با آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان آشنا شوید

یکی از آیین هایی که در سراسر جهان و در میان هر قوم و قبیله ای به صورت مشترک وجود دارد، سنت پسندیده ی ازدواج کردن است. البته نمی توان از این اصل گذشت که ازدواج کردن یکی از زیباترین اتفاقات هر شخصی در زنگیش است اما در این رسم مشترک در برخی از نقاط جهان، آدابی به کار می برند که باعث شده است دسته ای خاص و متفاوت به نام آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان شده است.
 

پیچیدگی های مراسم ازدواج در هند

تابناک فارس به نقل از الی گشت:از اولین کشوری که برای بررسی آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان مورد بررسی قرار دهیم، کشور هند است. تصور اکثر افراد از مراسم ازدواج در هند این است که این جشن بسیار مهم در این کشور، بسیار باشکوه و مجلل برگزار می شود و جشنی رنگارنگ و شاد به حساب می آید. به طور سنتی مراسم ازدواج در هند ۳ روز طول می کشد و در طی این مدت مراسم های مختلفی برگزار می شود. در فرهنگ هندی عروس و داماد نقش زیادی در تعیین روز عروسیشان ندارند و تعیین چنین روزی را به ستارگان و طالع بینی نجومی واگذار می کنند. ظاهرا با توجه به علامت زودیاک یا سیاره ی حاکم بر روز تولد عروس و داماد یک روز و ساعت مبارک و خوش اقبال برای ازدواج تعیین می شود تا ضامن خوشبختی و دوام زندگی زوج جوان شود! در مراسم ازدواج در هند رنگ لباس عروس باید قرمز باشد.

در رسم و رسوم هندی لباس عروس یک ساری قرمز است که با رنگ های روشن و طلادوزی های زیبا تزئین شده است. رنگ قرمز در فرهنگ هندو سمبل و نماد تعهد به زندگی، معنویت و باروری است. یکی از آدابی که عروس و داماد هندی باید به جای بیاورند، مراسم هلدی است. عروس و داماد صبح روزی که قرار است ازدواج کنند باید در مراسم هلدی شرکت کنند.

هند

 

در این مراسم خانواده های دو طرف دور هم جمع می شوند و روی عروس و داماد ترکیبی از آب، روغن و زردچوبه می ریزند. در واقع این ترکیب روی سر و صورت و لباس های عروس و داماد مالیده می شود و باور هندی ها بر این است که این کار باعث تبرک و خوشبختی زوج می شود. در چین، خانواده ها عروسشان را همراه زنان سالمند و با تجربه روانه ی خانه ی بخت می کنند و حضور زنان جوان و مجرد در کاروانی که عروس را می برند بد یمن و بد شگون محسوب می گردد.

در چین رسم بر این است که عروس هنگام ترک خانواده ی خود به هر ترتیبی که هست حتما باید گریه کند تا نشان دهد نمی خواهد آن ها را ترک کند و در خانه ی پدری خود راحت بوده است. همچنین عروس و داماد چینی پیش از آغاز مراسم رسمی ازدواج، دستمال های کوچک قرمز رنگی را که روی آن ها تصویری از اردک های چینی دوخته شده است، با آرزوی خوشبختی به همدیگر هدیه می دهند. این رسم نمادین در فرهنگ کشور چین به این معنی است که این زوج برای همیشه به زندگی در کنار هم ادامه می دهند.

آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان را اگر هنوز هم بخواهیم در قاره ی آسیا پی بگیریم به کره ای ها می رسیم. زنان کره ای از آغاز زندگی مشترک عهد می بندند که مقابل همسرانشان سکوت کرده و از دستورات آنها اطاعت و پیروی کنند. به همین دلیل عروس های کره ای در نخستین روز زندگی مشترک باید سکوت اختیار کنند.

چین

آن ها حتی حق صحبت با همسرانشان را هم ندارند و اگر از این رسم سرپیچی کنند داماد می تواند برای این کار عروس را روانه ی خانه ی پدرش کند. در کره عروس و داماد پس از پایان مراسم ازدواج به سبک غربی، لباس کره ای به تن می کنند و به بزرگان خانواده ی هم عروس و هم داماد ادای احترام می کنند. شاید فکر کنید که کجای این رسومات کره ای ها در زمره ی آداب و آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان قرار می گیرد.

باید در جواب شما بگوییم که ابتدا در این مراسم، ۳ قاشق پر از برنج را با هم تقسیم می کنند این یعنی این که باید شریک زندگی هم باشند. اردک و غاز نیز در این مراسم حضور دارند که به نشانه ی صداقت در این مراسم حضور دارند. زوجین جوان باید در مراسم به والدینشان تعظیم کنند و سپس بزرگ ترها به آن ها مقداری اجیل و عناب می دهند. آجیل و عناب سمبل بچه دار شدن آنها است و آنها خوشبخت خواهند شد.

جالب است بدانید که کره ای ها معتقد هستند که اگر داماد زیاد در مراسم بخندد، فرزند اول آنها دختر خواهد بود و اگر عروس آجیل بردارد صاحب پسرهای زیادی می شوند. همچنین در کره بر سر عروس آجیل و آلو می ریزند. تایلند از آن رو در بین دسته ی کشورهایی که دارای آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان هستند قرار می گیرد که فرهنگ و اداب و سنن ازدواجش، آمیزه ‌ای از فرهنگ کشورهای هند، چین، کامبوج و دیگر کشورهای آسیای جنوب ‌شرقی می باشد.

کره

 

در تایلند، کامل شدن تحصیلات شخص برای ازدواج امری ضروری است و اگر فرد، پس از اتمام تحصیلاتش تمایل به ازدواج با فردی داشت ابتدا باید با خانواده نامزد خود آشنا شود و سپس از خانواده ی خود بخواهد که به خواستگاری او بروند. اگر هر دو خانواده موافقت کنند، ازدواج در نهایت انجام می‌ شود. داماد مبلغی را به عنوان پاداش بزرگ کردن عروس یا شیربها به پدر و مادر او می‌ پردازد. صورتی، رنگ سنتی لباس عروس است و داماد نیز کت و شلوار سبک اروپایی یا یک ژاکت یقه پهن با شلوار می ‌پوشد.

زوج‌ های جوان در مناطق روستایی، غالباً با خانواده ی داماد زندگی می‌ کنند و ممکن است چند نسل در یک خانه زندگی کنند. در این خانه‌ ها معمولاً بزرگ ‌ترین مرد، رئیس خانواده است و اعضای خانواده باید در برابر بزرگ‌ ترها مطیع باشند. خانواده ‌ها معمولاً ۲ یا ۳ فرزند دارند و همه افراد خانواده در یک مزرعه کار می ‌کنند. کوچک‌ ترین دختر خانواده، خانه ی والدین را به ارث می ‌برد و در عوض، او و همسرش باید از پدر و مادرشان در دوران پیری نگهداری کنند.

بیایید تا از بررسی آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان در قاره ی آسیا به کشورهای اروپایی می رویم. آلمانی ها در آداب و روسم عجیب ازدواج خود با جمع آوری ظروفی که پیش از آغاز مراسم ازدواج اقوامشان می شکنند برای جنگ و نبرد با مشکلات زندگی خودشان را آماده می کنند و بر اساس این رسم جالب، اقوام عروس و داماد پیش از ازدواج تعداد زیادی ظرف را می شکنند که عروس و داماد باید آنها را جمع کنند.

آلمان

پس از این مراسم، حاضران در خانه ی عروس پذیرایی می ‌شوند. در مراسم عروسی در آلمان مهمانان نان و نمک در جیب خود می ‌ریزند تا به این نحو آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد کنند. در بعضی از شهرهای این کشور نیز رسم بر این است که دوستان عروس یا داماد، عروس را می دزدند و داماد باید او را پیدا کرده و برای حضور در مراسم جشن ازدواج همراه خود ببرد. در شمال آلمان، شخصی که برای دعوت به جشن و ارائه ی کارت عروسی به هر خانه ‌ای سر می ‌زند اعضای خانواده، او را به درون خانه می ‌کشانند و با انواع غذا و نوشیدنی از او پذیرایی می ‌کنند.

اره کردن کنده ی درخت هم یکی دیگر از رسوم آلمانی است که به نظر می ‌‌رسد به منظور ارزیابی مهارت‌ های جسمانی عروس و داماد طراحی شده است. سوئدی ها نیز در برگزار کردن مراسم ازدواج، سنت های مخصوص به خود را دارند. آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان آن هم در کشور سوئد به این صورت است که در ابتدا همیشه مراسم عروسی در این کشور که به آن Bröllop در بعد از ظهر انجام می ‌شود. عروس و داماد در کنار هم و دست در دست یکدیگر وارد می ‌شوند. در سوئد به ندرت اتفاق می ‌افتد که پدر، دخترش را وارد مراسم کند زیرا از نظر سوئدی ‌ها این ژست بسیار مردسالار خواهد بود. در عروسی‌ های سوئد هنگام ورود به کلیسا تصمیم گیرنده ی اصلی خانواده تعیین می‌ شود.

سوئد

در هنگام ورود به کلیسا هر کس که اول وارد شود تصمیم گیرنده اصلی برای مسائل خانواده است. در عروسی ‌های سوئدی پس از ازدواج، اطرافیان بر سر عروس و داماد برنج می ‌ریزند. این سنت به زمان روم باستان بر می‌ گردد. این کار را برای باروری و دوری شیاطین و روح‌ های خبیث از عروس و داماد انجام می ‌دهند. یکی از رسومات خیلی قدیمی عروسی در سوئد این است که، عروس سکه‌ هایی داخل کفش ‌های خود حمل می ‌کند.

این سکه ‌ها پیش از مراسم در کفش‌ های او قرار داده می ‌شود. یک سکه ی نقره در کفش پای چپ که توسط پدر و یک سکه طلا در کفش دیگر که توسط مادر به او داده می ‌شود این رسم به این عنوان انجام می ‌شود که عروس بداند آن ‌ها هیچ گاه در طول زندگی او را تنها نمی ‌گذارند. سوئدی ‌ها علاوه بر دو حلقه ی نامزدی و ازدواج یک حلقه هم برای بچه دار شدن دارند. در واقع عروس ‌های سوئدی سه حلقه دریافت می ‌کنند تا در موقع مادر شدن حلقه سوم را دست کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
lحمد
امتیاز :
     

مطلب بسیار خوب و عالی بود