پنج جنایتکار مشهور قرن بیستم

۱- دنیس رادر: در ۹ مارس ۱۹۴۵ به دنیا آمد. این ملوان نیروی دریایی بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۹ حداقل ۱۰ نفر را به قتل رساند. ازجمله تمام اعضای یک خانواده ۴ نفره شامل یک دختر و پسر ۹ و ۱۱ ساله. اکثر مقتولین او دختران جوان بودند که به وسیله او خفه می شدند. او از شهرت خود به عنوان قاتل btk (مخفف حبس، قتل و تجاوز) لذت می برد. او در سال ۲۰۰۵ و ۲۱ سال پس از شروع جنایت هایش به شکلی اتفاقی به دام افتاد و به حبس ابد محکوم شد.

۲- ریچارد آنجلو: در بیمارستانی در نیویورک به عنوان سوپروایزر بخش مراقبت های ویژه کار می کرد. بیشتر بیماران تحت تاثیر او پیر و از کارافتاده و دارای ناراحتی قلبی و تنفسی بودند و خیلی دور از انتظار نبود که خیلی از آنها به شکل ناگهانی بمیرند. در ۱۱ اکتبر ۱۹۸۷، دو بیمار در این بخش جان خود را از دست دادند. مسوولان این بیمارستان اعلام کردند که حدود شش هفته ای که آنجلو در اورژانس بیمارستان کار می کرد، ۲۵ نفر جان خود را از دست داده بودند. آنجلو در ۱۵ نوامبر ۱۹۸۷ دستگیر شد. او ۲۶ ساله و مجرد بود. او به صورت داوطلبانه در آتش نشانی کار می کرد و همیشه دوست داشت رفتارهای یک قهرمان را داشته باشد.

۳- دورتی پونته: در ۹ ژانویه ۱۹۲۹ در کالیفرنیا به دنیا آمد و در دهه ۹۰ با هدف به دست آوردن حق بیمه و پول های افراد معتاد یا بیماران روانی، آنها را به خانه خود کشانده و سپس به قتل می رساند. ماجرای جنایت های این زن مخوف و خصوصا موضوع وحشتناک سوزاندن اجساد قربانیانش در حیاط خانه خود در ساکرامنتو به حدی غیرقابل باور بود که این زن در مدت کوتاهی در دهه ۹۰ به یکی از مشهورترین زنان قاتل سریالی جهان تبدیل شد. او در آن زمان به اتهام ۹ قتل محاکمه شد. سرانجام در سال ۱۹۹۳، قضات دادگاه قتل شش نفر توسط وی را اثبات کردند.

۴- کریستوفر زیکودا: شروع این جنایت های هولناک زیکودا در سال ۱۹۹۳ در آفریقای جنوبی بود. زمانی که کریستوفر زیکودا، قاتل زنجیره ای، کشتار دسته جمعی را شروع کرد و در دو سال ۱۸ نفر بی گناه را به قتل رساند. زیکودا همچنین قصد کشتن ۱۱ نفر دیگر را نیز داشت. همه قربانیان بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند.
او فردی را به عنوان قربانی انتخاب می کرد و در خانه اش را می شکست و به سر مرد خانه شلیک می کرد. سپس زن خانه را به سمت جنگل می کشید و در آنجا پس از آزار جنسی، او را هم به قتل می رساند. او دچار توهم بود و فکر می کرد که با قربانیان زنش برای گردش و تفریح و قدم زنی رفته است. زیکودا زمانی که در جولای ۱۹۹۵ به خاطر اتهام به قتل دستگیر شد فقط ۲۱ سال داشت. پلیس او را به قید وثیقه آزاد کرد اما او ۵ قتل دیگر نیز مرتکب شد.

۵- الکساندر پیچوشکین: در ۹ آوریل ۱۹۷۴ در مسکو به دنیا آمد. او اولین قتل خود را در سال ۱۹۹۲ زمانی که ۱۸ ساله بود مرتکب شد. قتل به خاطر رقابت عشقی. الکساندر دور جدید جنایت هایش را با جدیت تمام در سال ۲۰۰۱ شروع کرد و در همان سال نیز به اتمام رساند. پیچوشکین قتل های زیادی را در طول یک سال مرتکب شد. او متهم به قتل ۴۸ نفر بود و مسوولیت مرگ این افراد را برعهده گرفت و حتی احتمال می رود که تعداد قتل های او ۶۰ نفر یا حتی بیشتر باشد.
پیچوشکین کارگر سوپرمارکت بود که با مادر مسن اش زندگی می کرد. او در واقع نیت کرده بود ۶۴ نفر را به قتل برساند. چون صفحه شطرنج ۶۴ خانه دارد. هدف اصلی پیچوشکین مردان مسنی بودند که با او شطرنج بازی می کردند و او در جریان بازی با چکش ضربه سختی به سر آنها می زد و سپس با داخل کردن بطری نوشیدنی داخل دهان قربانیان آنها را خفه می کرد.
پلس در جیب آخرین قربانی پیچوشکین که فردی به نام مارینا مسکالیوا ۳۶ ساله بود بلیت مترو پیدا کرد و رجوع پلیس به دوربین های مداربسته مترو، موجب لو رفتن قاتل شد. او در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۷ به قتل ۴۸ نفر و اقدام به قتل ۳ نفر محکوم شد. این قاتل بی رحم را در یک قفس شیشه ای زندانی کردند و او در آنجا به قتل ۱۱ نفر دیگر نیز اعتراف کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها