دیدار انیشتین با سرخپوستان و چارلی چاپلین + عکس

 در سال ۱۹۳۱، دانشگاه کالتک از البرت انیشتین دعوت کرد تا در آنجا تدریس کند. مدیران دانشگاه امیدوار بودند که انیشتین به همکاری و تدریس در دانشگاه راغب باشد.

انیشتین در سفر به جنوب کالیفرنیا، به دانشگاه کالتک رفت که از او برای همکاری و تدریس دعوت کرده بود. پس از این دیدار، راهی جنوب کالیفرنیا شد و با چارلی چایلین ملاقات کرد. در بازگشت با بومیان هوپی مواجه شد و با آنان عکس گرفت.
چاپلین در آن زمان در حال ساختن فیلم روشنایی‌های شهر بود. او آن شب آینیشتن و همسرش، السا، را به شام دعوت کرد و سرعت آشنایی آن‌ها بسیار زیاد بود.

در پایان آن سفر که انیشتین با قطار می‌رفت به قبیله هوپی‌ها رسید که از بومیان آمریکا هستند.

علاوه بر آلبرت انیشتین و همسرش، ۳ بزرگسال و یک کودک هوپی در عکس دیده می‌شود. اینشتین دست یک دختر هوپی وان را با حالتی مهربانانه گرفته است. در عکس‌های دیگر هم توجه و علاقه آینیشتن به کودکان دیده می‌شود.

دو مرد در سمت چپ عکس همراهان و راهنمایان او هستند. مرد سمت چپ جی بی. دافی، نماینده عمومی آژانس مسافرتی و مرد دیگر هرمان شوئیزر، رئیس فرد هاروی است که معمولا در آلبوکرک مستقر است. او ممکن است مترجم انگلیسی باشد، چون پروفسور مسلط به گفتکو به زبان انگلیسی نبود.

استوانه‌ای که در دست‌های پروفسور است هدیه رئیس قبیله است. گویا این لوله نمادی از صلح بوده است. جالب است بدانید سرپوش و لوله مذکور به بومیان این منطقه مرتبط نیست و مربوط به سرخپوستان هاپیس و دیلین هند می‌باشد.

درباره داستان عکس باید یادآور شد که این تصویر به نوعی نمایشی است و این خانه که در زمینه عکس پروفسور انیشتن و سرخپوستان است در کنار یک آتلیه عکاسی بوده و در حقیقت زندگی بومی در این ناحیه در کنار زندگی عادی مردم جریان داشته است.

منبع فرادید
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها