۵ شوالیه قرون وسطی که دشمن از آنها وحشت داشت!

تاریخ داستان های زیادی از شوالیه های شجاع و دلیر نقل می کند. برخی از آن شوالیه ها به اندازه بقیه جوانمرد نبودند… در اینجا فهرستی از شوالیه هایی را معرفی می کنیم که ترس را در دل دشمن می انداختند..با تاریخ ما همراه باشید.. ۵ شوالیه قرون وسطی که دشمن از آنها وحشت داشت!

 

۱.الکساندر نوسکی

میدان جتگ روی یخ
میدان جتگ روی یخ

این شاهزاده روسی احتمالا از خانواده ای سلطنتی بوده ولی یک نجیب زاده ناز پرورده نبود.  در واقع، او یکی از جنگجویان روسی در دوران قرون وسطی به شمار می رفت. در سال ۱۲۴۰ ، او در دل دشمنان سوئدی در جنگ نوا، ترس و وحشت ایجاد کرد_ به همین دلیل او را نوسکی نامیدند. چند سال بعد از آن، ارتش او یک لژیوم شوالیه های تتونی را در دریاچه یخ زده ، نابود کرد. این نبرد، به جنگ روی یخ معروف شد.

مهارت های نظامی نوسکی تنها ویژگی مثبت او نبود. او یک سیاستمدار فوق العاده نیز بود. و این همان چیزی بود که روسیه در طول حمله مغول به آن نیاز داشت. البته دلیل این مهارت ها، این بود که از سن ۸ سالگی با مغول ها زندگی می کرد.


۲.ادوارد، “شاهزاده سیاه” شهر ووداستاک

ادوارد، شاهزاده سیاه
ادوارد، شاهزاده سیاه

برخی می گویند نام مستعار این شاهزاده از رفتار وحشیانه او در فرانسه گرفته شده است. برخی دیگر بر این باورند که نام شاهزاده سیاه به خاطر رنگ زره های وی بر او گذاشته شد. شما کدام را باور می کنید؟ بهرحال ادوارد ، شاهزاده سیاه شهر ووداستاک در جنوب نیویورک، شوالیه ای بود که همه از او وحشت داشتند. یکی از مهمترین پیروزی هایش، کمپین کراچی پس از صدها سال جنگ در سال ۱۳۴۶ بود. غارت شهر لیموژ در سال ۱۳۷۰ با کشتار حدود ۳۰۰۰ نفر ، یکی از پیروزی های ظالمانه و شرورانه او بود.


۳.ریچارد شیردل

ریچارد و سالادین
ریچارد و سالادین

ریچارد انگلستان در کشور خود بیشتر به خاطر شهرت خارجی معروف بود. از آنجایی که بیشتر عمرش را در فرانسه گذراند، مهارت های نظامی او نسبت به توانایی های حکومتی ضعیف بود. شجاعت او در میدان های جنگ مثل اشغال سیسیل و جنگ علیه سالادین در سرزمین مقدس ، این نام مستعر شیردل را به او بخشید.

البته امروز سخت است به مردی که ۳۰۰۰ مسلمان را زندانی کرد و دستور کشتار یهودی ها را داد، لقب شجاع را داد.


۴.ویلیام والاس

تصویر رنگ آمیزی شده ویلیام والاس بر روی شیشه
تصویر رنگ آمیزی شده ویلیام والاس بر روی شیشه

تصویر شخصیت شجاعانه ای  که مل گیبسون از این شوالیه ساخت، با واقعیت تاریخی فاصله دارد. این قهرمان اسکاتلندی ، شخصیت اصلی در جنگ های استقلال اسکاتلند بود. زمانی که یکی از مقامات انگلیسی را در سال ۱۲۹۷ کشت، موج شورش علیه او آغاز شد. در همان سال، ارتش والاس با استراتژی های هوشمندانه، انگلیس را شکست داد. این جنگ با رهبری والاس، با چندین حمله موفق به شمال انگلستان شد.


۵.شوالیه سفید (سر لانسلوت)

سر لانسلوت
سر لانسلوت

لانسلوت یکی از پادشاهان مورد علاقه آرتور بود و به شوالیه سفید معروف بود. او ۲۰ گارد نگهبان قلعه شوالیه مسی را شکست داد. در روایتی دیگر این شوالیه سفید، گالهات شکست ناپذیر که به شاه آرتور سوءقصد کرد را نیز شکست داد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها