راهنمای سفر به برزیل

راهنمای سفر به برزیل

اگر بگوییم برزیل یک جهان بی‌انتها است بی‌شک غلو نکرده‌ایم. این کشور از هر نظر که مورد بررسی قرار بگیرد حرفی برای گفتن دارد. برزیل بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین است که یکی از توریستی‌ترین و زیباترین کشورهای جهان به شمار می‌آید. در این مقاله راهنمای سفر به برزیل شما را با معروف‌ترین جاهای دیدنی برزیل آشنا می‌سازد و اطلاعات کلی در مورد نحوه سفر، بهترین زمان سفر و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه با نگاه خود ما را همراهی کنید.

مختصری در مورد برزیل

برزیل که پایتخت آن برازیلیا نام دار کشور آمازون، کاکائو،‌ قهوه،‌ فوتبال، گوشت و لبنیات و… است. همین چند کلمه برای معرفی برزیل کافی است چرا که تمام دنیا با این کلمات به خوبی آشنا هستند. برزیل با کشورهایی مانند آرژانتین،‌ پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا و… همسایگی دارد و شهرهای ساحلی آن متصل به اقیانوس اطلس است.

جنگل‌های آمازون، زمین‌های کشاورزی غنی از برزیل کشوری قدرتمند در زمینه‌ی تولیدات کشاورزی و لبنیات ساخته. مردم برزیل به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند و در سرشماری سال ۲۰۱۹ جمعیتی بالغ بر ۲۱۲ میلیون نفر داشته‌اند. واحد پول کشور برزیل رئال نام دارد.

آب و هوای برزیل

جغرافیدانان برای کشور برزیل پنج نوع آب و هوای مختلف تفسیر کرده‌اند،‌ اما به طور کلی می‌توان گفت بخش عمده‌ی آب و هوای گرمسیری در مناطق آمازون است. آب و هوای کوهستانی، آب و هوای نیمه خشک و آب و هوای اقیانوس و استوایی در بخش خاص خود وجود دارند. با وجود این در هر زمان که برنامه‌ی سفر به برزیل را بچینید خیالتان از بابت آب و هوا راحت خواهد بود.

راه‌های سفر به برزیل

برای سفر به برزیل راحت‌ترین کار این است که از تورهای مخصوص مسافرتی کمک بگیرید و همراه آن‌ها سفر خود را آغاز کنید. در غیر این صورت ابتدا باید ویزا و پاسپورت خود را آماده کنید، پس از آن می‌توانید از طریق خطوط هوایی و پرواز دو مقصده یا سفر هوایی و دریایی اقدام کنید.

پرواز دو مقصده شما می‌تواند از طریق خطوط ترکیش لاین باشد. ابتدا وارد استانبول شده و از آنجا به برازیلیا پرواز خواهید کرد. این سفر بیست تا بیست و دو ساعت به طول خواهد انجامید. اگر بودجه‌ی یک سفر پر هزینه را دارید می‌توانید با پرواز به آفریقا رفته و از آنجا سوار بر کشتی به برزیل سفر کنید.

جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل یک پکیج کامل از تمام زیبایی‌های طبیعی و حتی تاریخی است. هرچند ظاهراً کشوری تازه تاسیس به شمار می‌آید اما قبایل و سازه‌های تاریخی آن غیرقابل چشم‌پوشی است. آمازون، سواحل شن سفید، جشنواره‌های خاص، معماری مدرن و… برزیل را به یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل ساخته. در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین جاهای برزیل را مختصرا معرفی می‌کنیم.

جنگل و رودخانه آمازون

بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی دنیا آمازون نام دارد که بیشترین قسمت‌های آن در کشور برزیل قرار گرفته و به ریه‌ی کره‌ی زمین معروف است. در میان جنگل رودخانه‌ی آمازون جاری است و از نه کشور عبور کرده و سرانجام به اقیانوس می‌ریزد. جنگل و رودخانه‌ی آمازون جزو عجایب هفتگانه‌ی جهان هستند. بی‌شک در سفر به برزیل یکی از مهم‌ترین مقصدها این مکان با طبیعت وحشی و بکر است.

کوه شوگر لوف

وقتی از کوه کله‌قندی شوگرلوف بالا بروید می‌توانید تمام ریو دو ژانیرو را تماشا کنید. شوگرلوف کوهی تاریخی است که بیش از ۵۰۰ میلیون سال قدمت دارد و اطراف آن را درخت‌های کاج پوشانده است. تله‌کابین سواری و گذر کردن از روی کوه و دریا می‌تواند تجربه‌ی لذت بخشی برای شما باشد.

سالن اپرای مانائوس

این سالن اپرا که مرکز اصلی هنرهای نمایشی و موسیقی برزیل است با تاثیر از معماری ایتالیایی در سال ۱۸۹۶ ساخته شده. این سالن به خاطر معماری خاص و زیبایی که دارد بارها لوکیشن فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌های معروف هالیوود بوده است.

مجسمه مسیح نجات دهنده

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی در سفر به برزیل مجسمه مسیح نجات دهنده در ریو دو ژانیرو، پایتخت قدیم برزیل است. این مجسمه معروف بر روی بلندترین ارتفاع کوهستان کورکووادو ساخته شده و دست‌های باز آن نمادی از صلح و رحمت حضرت مسیح است. سایه‌ی بلند مجسمه نشان دهنده‌ی این است که مردم به مسیح معتقد هستند و زیر سایه‌ و حضور او قرار می‌گیرند. زمان بازدید از مجسمه‌ی مسیح ساعت هشت صبح تا هفت شب است.

کارناوال برزیل

یکی از مهم‌ترین رخدادهای کشور برزیل که بسیاری از توریست‌ها را به سمت خود جذب می‌کند کارناوال برزیل است. این کارناوال از سال ۱۶۱۴ میلادی برگزار تاکنون در اول ماه فوریه به مدت هفت روز برگزار می‌شود. در این کارناوال گروه‌های مختلف رقص معروف سامبا را انجام می‌دهند و لباس‌های عجیب و غریبی می‌پوشند.

در اعتقادات کاتولیک این مراسم برای خداحافظی با ناپاکی‌ها و بدی‌ها صورت می‌گرفته اما امروزه بیشتر جنبه‌ی سرگرمی و نمایش دارد. هرچند در این زمان سفر به برزیل گران‌تر خواهد بود اما ارزشش را دارد که در هنگام برگزاری این کارناوال آنجا باشید.

غذاهای برزیلی

برزیل سبک غذایی سنتی و خاص خودش را دارد. حضور قبایل سنتی و قدیمی، ورود پرتغالی‌ها و اسپانیایی‌ها باعث ورود انواع غذاها و دستورات آشپزی شده است. کوشینا یکی از غذاهای لذیذ برزیل است. این غذای انگشتی مرغ و نان سرخ شده است. کوشینیا که به شکل قطره اشک درست می‌شود غذای کلاسیک شهر سائوپائولو است.

در سفر به برزیل باید کباب‌های خاص آن را تست کنید. پیکانیا یکی از سبک‌های خاص کباب در برزیل است که در رستوران‌های مخصوصی به نام شوراسکاریاها (Churrascaria) طبخ می‌شود.

نکات مهم و پایانی

در سفر به برزیل باید ارز این کشور را همراه خود داشته باشید. برای این منظور می‌توانید از ایران پول آماده کرده یا در مراکز معتبر برزیل دلار خود را به رئال تبدیل سازید. البته لازم به ذکر است که در برزیل از توریست‌ها دلار قبول می‌شود.

برای آنکه در سفر به برزیل، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید می‌توانید با دوست با خانواده سفر کنید! بله درست متوجه شده‌اید هزینه‌ی اجاره اتاق یک نفره گاهی دو برابر اجاره‌ی یک اتاق دو نفره است.

از اتوبوس‌ها و قطارها استفاده کنید و به یاد داشته باشید اگر سوار تاکسی می‌شوید چانه بزنید، زیرا راننده تاکسی‌ها بسیار گران‌فروش هستند.

هنگام بازگشت از برزیل سوغاتی یادتان نرود، مهم‌ترین سوغاتی‌های کشور برزیل قهوه، کاکائو، وسایل ورزشی اصل و برند، سازهای بومی، روغن فلفلی و مجسمه مسیح است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها