بهترین جاهای عکاسی در ایران را بیشتر بشناسید!

بهترین جاهای عکاسی در ایران

مناطق گردشگری و سیاحتی زیبای فراوانی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد و بسیاری از افراد علاقمند هستند که عکسی خاطره انگیز از این نقاط برای خود داشته باشند. دوستداران هنر عکاسی به هر منظره و مکانی با دقت نگاه می کنند تا مناسب ترین موضوع را جهت عکس گرفتن کشف کنند. ما هم به دلیل آشنایی این علاقمندان می خواهیم در مقاله پیش رو به بهترین جاهای عکاسی در ایران بپردازیم.

پل طبیعت یکی از نمادهای تهران

یکی از مکان هایی که مورد علاقه بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی قرار می گیرد، پارک آب و آتش و پل طبیعت است. طراحی و معماری زیبایی که در این قطب گردشگری تهران وجود دارد مکان مناسبی جهت عکس گرفتن و ثبت تصاویر خاطره انگیز است. پل باشکوه طبیعت، فضای سبز و رستوران های گوناگون با معماری های جذاب همگی جزو جذابیت های پارک آب و آتش است.

سی و سه پل اصفهان یکی از بهترین جاهای عکاسی

اگر علاقمند به ثبت تصویر از اماکن قدیمی و تاریخی هستید به سی و سه پل اصفهان بروید چرا که این پل اعجاب انگیز به عنوان یکی از بهترین جاهای عکاسی به شمار می رود. این شاهکار معماری که یادگار دوران صفویه بوده مکانی بسیار شگفت انگیز و رویایی است. سی و سه پل در شب با چراغ های دهانه پل هنگامی که روشن می شوند تصویر چشم نوازی برای بینندگان به وجود می آید. این پل روی زاینده رود قرار دارد و هنگامی که آب در آن جریان دارد هوایی لطیف و منظره ای جذاب را فراهم می کند.

بهترین جاهای عکاسی در ایران

برج میلاد بلندترین برج در ایران

برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر سوژه ای مناسب برای عکس گرفتن است. شما می توانید به بالای برج رفته و از آن بالای شهر عکس بگیرید و هم خود برج را به عنوان سوژه عکاسی انتخاب کنید. مکان های اطراف برج مانند پل عابر نواب، محله گیشا، پارک فدک، پل امیرآباد و بام تهران جزو مناطقی هستند که برج میلاد از آنجا دیده می شود. هنگام غروب که چراغ های برج روشن است و دیده می شوند زمان مناسبی برای عکاسی به شمار می رود.

روستای ماسوله در گیلان روستایی با معماری جالب

یکی از مناطق سرسبز که جهت ثبت تصویر مناسب بوده بخش شمالی کشور و استان گیلان است. معماری شگفت انگیز و پلکانی خانه های روستای ماسوله یکی از جذاب ترین مناطق این استان به شمار می رود. سفر به این روستا و عکاسی از آن مورد استقبال اغلب گردشگران قرار می گیرد. از آنجا که علاقمندان فراوانی در عید نوروز و تابستان به روستای ماسوله می روند پیشنهاد می شود که جهت عکاسی از آن، زمان های خلوت را در نظر بگیرید.

کشتی یونانی در آب های نیلگون خلیج فارس

یکی از بهترین جاهای عکاسی در جزیره کیش کشتی یونانی است. این کشتی که در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در کناره خلیج فارس به گل نشسته برای ثبت تصویر عکاسان در غروب آفتاب بسیار مناسب است. عکس یادگاری از کشتی یونانی با ترکیب رنگ های سرد و گرم در کرانه های خلیج، تصویری همانند کارت پستال برای شما فراهم می آورد.

بازار سرپوشیده تبریز با معماری بی نظیر

یکی دیگر از مکان های گردشگری در کشور بازار تبریز است. معماری این بازار نمونه ای از هنر ایرانیان در گذشته است. کاروانسراها، تیمچه ها، دالان های متعدد و کوچه پس کوچه های زیبا همگی مکانی مناسب جهت عکس گرفتن هستند. نورپردازی زیبایی که توسط پنجره های بازار صورت می گیرد خیال انگیز و رویایی بوده و تصویر را جذاب تر می کند.

تخت جمشید یکی از بهترین جاهای عکاسی

در فهرست مکان های سیاحتی ایران حتما نام تخت جمشید در شیراز برده می شود چرا که این مکان به عنوان شناسنامه کشور شناخته شده است. معماری جالب و شگفت انگیز این یادگار پادشاهان هخامنشی مورد استقبال و توجه گردشگران و عکاسان بسیاری قرار می گیرد. کتیبه ها و مجسمه ها و همینطور عمارت عظیم این بنا جزو مکان های جذاب برای عکاسی به شمار می روند.

بهترین جاهای عکاسی در ایران

بافت قدیمی و تاریخی شهر یزد با پشت بام های کاهگلی و معماری جالب

شهر یزد دارای مکان های گردشگری جذاب بسیاری است که توجه اغلب مسافران را به سوی خود جلب می کند. بافت قدیمی شهر با خانه های کاهگلی و کوچه های تو در تو آن را به یک موزه بزرگ تبدیل کرده است. در خانه های قدیم یزد می توانید بادگیر، سه دری، حوض، دالان، سردر و جذابیت های دیگری را مشاهده کنید که همه آنها می تواند برای عکاسان یک سوژه محسوب شود. این سوژه های جالب شهر یزد به عنوان یکی از بهترین جاهای عکاسی در ایران به شمار می روند.

خانه های قدیمی و تاریخی شهر کاشان

بسیاری از علاقمندان به هنر عکاسی خانه های تاریخی کاشان را به عنوان موضوع عکس خود انتخاب می کنند. کسانی که به این شهر سفر می کنند با جاذبه های مختلف آن مانند: خانه بروجردی ها، مدرسه آقا بزرگ، خانه طباطبایی ها، بازار کاشان و همینطور گذرگاه های تاریخی آشنا می شوند. این بناهای قدیمی با معماری های خود به طوری گردشگران را شیفته خود می سازند که اغلب گردشگران می خواهند تصویر آنها را برای خود داشته باشند.

خانه هایی با فرش های گرانبها و رنگارنگ و همینطور پنجره های زیبا تصویری زیبا و ماندگار را برای شما فراهم می کند.

کاخ سعدآباد یکی از مکان های اشرافی و جذاب برای عکاسی

مجموعه کاخ سعدآباد یکی دیگر از بهترین جاهای عکاسی در تهران است. این مجموعه که به عنوان لوکیشن بسیاری از سریال ها و فیلم های تلویزیونی انتخاب می شود دارای مکان های متعددی برای بازدید است. رود جاری همراه با درختان سرسبز در فضای خارج کاخ نیز برای عکاسی سوژه خوبی محسوب می شود.

کلام آخر

یکی از لذتبخش ترین امور برای مسافران و توریست ها عکاسی و ثبت تصویر مکان های دیدنی و جذاب است. مناطق مختلفی در ایران وجود دارد که مورد استقبال و توجه مسافران قرار می گیرد. ما هم در این مطلب برخی از مکان های مناسب عکاسی در کشور را معرفی کردیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها