بهترین مکان های خرید در مشهد کدامند؟

بهترین مکان های خرید در مشهد

شهر مشهد در شمال شرقی ایران و در استان خراسان رضوی واقع شده است. اهمیت تاریخی، مذهبی و گردشگری این شهر برای همه ایرانیان شناخته شده و کسی پیدا نمی‌شود که راجع به شهر امام رضا علیه السلام چیزی نداند. وجود متبرک امام رضا علیه السلام در دوران گذشته و مقبره‌ی ایشان در این شهر باعث شده هر ساله بسیاری از زائران ایرانی و خارجی به این شهر بیایند. طبق رسم همیشگی بیشتر زائران و گردشگران به دنبال سوغات مشهد به بازار می‌روند اما بهترین مکان های خرید در مشهد برای همه شناخته شده نیست.

از سوی دیگر باید در نظر گرفت که مشهد به خاطر همین موضوع یکی از مراکز اقتصادی ایران و شهر خراسان رضوی است. از همین رو هر ساله فروشگاه‌های قدیمی بازسازی شده یا مراکز جدید تجاری در این شهر تاسیس می‌شود. بسیاری از مراکز تجاری مشهد بین‌المللی بوده و معاملات بزرگی را رقم می‌زنند. در ادامه‌ی مقاله چند مورد از بهترین مکان های خرید در مشهد را به شما معرفی می‌کنیم. خواندن این مقاله هفت دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، با نگاه خود ما را همراهی کنید.

الماس شرق از بهترین مکان های خرید در مشهد

یکی از معروف‌ترین و بهترین مکان های خرید در مشهد مجتمع تجاری الماس شرق است. این مجتمع که معماری بسیار شیک و زیبایی هم دارد در ۶ طبقه و با ۱۲۳۸ واحد تجاری ساخته شده. در این مجتمع تجاری علاوه بر ‌آن‌که می‌توانید یک خرید فوق‌العاده را تجربه کنید، خواهید توانست از سایر موارد رفاهی و تفریحی نیز بهره‌مند شوید

. عکاسخانه سنتی ایران من،‌آکواریم شهر دریایی،‌ سینِما ۵ بعدی و … از جمله این موارد است. یکی از برندهای معروفی که در این مجتمع به فروش می‌رسد « محصولات برندس» است. اگر به انتهای خیابان خیام شمالی بروید، این مجتمع تجاری را خواهید دید. ساعت شروع به کار مجتمع الماس شرق از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب است.

بازار سنتی امام رضا

بازار رضا یا بازار سنتی امام رضا یکی دیگر از معروفترین بازارهای مشهد است. این بازار سنتی و قدیمی در دوران پهلوی و به همت محمد رضا شاه پهلوی ساخته شد. این بازار در شرق خیابان امام رضا قرار دارد و یکی از نزدیک‌ترین بازارهای نزدیک حرم رضوی است. طبقه اول بازار رضا شامل محصولات متنوعی است. از خوراکی‌ها، ادویه‌ها و… گرفته تا پوشاک و لوازم تزئینی و هنری. در طبقه دوم این بازار بیشتر مغازه‌های طلا فروشی، صنایع دستی، فیروزه تراشی و بدلیجات مشغول به کار هستند. در بازار رضا ۱۷۱۱ واحد تجاری فعال وجود دارد.

بهترین مکان های خرید در مشهد

برج آرمیتاژ گلشن

دوست دارید به یک برج سی و چهار طبقه بروید و برای دیدن تمام واحدهای تجاری آن وقت کم بیاورید؟ برج آرمیتاژ که در نبش خیابان هفت تیر و گلشن قرار دارد، همان جایی است که شما را از یک خرید و تفریح مدرن راضی خواهد ساخت. برج آرمیتاژ‌ مشهد یکی از بهترین مکان های خرید در مشهد است. نمای زیبای این برج فقط به بیرون آن محدود نمی‌شود.

 وقتی شما وارد کال سنتر برج شده باید کد توریستی یا کارت توریست خود را نشان دهید. برای آنکه بتوانید کارت توریستی خود را دریافت کرده و اطلاعات بیشتری به دست آورید،‌ وارد سایت آرمیتاژ گلشن شوید. باید گفت برج آرمیتاژ گلشن یکی از لاکچری‌ترین مراکز تجاری ایران است. شما در این برج بهترین رستوران‌های بین‌المللی را خواهید یافت.

 کافی شاپ، سالن ورزش، شهربازی برای کودکان، کلینیک‌های پزشکی، واحدهای آموزشی و هنری و موزه ی برج از دیگر امکانات این برج تجاری است. در برج تجاری گلشن شما یکی از کامل‌ترین خدمات تجاری گردشگری را دریافت خواهید کرد.

برج تجاری آلتون از بهترین مکان های خرید در مشهد

یکی دیگر از برج‌های جدید تجاری مشهد برج التون است. این برج مدرن یکی از بهترین مکان های خرید در مشهد به شمار می‌اید که با وجود ۲۵ طبقه، فقط سه طبقه ی اول آن تجاری است. بیشترین کالاهایی که در این برج به فروش می‌رسد شامل کیف، کفش و محصولات چرمی اصیل است. البته در سایر طبقات و واحدها، شما می‌توانید از محصولاتی چون پوشاک،‌ لوازم صوتی و تصویری نیز دیدن کنید.

 در این برج حراج‌های فصلی خاصی رخ می‌دهد و موقعیت این را فراهم می‌کند تا از یک خرید به صرفه لذت ببرید. در طبقه چهارم این برج رستوران بسیار معروفی به نام رستوران پسران کریم وجود دارد و مخصوص غذاهای سنتی ایران است. بعد از یک خرید لذت بخش با حضور در این رستوران شادی خود را کامل کنید.

مرکز خرید آرمان

در خیابان نواب صفوی یک مرکز خرید بسیار زیبا، در نزدیکی حرم رضوی و در ۱۳ طبقه ساخته شده. این مجتمع تجاری و گردشگری که یکی از بعترین مکان های خرید در مشهد به حساب می‌آید با نخل‌های بلند، آبشار،‌ مجسمه‌های بزرگ، غار سنگی و صخره‌های مصنوعی تزیین شده. در این مرکز تجاری علاوه بر آنکه می‌توانید انواع کالاهای مختلف را پیدا کنید، می‌توانید از رستوران‌ها، شهربازی کودکان و بزرگسالان،‌ خدمات بانکی و… بهره‌مند شوید. این برج تجاری در نزدیکی هتل های زیبای نزدیک حرم ساخته شده و دسترسی خیلی آسانی برای زائران فراهم کرده است.

بهترین مکان های خرید در مشهد

بازارهای ارزان‌قیمت مشهد

در مشهد علاوه بر پاساژهای شیک و لاکچری، بازارهای محلی بسیاری فعال هستند که در آنجا قیمت‌ها مناسب‌تر است. یکی از این بازارها بازار امین در خیابان نواب صفوی است. این بازار معروف یکی از بهترین مکان های خرید در مشهد به شمار می‌آید و هنوز هم پا به پای بازار رضا، از محبوبیت خاصی برخوردار است. در بازار امین بیشتر اجناس شامل پوشاک،‌اسباب بازی،‌ظروف چینی و خوراکی می شود.

بازار مولوی یکی از بزرگترین بازارهای مشهد در خصوص اسباب بازی، خرج کار و لوازم خرازی است. در این بازار لوازم التحریر، لباس زیر و لوازم آرایشی نیز وجود دارد. بازار مولوی برای شهروندان مشهدی عزیزمان نیز بسیار محبوب است و یکی از بازارهایی است که در کنار قیمت مناسب می‌توانید محصولات با کیفیتی تهیه کنید.

در پایان

در مشهد بازارهای مختلف بسیاری وجود دارد که هر کدام محصولات مخصوصی را جهت فروش آماده کرده‌اند. از سوی دیگر شما می‌توانید از دیدن بازارهای زیبای مشهد،‌ رنگ‌ها و جنب و جوش مردم غرق لذت شوید. چنانچه قصد دارید برای خرید به برج تجاری خاصی بروید از قبل نسبت به محصولات و زمان شروع به کار برج تحقیق کنید. در آخر برای شما دوست عزیز سفری لذت بخش و پر از برکت آرزومند هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها