یک راهنمای کامل برای سفر به قشم

راهنمای سفر به قشم

آیا دوست دارید در دره‌های کوهستانی غرب وحشی قدم بگذارید؟ یا در آب‌های روشن دریای مالدیو، دریاچه پیتو در کانادا یا سواحلی چون سواحل دریای مدیترانه و اطلس را تجربه کنید؟ شاید هم دوست داشته باشید طعم یک اقامت شیک در یک هتل بین‌المللی را بچشید و سوار ماشین‌های لوکس شوید! تمام این‌ها در سفر به قشم برای شما مهیا شده. شما با کمترین هزینه می‌توانید چیزی فراتر از یک مسافرت را تجربه کنید،‌ آنهم در خاکی که متعلق به کشور عزیزمان ایران است.

در ادامه‌ی مقاله، راهنمای سفر به قشم مهم‌ترین نکات سفر، بهترین جاهای دیدنی قشم و… را مختصرا شرح می‌دهد. با نگاه خود ما را همراهی کنید.

مختصری در مورد قشم

حزیره‌ی زیبای قشم با نام‌های ابرکاوان، جسم-قسم نیز شناخته می‌شود. این جزیره از لحاظ موقعیت سیاسی، تجاری، جغرافیایی و طبیعی بسیار حساس و مهم است. جزیره قشم از شمال به بندرعباس، از جنوب جزیره هنگام، از غرب به جزایر تنب بزرگ و کوچک و از شرق به جزیره لارک راه دارد. اگر می‌خواهید متوجه وسعت قشم و اهمیت آن شوید،‌ همین بس که از نظر وسعت دو برابر کشور بحرین و در گلوگاه خلیج فارس و عمان قرار گرفته.

قشم منطقه‌ی آزاد تجاری است و بزرگ‌ترین کشورهای برندساز دنیا در این شهر نمایندگی دارند. برای آن که موقعیت این جزیره را به طور دقیق متوجه شوید و با شهرها و روستاهای قشم جزئی‌تر آشنا شوید، وارد لینک شوید: https://goo.gl/maps/GVDofgtcd4NqYKMYA

بهترین زمان سفر به قشم

شما خواننده‌ی گرامی حتی اگر بدانید جنوب ایران چه آب و هوایی دارد، همین آگاهی برای فهمیدن آب و هوای قشم کافی است. بهترین زمان سفر به قشم اگر از جهت آب و هوا بررسی شود شامل فصل‌های خنک سال می‌شود. اما اگر می‌خواهید به فصل خرید و موسم شلوغی و حراجی‌ها برسید باید فصل تابستان را به عنوان زمان سفر به قشم انتخاب کنید. در این فصل اگرچه هوا گرم است، اما در تمام مراکز خرید قشم وسایل سرمایشی وجود دارد و مشکلی به وجود نمی‌آورد.

سفر به قشم

بهترین جاهای دیدنی قشم کجاست؟

فرض کنیم اکنون قصد دارید لیستی از بهترین جاهای دیدنی قشم تهیه کنید. این لیست می‌تواند شامل نقاط تاریخی و قدیمی باشد، یا مکان‌های مدرن و شیک و یا بازارگردی. در این قسمت از مقاله معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی قشم را به شما معرفی می‌کنیم.

سواحل قشم

بیشترین وسعت سواحل از میان جزایر خلیج فارس برای شهر قشم است. سواحل شهر قشم بسیار زیبا است و هر قسمت از سواحل قشم دارای ویژگی مخصوص به خود است. در قشم سواحل نقره‌گون و و براق وجود دارد. این ساحل نقره‌ای واقعاً دارای ماسه‌های نقره‌ای است، به طوری که زیر نور خورشید برق می‌زنند. بخش شگفت‌انگیز این ساحل در شب اتفاق می‌افتد،‌ هنگامی که آب دریا به ساحل می‌رسد و ماسه‌ها شروع به درخشیدن می‌کنند.

ساحل لاکپشت‌ها یکی دیگر از سواحل زیبای شهر قشم است. در این ساحل لاکپشت‌ها برای نفس کشیدن و تغذیه به ساحل باز می‌گردند.

چاه تلا در قشم

یکی از معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی در سفر به  قشم چاه‌های تلا می‌باشد. داستان چاه تلا چیست؟ بسیاری به اشتباه این چاه‌ها را طلا می‌نویسند اما اسم درست آن تلا است. چاه تلا در بندر لافت قار دارد،  گر چه ااکنون ۵۰ تا ۶۰ حلقه چاه موجود است اما در گذشته ۳۶۶ عدد بوده است. هنگامی که باران می‌باریده این چاه‌ها آب را سالم و خنک نگه می‌داشتند. هر روز از یک چاه برای آشامیدن و پخت و پز استفاده می‌شده، به همین دلیل مردم به آن تَل آو می‌گفتند. یعنی جایی که گود و عمیق است و آب در آن می‌ماند.

غار خربس

اگر به روستای خربس در شهر قشم بروید، در بالای ارتفاعات کوه‌های روستای خربس آثاری از معماری انسان‌های گذشته به چشم می‌خورد. بسیار از مورخان گفته‌اند غار این کوه که به آن غار خربس(xorbas) می‌گویند برای پرستش آناهیتا بوده و مکانی مقدس برای پیروان مهرپرستی به شمار می‌رفته. این غار جزو فهرست آثار ملی ایران می‌باشد و به ثبت رسیده است.

اسکله باسعیدو

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی در سفر به قشم اسکله باسعیدو است که در روستایی به نام باسعیدو قرار دارد. طبق اسناد تاریخی زمان ساخت این اسکله به دوران ساسانیان باز می‌گردد. از این اسکله در طول تاریخ استفاده می‌شده و در دوران تیموری و صفویه مجدداً بازسازی شده است. اکنون نیز این اسکله برای مردم محلی فعال است. از لینک زیر می‌توانید مکان آن را مستقیماً پیدا کنید:

https://goo.gl/maps/ktsLRgjPbiet5D2H9

بهترین هتل های قشم

برای این در سفر به قشم احساس راحتی و آسایش داشته باشید می‌توانید از هتل‌های باکیفیت و یا سوئیت‌های مناسب بوم‌گردی استفاده کنید. اگر با تورهای ارزان‌قیمت همراه شوید هزینه‌ی هتل و … برای شما بسیار کمتر از میزان معمول خواهید بود.

هتل ارم قشم جزو بهترین هتل های قشم شناخته شده که محبوبیتش به خاطر کیفیت خوب هتل‌داران و پرسنل آن است. هتل سینگو، هتلی سه ستاره و در نزدیکی درگهان قرار دارد. این هتل شیک و زیبا علاوه بر کسب رضایت مهمانان خود مکانی مناسب برای دوست‌داران خرید است.

هتل چهار ستاره آرتا یکی دیگر از هتل‌های محبوب قشم است. در این هتل لاکچری با خدمات بسیار عالی روبه‌رو خواهید شد. هتل آرتا به سواحل خلیج فارس و مرکز خرید قشم یعنی سیتی سنتر ۱ و ۲ بسیار نزدیک است.

بازار قدیم درگهان

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جنوب ایران بازار قدیمی درگهان در شهر قشم است. اگر می‌خواهید در سفر به قشم از بازاری سنتی و صمیمی دیدن کنید حتماً چرخی در بازار قدیم درگهان بزنید. بیشترین عمده فروشی‌ها در این بازار مشغول به کار هستند، اما شما شانس این را خواهید داشت تا بتوانید اجناس را با همان قیمت ارزان و تکی بخرید. در بازار قدیم درگهان انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و پوشاک را مشاهده خواهید کرد.

سفر به قشم

سخن پایانی

راهنمای سفر به قشم تلاش کرده تا برخی از نکات جالب سفر به قشم را برای شما بازگو کند، اما این همه‌ی ماجرا نیست و جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که به خاطر محدودیت مقاله نمی‌توان به طور کامل توضیح داد. بهتر است شما نیز برای آنکه اطلاعات بیشتری داشته باشید این موارد را جست‌و‌جو کنید: جنگل‌های حرا، ژئو پارک قشم، دره تندیس‌ها، جزایر ناز، دره ستارگان، روستای لافت، تنگه چاهوک، جزیره هنگام و…

در پایان این بخش از شما می‌خواهیم اگر به قشم سفر کرده یا تجربه‌ای خاص ار سفر به قشم دارید در قسمت ارسال نظرات و پیشنهادها برای ما بنویسید. از توجه و نگاه شما خواننده‌ی عزیز سپاسگزار هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها