راز کتاب قاتل چیست؟ همین که آن را باز کنید، می‌میرید!

یکی از خطرناک‌ترین کتاب‌های تاریخی جهان که در آمریکا نگهداری و باعث مرگ خوانندگانش می‌شود در فضای مجازی خبرساز شده است. کتاب «سایه‌هایی از دیوار مرگ» خطرناکترین کتاب در جهان محسوب می‌شود که در سال ۱۸۶۳ نوشته شده و گفته شده بود هرکس این کتاب را بخواند می‌میرد. رابرت سی کیدزه آمریکایی نویسنده این کتاب، در اینباره گفته بود:” این کتاب باعث مرگ نمی‌شود و این حرف‌ها خیلی اغراق آمیز، غیر منطقی و خنده دار است.
” ذهن شما ممکن است با دیدن این کتاب به سمت کتاب‌های جادوگری و یا چیز‌های دیگر از شارلاتانری برود، اما این کتاب با آن‌ها فرق دارد و باعث نمی‌شود همه کسانی که سعی در خواندن آن دارند مانند بقیه کتاب‌های جادوگری بمیرند.
این کتاب بسیار عادی است، اما نکته عجیب این است که وقتی کتاب را باز کنید و سعی می‌کنید که آن را بخوانید، بدون شک پایان شما نزدیک خواهد بود، بنابراین نیازی به بیمار شدن یا احساس بسیاری از علائم ندارید، جز این که به طور حتم می‌میرید.

علت مرگ پس از خواندن این کتاب چیست؟

با توجه به آنچه در وب سایت‌ها اعلام شده، دلیل کشته شدن کسانی که این کتاب را می‌خوانند این است که نویسنده کتاب، درصد کشنده‌ای از ماده‌ای سمی را که به عنوان آرسنیک شناخته می‌شود، روی جلد این کتاب و تمام ۸۶ صفحه آن قرار داده است.
هرکسی که آرسنیک را لمس یا بو کند بلافاصله می‌میرد. پس از کشف این راز، محققان، متوجه شدند که اکنون می‌توان کتاب را پس از پوشیدن دستکش و ماسک محافظ صورت برای جلوگیری از خطر مرگ مطالعه کرد. شایان ذکر است که تنها دو نسخه از این کتاب در جهان وجود دارد که یکی از آن‌ها در ایالات متحده آمریکا و دقیقا در دانشگاه میشیگان، ایالت میشیگان است.
راز کتاب قاتل چیست؟ همین که آن را باز کنید، می‌میرید!

کتاب قاتل الان کجاست؟

این کتاب در ایالات متحده آمریکا از میان کتاب‌های دانشگاه میشیگان یافت می‌شود و نزدیک شدن یا لمس آن ممنوع است. این کتاب ترسناک‌ترین یا کشنده‌ترین کتاب به حساب می‌آید که پشت آن داستانی شبیه به فیلم‌های هالیوود وجود دارد.
کیدزه ۱۰۰ نسخه از کتاب را صادر کرده، اما فقط دو نسخه از آن باقی مانده است که یکی از آن‌ها در دانشگاه میشیگان، در یک قسمت خاص و دور از خوانندگان نگهداری می‌شود و فقط با مجوز می‌توان آن را دید و مطالعه کرد.
گفتنی است هر صفحه از کتاب با دقت خاصی بسته بندی شده است تا ماده سمی خارج نشود به همین دلیل خوانندگان این کتاب باید برای مطالعه ماسک و دستکش مخصوص داشته باشند.

نویسنده کتاب رابرت کیست؟

رابرت سی کیدزه یک استاد شیمی بود، متولد ۱۸۲۳ و در سال ۱۹۰۲ درگذشت. وی دارای دو رتبه شیمی و پزشکی بوده و ۱۱ سال سمت دکتر را در اختیار داشته است. این پزشک همچنین در زمان جنگ داخلی آمریکا به عنوان جراح کار می‌کرد و وقتی به چهل سالگی رسید به عنوان استاد شیمی در کالج کشاورزی در ایالت میشیگان کار کرد وی به همین دلیل پدر صنعت قند چغندر در میشیگان لقب گرفت، موفقیت‌های بسیاری دارد.

نکته عجیب و متفاوت این کتاب نسبت به بقیه کتاب‌ها این است که پس از صفحه عنوان و مقدمه‌ای که کیدزی نوشت، دیگر کلمه‌ای وجود ندارد، زیرا تمام ۸۶ صفحه وی چیزی جز کاغذ دیواری نیستند، که کیدزه در آن زمان از کاغذ دیواری‌های پخش شده در آمریکا جمع آوری کرده است.

اما خطری که در این مسئله وجود دارد این است که تمام این صفحات با ماده کشنده آرسنیک پوشانده شده‌اند که ماده‌ای بسیار سمی است. این سم بهترین ماده برای کشتن محسوب می‌شد، به همین منظور سم افراد مشهور نامیده می‌شد، زیرا مشهورترین شخص مسموم با آن ناپلئون بناپارت بود.
راز کتاب قاتل چیست؟ همین که آن را باز کنید، می‌میرید!

چرا رابرت چنین کاری را با کتابش انجام داد؟

کیدزه دغدغه محیط زیست و تأثیر آلاینده‌های سمی بر سلامتی انسان را داشت و از جمله مطالعات وی تحقیقی در مورد تایید خطرات تزئین دیوار‌های خانه‌ها با کاغذ دیواری‌های رنگی بود که در سال ۱۷۳۹ در ایالات متحده به طور گسترده‌ای گسترش یافته بود.
دیواره، به دلیل انتقال آرسنیک از طریق ذرات به هوا، بعد از استشمام باعث التهاب در مجاری تنفسی، سردرد، کاهش وزن و در نهایت مرگ می‌شود. اما هیچ کس متوجه فریاد کیدزی نشد، بنابراین او به فکر این روش مرگبار افتاد، جایی که نمونه‌های کاغذ دیواری را که حاوی مقادیر زیادی آرسنیک بودند جمع آوری کرد، آن‌ها را در ۱۰۰ کتاب قرار داد و آن‌ها را در کتابفروشی‌های ایالات متحده توزیع کرد.
منبع باشگاه خبرنگاران
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فرشته

وایی طرف سادسیمی بوده انگار آخه این چه نوع اعتراضی بوده؟؟؟؟؟؟؟