نوادگان چنگیزخان مغول چه کسانی بودند؟

گفته می شود چنگیز خان حداقل هفت همسر اختیار کرده و تعداد فرزندان نامشروع او نامعلوم می باشد. فقط یکی از پسران او ۴۰ فرزند داشت و تعجبی ندارد که چنین نسل طولانی از او برجا مانده باشد. با تاریخ ما همراه باشید تا لیست ۵ تا از معروف ترین نوادگان چنگیز خان را به شما معرفی کنیم هر چند تعداد آنها بسیار بیشتر از اینها بوده و هست.. نوادگان چنگیزخان مغول چه کسانی بودند؟

 

۱.سلسله یوان چین 

نقاشی از کوبلای خان در اردوی شکار

سلسه یوان چین توسط نوه پسری چنگیز خان یعنی کوبلای خان در سال ۱۲۷۱  تاسیس شد و اولین سلسله خارجی بود که تا ۱۳۶۸ بر چین سلطنت کرد. این سلطنت نسبت به دوران خود دیپلماتیک بود_ خان تلاش کرد تا علایق مغول را در چین حفظ کند و سعی بر اجرای اصلاحات داشت. بعد از مرگ کوبلای خان در سال ۱۲۹۴، جانشین او تمور خان بر تخت نشست. سلطنت او از فساد در سلسله یوان شروع شد که در نهایت منجر به فروپاشی آن گردید. به هرحال سلسله یوان کاملا پیشرفت داشت و در تجارت با بسیاری از کشورهای همسایه موفق بود. تنوع فرهنگی هم کاملا مشهود بود.


۲.خانواده سلطنتی روسی

آخرین خاواده سلطنتی روسیه

بسیاری از خانواده های سلطنتی روسیه با نوادگان چنگیز خان ازدواج کردند که معروف ترین آنها ازدواج سنت فئودور با منگو تیمور بود. این ازدواج ها نتیجه تلاش های پرنسس سلسله روریک روسیه بود که به منظور ایجاد اتحاد با قوم مغول به هنگام حمله روسیه انجام می شد. چند پرنسس مغول هم در روسیه ساکن بودند به طور مثال برادر زاده بزرگ چنگیز خان که صومعه سنت پیتر را در روستوف تاسیس کرد. سلسله روریک پیشگام سلسله رومانوف بود و خود چنگیز خان در رگ های تمام اجداد امپراطورهای روسیه جریان دارد!


۳.خانواده بسارابیا

باساراب

هرچند سخت است که ارتباط بین خانواده سلطنتی اروپایی را با چنگیز خان تعیین کرد،گفته می شود سلسله باساراب که بر استان والاچیا در رومانی سلطنت می کرد، از نسل چنگیز خان می باشد. اطلاعات کمی از ریشه این سلسله در دسترس می باشد به جز بنیانگذار آن که تیکومریوس (تیومیر) نام دارد که نامی تاتار-روسی می باشد. بسارابیا منطقه ای در اروپای شرقی ست که بخش هایی از مولداوی و بلغارستان در این اراضی واقع شده است.


۴.باتدورج در باسانجاب

batdorj در baasanjab

تعجبی ندارد که نسل چنگیز خان با آن سبک زندگی بدنام خود، هنوز زنده باشند. ثابت شده که بازیگر باتدورج در باسانجاب معروف به Ba Sen یکی از نوادگان اصلی چنگیز خان می باشد. یکی از بهترین نقش های او ، نقش اجداد معروفش در مجموعه تلویزیونی چینی_مغولی “چنگیز خان” بوده است. همچنین نقش پدر چنگیز خان را در یک فیلم روسی-آلمانی-قزاق به نام “مغول: افزایش قدرت چنگیز” بازی کرد که در سال ۲۰۷ نامزد اسکار شد.


۵.شما!

نوادگان چنگیز خان مغول! 

درست متوجه شدید.. شما! ثابت شده که هر یک نفر از ۲۰۰ نفر ، ممکن است از نوادگان چنگیز خان مغول باشد. سند قطعی وجود ندارد که نشان دهیم مثلا شما قطعا یکی از نسل چنگیز باشید، چرا که جسد چنگیز هیچ گاه واقعا کشف نشد و هیچ مدرک DNA از او وجود ندارد. هرچند میلیون ها نفر در آسیا از نسل چنگیزند در حالی که نمی دانند!!!

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها