چشیدن طعم غذاهایی لذیذ در بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

شیراز یکی از بهترین شهرهای کشور برای گردشگری و مسافرت است. اماکن تاریخی و جذاب، مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای خوش از جاذبه های این شهر زیبا و توریستی است. اما یکی از جذابیت های سفر به هر منطقه خوردن غذاهای محلی آن است. سفر به شیراز هم از این موضوع مستثنا نیست. علاوه بر جاذبه هایی که بیان کردیم خوردن غذاهای محلی در بهترین رستوران های شیراز نیز لذت فراوانی دارد.

غذاهای لذیذ و خوشمزه ای مانند: شیرازی پلو، کلم پلو شیرازی، دو پیازه آلو جزو غذاهای محلی این شهر به شمار می رود که طرفداران فراوانی دارد. از غذاخوری های قدیمی و تاریخی گرفته تا رستوران های مدرن و مجلل امروزی همگی مکان مناسبی جهت شکم گردی و استراحت کوتاه مدت در شهر شیراز است. ما هم به جهت آشنایی شما با این مکان ها قصد داریم درباره برخی از رستوران ها و غذاخوری های برتر سنتی و مدرن این شهر صحبت کنیم.

رستوران عمارت فیل، تلفیقی از هنر معماری و آشپزی

یکی از اماکن تاریخی دوران زندیه به نام عمارت فیل امروزه به یک رستوران سنتی تبدیل شده است. زیبایی و جاذبه خانه های قدیمی با پنجره های رنگی و وسایل ساده آن دوران همگی یک فضای دلنشین برای میهمانان فراهم می کند تا ساعتی در آن به صرف غذا مشغول شوند. مواد اولیه خوب به علاوه مهارت آشپزهای این رستوران، غذاهای لذیذی را برای شما تدارک می آورد. برای بازدید از عمارت فیل که به عنوان یکی از بهترین رستوران های شیراز نیز شمرده می شود باید به بازارچه فیل در خیابان فیل بروید.

بهترین رستوران های شیراز

شرزه، یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های شیراز   

یکی دیگر از غذاخوری های قدیمی شیراز رستوران سنتی شرزه است. شرزه تم سنتی و قدیمی دارد. ترمه هایی که روی میزها قرار دارد، ظروف مسی که در آن غذاها را سرو می کنند همگی فضای جذاب ایران قدیم را برای شما زنده می کند. غذاهای گوناگونی می توانید در این رستوران سفارش دهید. کباب و جوجه کباب و انواع غذاهای محلی در شرزه سرو می شود. لازم است بدانید که صرف غذا در این رستوران مقداری گران تمام می شود.

«خوشا شیراز» و وصف بی مثالش

«خوشا شیراز» باغ رستورانی زیبا با فضایی دل انگیز و رویایی بوده که صرف غذا در آن خاطره ساز است. امکانات مختلفی از جمله پارکینگ مناسب، فضای روباز یا اتاق خصوصی برای خوردن غذا و شنیدن صدای آب در این رستوران وجود دارد که آن را به یک مکان کامل و خوب برای تفریح و شکم گردی تبدیل می کند. پیشنهاد می شود که در سفر به شیراز حتما سری هم به این باغ رستوران بزنید.

باغ رستوران نخلستان، با فضای شهرهای جنوبی کشور

اگر می خواهید به رستورانی با فضای بندر بوشهر در شیراز بروید، باغ رستوران نخلستان را انتخاب کنید. یکی از فانتزی های این غذاخوری، ترکیب حال و هوای بوشهر و غذای شیراز است! آلاچیق هایی که یادآور شهرهای جنوبی کشور هستند و ماکت کشتی و آدمک در آن با لباس های محلی، همراه با نخل های زیبا و سرسبز یک فضای کاملا بوشهری به رستوران می دهد. میز و صندلی های چوبی، پشتی های قرمز رنگ سنتی و موسیقی زنده با آلات رایج خلیج فارس به تکمیل فضای جنوبی رستوران نخلستان کمک می کند.

در این رستوران می توانید انواع غذاهای محلی شیراز و جنوبی کشور را سفارش دهید. جالب است بدانید که صاحب این باغ رستوران که یکی از بهترین رستوران های شیراز بوده اهل بندر بوشهر است.

رستوران ایتالیایی بل پاسی، یکی از بهترین رستوران های شیراز

در این بخش بهتر دیدیم در مورد یک رستوران ایتالیایی به نام بل پاسی نیز صحبت کنیم. اگر در شیراز به دنبال خوردن پیتزا، پاستا و به طور کلی فست فودهای ایتالیایی هستید، حتما سری به بل پاسی بزنید. کیفیت غذاهای این رستوران مناسب است و فضایی به عنوان کافی شاپ نیز دارد. دیوارها وستون های بل پاسی چوبی بوده و نمای آن آجری است. فضای روباز در این مکان در بخش بالکن آن نیز وجود دارد.

باغ راز، رستورانی آرام و بی هیاهو

یکی از مجموعه های سنتی زیبا و خیال انگیز که طبیعتی بی نظیر و رویایی دارد، باغ راز است. در این باغ رستوران کافی شاپ برای گفتگوهای دوستانه، محیط روباز جهت صرف غذا و رستورانی سنتی و خوب قرار دارد. کیفیت غذاها در این مکان مناسب است. شما می توانید غذای خود را در مکانی با دیواری شیشه ای صرف کنید و از طبیعت خارج آن نیز لذت ببرید. یکی دیگر از جذابیت های این مجموعه مکان قرار گرفتن آن است که در یک مکان بلند است به طوری که شما می توانید فضای شهر را از بالا مشاهده کنید.

باغ عمارت شاپوری، بنایی به یادگار مانده از دوران پهلوی اول

یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز را می توانید در عمارت شاپوری پیدا کنید. این عمارت زیبا و باشکوه مربوط به دوران رضاشاه است که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شیراز نیز به شمار می رود. شما با رفتن به رستوران این مجموعه می توانید از یک مکان توریستی زیبا که تلفیقی از معماری ایرانی و غربی است نیز دیدن کنید. حوض بزرگ و چند ضلعی در بخش ورودی عمارت و معابر سنگ فرش شده به شکوه و عظمت این مکان افزوده است.

جالب است بدانید که سبک اصلی معماری عمارت شاپوری مربوط به دوران قاجار است ولی خلاقیت هایی از سبک معماری غربی در آن به کار رفته که آن فضا را اروپایی _ایرانی کرده است. شما می توانید در کافی شاپ و رستوران این عمارت نیز یک شکم گردی مناسب داشته باشید و غذاهای متنوعی سفارش دهید.

بهترین رستوران های شیراز

سخن آخر

یکی از شهرهای کشور که همه ساله گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بسیاری از آن دیدن می کنند، شیراز است. این شهر علاوه بر جاذبه های مختلف گردشگری و مناظر بدیع و سرسبز، رستوران های خوب و مناسب با انواع غذاهای باکیفیت و خوشمزه نیز دارد. اغلب مسافران در سفر به شیراز به رستوران های مختلف این شهر می روند و غذاهای محلی را نیز امتحان می کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها