آیامی دانید ملل مختلف در جهان چه آدابی برای نوشیدن چای دارند؟

حدود سال ۸۲۰ پس از میلاد مردم چاهسین، کره امروزی که تا آن زمان چای را از چین وارد می کردند، به پرورش چای مخصوص به خود روی آوردند. آنها افرادی را به چین فرستادند تا دانه گیاه چای، مهارت پرورش آن و روش آماده کردن چای را به ارمغان بیاورند.

کره ای ها روشی مخصوص به خود در نوشیدن چای ابداع نکردند بلکه روش خود را از سنت های چینی و ژاپنی استخراج کردند. تبتی ها نوعی چای مخصوص روغنی به نام سویو چا دارند که آن را برای میهمانان بسیار مهم درست می کنند.

یک شاهزاده چینی از سلسله تانگ وقتی با فردی از خانواده سلطنتی تبت ازدواج کرد آن را با خود به آنجا برد و طرز تهیه آن را با ذائقه محلی هماهنگ کرد. میزبان برای آماده کردن چای، برگ ها را می کوبید و آنها را در قوری فلزی بلندی می گذاشت تا نیم ساعت دم بکشد و سپس برای مزه دارشدن کمی کره گاوی و نمک به آن می افزود.

آن وقت قوری را به طرفین تکان می دادند تا سر و صدای زیادی ایجاد شود و سرانجام چای می ریختند. این چای فوق العاده قوی است و عطر کاملاً مشخصی دارد. برای نوشیدن آن نیاز به معده ای قوی دارید.

آداب و رسوم معینی برای نوشیدنی سویو چا وجود دارد. هنگامی که میزبان برای شما یک فنجان چای ریخت بی ادبی است که تمام آن را بنوشید. به جای آن شما باید تنها نیمی از چای را بنوشید بقیه را بگذارید.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها