کارهای فوق عجیب و پرخطر گذشتگان برای زیبایی و سلامتی

در طول تاریخ، چه زنان و چه مردان، کار‌هایی برای زیباتر شدن انجام داده‌اند که هم غیربهداشتی و هم خطرناک بوده است. چرا ما انسان‌ها تا این حد نگران چگونه دیده شدن خودمان هستیم؟ خب شاید یک پاسخ این باشد که ما جهان را با چشمان خود می‌بینیم و آن‌چه که می‌بینیم تعیین می‌کند چطور و چگونه نسبت به یک فرد یا یک موقعیت واکنش نشان دهیم؛ و اکنون که می‌دانیم جذابیت ادارک شدۀ یک فرد چه تاثیری بر رفتاری که با وی می‌شود دارد، جای شگفتی باقی نمی‌ماند که تمام تلاشمان را بکنیم که بر اساس هنجار‌های دوره و مکانی که در آن به سر می‌بریم «زیباترین» خود باشیم.
شاید در برخی از فرهنگ‌ها زیبایی، در لاغرتر بودن است. در فرهنگ‌های دیگر، انسان چاق‌تر زیباتر است. در بعضی فرهنگ‌ها، پوست رنگ پریده بسیار جذاب است، در حالی‌که در فرهنگ‌های دیگر، پوست تیره‌تر مطلوب‌تر است.
هیچ راهی وجود ندارد که شما برای تمام مردم جهان زیبا باشید، بنابراین کاری که باید بکنید این است که نزد خودتان زیبا باشید.
اما توصیه می‌کنیم کار‌هایی که افراد در فهرست زیر انجام داده‌اند تا زیباتر شوند را انجام ندهید، چون هم عجیب و هم دل‌به‌هم‌زن هستند.
۱-آب وان حمام توسط همۀ اعضای خانواده یا گاهی همۀ مردم شهر استفاده می‌شد
از آن‌جا که برای گرم کردن آب باید زمان زیادی صرف می‌شد، آب وان حمام قبل از دور ریخته شدن چندین بار توسط همۀ اعضای خانواده مصرف می‌شد. ترتیب استفاده از حمام هم به ترتیب بزرگتر تا کوچکتر بود که احتمالا به همین دلیل دلشان نمی‌آمده که بچه‌ها را با آب وان بیرون بریزند.
۲-یک راه برای درمان تاسی استفاده از فضولات مرغ بود
مردان برای درمان ریزش موی خود فضولات مرغ را روی سرشان می‌مالیدند که خوب البته هرگز موفقیت‌آمیز نبود.
۳-مردی مسئول شستن ماتحت پادشاه بود
در انگلستان از قبل از دهۀ ۱۵۰۰ تا عصر ویکتوریایی، شغلی در دربار پادشاه بود با عنوان تقریبی «مسئول توالت پادشاه». به این ترتیب فردی مسئول تطهیر پادشاه و کمک به او در اجابت مزاج بود.

۴-زنان در مصر باستان از فضولات تمساح برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کردند

آن‌ها فضولات را در دهانه رحم خود می‌گذاشتند.

۵- استفاده از سرب برای آرایش

برای سال های طولانی در طی تاریخ، رنگ‌پریدگی بسیار مد بود و نشان می‌داد که فرد از اشراف است، زیرا مدت زمان زیادی را در آفتاب نگذرانده است. یکی از راه‌هایی که هم زنان و هم مردان برای هر چه رنگ پریده‌تر به نظر رسیدن انجام می‌دادند استفاده از لوازم سفید‌کننده‌ای بود که بر پایه سرب ساخته می‌شد. سرب که سمی بود از طریق پوست جذب می‌شد و همین باعث می‌شد مقدار بیشتری از آن در طول روز استفاده شود. مسمومیت با سرب یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های دوران بود.

۶-آرایش مویی که ممکن بود آتش بگیرد

در قرن ۱۷ ام، ارتفاع بلند یکی از سبک‌های آرایش متداول بود. از آن جا که در اتاق‌ها چلچراغ‌ها و مشعل‌های روشن نصب بود، این امکان همیشه موجود داشت که موی بانوان به آن‌ها گیر کند و آتش بگیرد.

۷-واکس کفشی که باعث بیهوشی می‌شد

نیتروبنزین ماده‌ای معمول در تولید واکس کفش در اوایل قرن ۲۰ ام بود. این ماده به کفش جلا و برق خیره‌کننده‌ای می‌بخشید، اما متاسفانه می‌توانست باعث بیهوشی و حتی مرگ هم بشود. اگر فرد بلافاصله بعد از استفاده از واکس کفش را می‌پوشید احتمال بیهوشی بسیار زیاد بود و اگر با کفش‌های واکس زده به مهمانی می‌رفت و قدری در نوشیدن زیاده‌روی می‌کرد، احتمال مرگ به خاطر ترکیب نیتروبنزن و الکل وجود داشت.

۸-مردم در دهه ۱۸۰۰ از شانه‌هایی استفاده می‌کردند که منفجر می‌شد

بسیاری از شانه‌هایی که در دهه ۱۸۰۰ گفته شده بود از لاک لاکپشت ساخته شده‌اند در واقع از این ماده ساخته نشده بودند، بلکه از یک ترکیب سلولوئیدی به شدت ناپایدار و قابل اشتعال ساخته شده بودند. در حقیقت، اصلا نیازی نبود که شانه در معرض آتش قرار بگیرد تا منفجر شود، آن‌ها خود به خود منفجر می‌شدند.

۹-مردم گچ می‌خوردند تا بیمار شوند و زیباتر به نظر برسند

گچ از زمان‌های قدیم در شکل پودر سفید‌کننده به صورت مالیده می‌شد و از این حیث ماده‌ای بی‌خطر محسوب می‌شد. اما در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ زنان برای آن‌که صورت رنگ‌پریده‌تری داشته باشند، گچ را می‌خوردند. گچ آن‌ها را بیمار می‌کرد و به این ترتیب آن‌ها رنگ‌پریده می‌شدند که آن زمان نشانه زیبایی بود.

۱۰-زنان یک نوع برگ سمی می‌خوردند تا مردمک چشم‌هایشان درشت‌تر شود

بلادونا که سمی و توهم‌زاست، توسط زنان در قرن ۱۶ و ۱۷ در شکل مایع مصرف می‌شد تا باعث درشت‌تر شدن مردمک چشمان و جذابیت شود. آن‌ها همچنین برگ این گیاه را که سمی بود به گونه‌هایشان می‌مالیدند تا سرخ شود.
۱۱- از بین بردن مو‌های زائد با اشعه ایکس
مو‌های زائد اذیتتان می‌کند؟ سعی کنید آن‌ها را با اشعه ایکس بی‌خطر برطرف کنید! در اوایل قرن بیستم، بیماران خودشان را به مدت ۲۰ ساعت در معرض اشعه مرگبار ایکس قرار می‌دادند تا موهایشان بریزد. آن‌ها بعدا سرطان می‌گرفتند و، اما در عوض موی زائد نداشتند.

۱۲- استفاده از زنجبیل برای پول‌دار به نظر رسیدن

برای مدتی در دوران الیزابت، فقط پولدار‌های می‌توانستند شکر مصرف کنند. از آن‌جایی که شکر باعث تخریب دندان‌ها می‌شد، پولدار‌ها شایع کرده بودند که دندان‌های سیاه و خراب مد است. برای همین افرادی که به شکر دسترسی نداشتند از زنجبیل برای سیاه کردن دندان‌ها و پولدار به نظر رسیدن استفاده می‌کردند. اما خیلی زود همه فهمیدند که خرابی دندان به دندان‌درد و کشیدن دندان می‌انجامد.

۱۳-سیاه کردن دندان ها

سیاه و براق کردن دندان‌ها با مواد شیمیایی خطرناک یکی از رسم‌های ژاپنی‌ها و ویتنامی‌ها برای قرن‌های طولانی از سال ۲۰۰ قبل از مسیح بود. این کار در سال ۱۸۷۰ در ژاپن ممنوع شد.

۱۴-موهایتان سفید می‌شود؟

کافی است سرتان را با رادیوم درمان کنید. اینطوری، همه موهایتان خواهد ریخت، چون رادیوم دارای مواد رادیواکتیویته است.

 

۱۵-شپش و سایر جانوران که در موها لانه میکردند
در قرن ۱۸ میلادی افراد موهایشان را هفته‌ها نمی‌شستند و این به دلیل شیوه خاص آرایش مو‌ها بود که کار شستن را سخت می‌کرد؛ بنابراین موهایشان اغلب بستر مناسبی برای پرورش انواع حشرات و آفت‌ها بود.

۱۶-استفاده از دندان سربازان مرده

دندان‌های سربازان مرده را از دهانشان خارج می‌کردند و در لثه مصنوعی کار می‌گذاشتند و استفاده می‌کردند.

۱۷-خدمتکاران را در عسل می‌خواباندند تا پادشاه از مگس در امان بماند

در مصر باستان و برای آن‌که حشرات موذی مثل مگس خاطر فرعون را مکدر نکنند، خدمتکاران را در عسل می‌خواباندند تا مگس و حشرات جذب آن‌ها شوند. خوشبختانه عسل برای خدمتکاران خاصیت ضدباکتریایی داشت و برای همین پوست آن‌ها اغلب زیبا و درخشان بود.

۱۸-ثروتمندان در قرن ۱۷ گوشت مردگان را می‌خوردند

آن‌ها فکر می‌کردند، مصرف گوشت، نوشیدن خون و مالیدن چربی انسان به پوست خاصیت درمانی دارد و می‌تواند بیماری‌ها را از آن‌هاه دور کند. البته که این اتفاق نمی‌افتاد!

۱۹-در قرن ۱۶ در کانادا اندام جنسی سگ آبی برای پیشگیری از بارداری مصرف می‌شد

زنان در این قرن معجونی که از عصاره اندام جنسی سگ آبی نر ساخته شده بود را می‌خوردند تا از بارداری پیشگیری کنند.

۲۰- یونانیان باستان با ادرار دهانشان را می‌شستند

آن‌ها باور داشتند که ادرار حاوی موادی است که می‌تواند از بیماری‌ها جلوگیری و دندان‌هایشان را سفید کند. حالا شاید هم دندان‌ها را سفید کند کسی چه می‌داند!

۲۱-رومی‌های باستان از گیاه سلفیوم برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردند

این گیاه آن‌قدر برایشان حائز اهمیت بود که حتی تصاویر آن را روی سکه‌هایشان درج کردند. اما آن‌قدر از آن استفاده کردند تا منقرض شد.

۲۲-اگر دندان‌درد داشتید، آرایشگران دندانتان را می‌کشیدند

زمانی آرایشگران جراحی‌های جزئی مانند کشیدن دندان هم انجام می‌دادند. شاید، چون بلد بودند چگونه از قیچی استفاده کنند! بهر‌حال اگر از درد دندان شکایت داشتید، تنها راه کشیدن دندان بود.

۲۳-مردم به ندرت لباس عوض می‌کردند

مردم اغلب در گذشته فقط ۴ دست لباس داشتند که برای ۴ فصل سال تهیه شده بود. کشاورزان با لباس‌های کار به رختخواب می‌رفتند.

۲۴-استفاده از خزه به جای پد‌های بهداشتی

زنان از هر وسیله‌ای مانند خزه در دوران عادت ماهیانه استفاده می‌کردند.

۲۵-از سولفور برای درمان کک و مک استفاده می‌کردند

در گذشته برای از بین بردن کک و مک که بخشی طبیعی از پوست انسان بود از سولفور استفاده می‌کردند.

۲۶-مردم در زمستان لباس‌هایشان را نمی‌شستند

دلیلش احتمالا واضح است هوا و آب سرد بود که شستن لباس را سخت می‌کرد و البته احتمالا گمان می‌کردند در هوای سرد عرق نکرده‌اند و نیازی به شستن لباس نیست.
۲۷-شستن دندان‌ها با گیاهان سوزناک
از رزماری و نعنا برای شستن دندان‌ها استفاده می‌شد که البته احتمالا بوی خوبی داشته اگر می‌توانستند سوزش ان را تحمل کنند.

۲۸-حمل گل برای پنهان کردن بوی بد بدن

از آن‌جا که لباس‌ها دیر به دیر شسته و تعویض می‌شد، افراد با خودشان گل حمل می‌کردند که بوی بدنشان را پنهان کنند.

۲۹-خوراندن فضولات عقاب به زنان در هنگام وضع حمل

به زنان ترکیبی از فضولات عقاب و روغن و سرکه یا بهتر بگوییم سالاد فضله عقاب می‌دادند تا درد زایمان کمتر شود.
۳۰-مغز موش برای شستن دندان‌ها
آن‌ها ترکیبی از مغز موش و جوش‌شیرین را به صورت خمیر در‌می‌آوردند و برای شستن دندان‌ها استفاده می‌کردند. از آن‌جایی که جوش‌شیرین هنوز هم یکی از مواد اصلی خمیر‌دندان است این فکر به ذهن آدمی خطور می‌کند که یعنی مغز موش فقط به منزله طعم‌دهنده استفاده می‌شده است؟

۳۱-استفاده از ادرار برای شستن لباس‌ها

بله، ادرار حاوی آمونیوم است که خاصیت پاک‌کنندگی دارد، ولی لباسی که با ادرار شسته می‌شود چه بویی می‌دهد؟
۳۲-خندق اطراف قصر‌ها مامن موش و زباله بود
شاید به نظر برسد که خندق اطراف قصر‌ها و قلعه‌ها محل زیبایی برای شنا کردن بوده‌اند، اما این خندق‌ها محل انباشت فضولات انسانی، زباله و رفت‌وامد موش‌ها بوده‌اند.
۳۳-مردم قرون وسطی با دست غذا می‌خوردند
فرقی نمی‌کرد غذا در چه شکلی باشد، گوش یا سوپ، یا سالاد فرقی نداشت، همه با دست و با کمک یک تکه نان خورده می‌شد. یادتان باشد دست‌ها به ندرت شسته می‌شدند.
۳۴-جراحی بدون استریل کردن لوازم
میکروب و باکتری در نیمه قرن ۱۸۰۰ شناسایی شد، تا پیش از آن هر نوع جراحی بدون استرلیزه کردن وسایل ولوازم انجام می‌شد.
۳۵-استفاده از جیوه برای درمان تبخال
این ماده به شدت سمی که در دمای اتاق مایع است برای درمان تبخال استفاده می‌شد.

۳۶-سرب در لوله های آب

لوله‌ها، وان‌های حمام و دوش‌ها از ماده سمی سرب پوشیده می‌شدند. مردم نمی‌دانستند که سرب می‌تواند بیماری‌های خطرناک تولید کند.

۳۷-سوزاندن زخمها با فلز داغ

در قرون وسطی، یک میله سرخ شده در اتش برای بستن زخم‌ها و جلوگیری از خونریزی استفاده می‌شد. یک زخم ساده در فقدان آنتی‌بیوتیک می‌توانست منجر به مرگ شود.

۳۸-قبل از اختراع دستمال‌کاغذی ..

مردم برای پاک کردن خود بعد از اجابت مزاج از هر وسیله‌ای از دست خودشان تا چوب، سنگ، و کهنه خیسانده در آب استفاده می‌کردند. ژاپنی‌ها چوب‌های مخصوصی شبیه به چوب‌های بستنی امروزی داشتند.
۳۹-استفاده از نفت برای تمیز کردن رختخواب
برای پیشگیری از کنه در رختخواب، مردم ان‌ها را با نفت چراغ اغشته می‌کردند که علاوه بر بوی نامطبوع بسیار قابل اشتعال بود.
۴۰-مصرف گوشت مرده مومیایی شده با عسل
این رسمی عربی بوده که در متون چینی متعلق به قرن ۱۶ توصیف شده است. در این متون آمده است که پیرمردان تا پایان عمرشان فقط عسل می‌خوردند و بعد در تابوتی پر شده از عسل دفن می‌شدند. قطعاتی از این جسد شیرین به منزله دارو به مردم فروخته می‌شد.
۴۱-تخلیه خون برای درمان بیماری
عادت ماهیانه زنان پزشکان را به این فکر واداشت که هر ماه به همراه خون مواد بد از بدن زنان خارج می‌شود برای همین این نسخه را برای مردان نیز توصیه کردند. مردان برای درمان بیماری‌هایشان خونشان را تخلیه می‌کردند که البته راه مناسبی نبود.
۴۲-پودر مرده برای تمیز کردن خانه و درمان بیماری
در قرن ۱۲ ام، پودر مرده خشک شده توسط اعراب برای درمان بیماری و تمیز کردن خانه استفاده می‌شد.

۴۳-مصرف تنباکو برای درمان بیماری‌

در قرون ۱۷ و ۱۸ و به تقلید از سرخ‌پوستان تنباکو برای درمان بیماری استفاده می‌شد. قبل از آن‌که نیکوتین به منزله یک ماده سمی کشف شود، تصور می‌شد، تنباکو محرک خوبی برای درمان انواعی از بیماری‌هاست.

۴۴-مصرف کرم خاکی برای لاغری

یک آگهی متعلق به قرن ۲۰ ام به طرفداران رژیم و لاغری توصیه می‌کند تا می‌توانند کرم خاکی نوش جان کنند. البته باید بدانید مصرف کرم خاکی باعث تورم شکم می‌شود.
منبع فرادید
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها