر شما هم خانه‌ی فاموری می‌تواند یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران  باشد؟

جاده وردیج و واریش

بگذارید با یک سؤال شما را مستقیماً به مکان مورد نظر ببریم. آیا می‌دانید یکی از لوکیشن‌های بسیار عجیب و زیبای سریال معروف می‌خواهم زنده بمانم در کجا تصویربرداری شده؟ همان خیابانی که پر از سنگ‌ها و صخره‌های عجیب و غریب است و انگار ساعت‌ها با تهران فاصله دارد!‌ درست حدس زده‌اید. خیابان وردیج بین تهران و کرج قرار دارد و به روستای وردیج می‌رسد. روستای وردیج و واریش جزو منطقه ۲۲ تهران و زیر مجموعه بخش سولقان و کن هستند

 به غیر از صخره‌های عجیب و غریب آن می‌توانید وارد روستا شده و در آن طبیعت زیبا و کوهستانی عکس‌های مختلفی بگیرید. ضمن اینکه روستا بافت قدیمی دارد و می‌تواند در فصل بهار به خاطر گل‌ها و شکوفه‌ها بسیار نوستالژی به نظر آید. شک نکنید که یکی از مهیج‌ترین و بهترین جاهای عکاسی تهران همین خیابان و روستایی است که بکر مانده‌اند.

پارک قیطریه

در پایین تپه‌ی تاریخی قیطریه پارک بزرگی به وسعت ۱۲۲ هزار مترمربع وجود دارد که به پارک قیطریه معروف است. این پارک وسیع و زیبا نه تنها یکی از بهترین پارک‌ها و جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آید بلکه دارای ‍امکانات مختلفی مانند فرهنگسرای ملل، نگارخانه، وسایل ورزشی،‌ زمین اسکیت،‌ سینما ۶ بعدی و… است. همچنین کاخ قیطریه در همین پارک قرار دارد که یادگاری از دوران قاجار است. این پارک در خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز واقع شده.

بهترین جاهای عکاسی تهران

باغ عمارت شاهی

اگر دوست دارید به کاخی مدرن و شبیه قلعه‌های اروپایی بروید، یا به جایی که بتوانید سوار قایقی چوبی و سنتی شوید و یا در باغی جادویی قدم بزنید و عکس‌های لاکچری بگیرید، باغ عمارت شاهی همین جایی است که به دنبال آن می‌گردید. برای ورود به این باغ و عمارت باید ورودی پرداخت کرده و از قبل نوبت بگیرید. این عمارت زیبا در بزرگراه آزادگان، خیابان بسیج و در انتهای خیابان الماس قرار دارد.  این عمارت مناسب انواع عکس‌ها و سوژه‌ها است، از این بابت خیالتان راحت باشد.

ایستگاه و مترو تهران

بله! درست متوجه شده‌اید، یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران ایستگاه‌های مترو تهران است. ورودی و خروجی بسیاری از ایستگاه‌های مترو تهران با نمادهایی مانند سردیس،‌سمبل‌ها و… آراسته شده و ایستگاه‌های زیرزمینی آن هر کدام دارای ویژگی یا سبک خاصی است. البته ممکن است ازدحام  جمعیت آزاردهنده باشد اما همین شلوغی هم می‌تواند بخشی از خلاقیت شما را در عکاسی نشان دهد. از سوی دیگر شما می‌توانید در ساعات خلوت‌تر به مترو رفته و  با دنیای زیر زمینی تهران بیشتر آشنا شوید.

و در آخر…

بهترین جاهای عکاسی تهران بی‌شمار هستند. آیا شما هم جایی را می‌شناسید که خاطره‌ی خوبی برایتان به یادگار گذاشته باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها