کشف آثار باستانی شگفت انگیز در سال ۲۰۲۰ که کاربران فضای مجازی را حیرت زده کرد+عکس

آثار باستانی آثاری به‌جای مانده از سال‌های دور با ارزش بالای تاریخی هستند. آثار باستانی که دارای اهمیت جهانی باشند، معمولا در موزه‌های کشورها یا توسط کلکسیونرهای مطرح آثار عتیقه جمع‌آوری و نگهداری می‌شوند. باستان شناسان در سال ۲۰۲۰ کشف‌های شگفت انگیزی در سراسر جهان انجام دادند که هر کدام به نوبه خود منحصر به فرد هستند. این آثار تاریخی مربوط به سراسر جهان است. در ادامه خلاصه‌ای از بهترین موارد که مربوط به استخوان‌های ماموت‌ها و برخی از مومیایی‌های جالب در مصر است، گردآوری شده است.

کشف ۱۰۰ تابوت متعلق به مصر باستان

باستان‌شناسان مصر یک اطلاعیه بزرگ را در ماه نوامبر در کلان شهر ساقرا اعلام کردند که بسیار خبرساز شد. آن‌ها ۱۰۰ تابوت نقاشی شده و ۴۰ مجسمه گرا‌ن‌بها را در مصر باستان و در محلی نزدیک قاهره کشف کردند. داخل برخی از تابوت‌ها مومیایی وجود داشت که حدود ۲۵۰۰ سال از پلمب و دفن آن‌ها می‌گذرد. یکی از این تابوت‌ها باز شد و با اشعه ایکس یک مومیایی کاملا دست ‌نخورده در داخل آن شناسایی شد. این یافته عظیم باستان‌شناسی در یک نمایشگاه موقت در نزدیکی هرم پلکانی سقارا به نمایش گذاشته شد. این آثار به موزه‌های بزرگ دنیا منتقل خواهند شد. تابوت‌ها برای اولین بار در یک کنفرانس مطبوعاتی نمایش داده شدند.

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

حل معمای ستون‌های استون هنج

گمان می‌شود که بریتانیایی‌های ماقبل تاریخ، از ۵۰۰۰ سال پیش شروع به ساختن استون هنج کرده‌اند. سرانجام دانشمندان با یافتن منشا سنگ‌های غول پیکر این بنای تاریخی، معمای بزرگ استون هنج را حل کردند. فناوری مدرن اسکن، تخته سنگ‌های ماسه سنگی سنگ‌فرش را که استون هنج را تشکیل می‌دهند، در محلی در ویلتشایر ردیابی کرد. باستان شناسان گمان می‌کنند بیشتر سنگ‌های بزرگتر (معروف به سارسن) در وست وودز، از ۱۵ مایلی استون هنج، استخراج شده است. این موضوع در تضاد با سنگ‌های آبی کوچکتر است که از تپه‌های پریسلی در ولز (حدود ۱۸۰ مایل دورتر) استخراج شده است.

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

کشف ساختار استخوان ماموت غول پیکر مربوط به عصر یخبندان

باستان‌شناسان یک ساختار عظیم مربوط به عصر یخبندان را یافتند که حداقل از ۶۰ اسکلت ماموت تشکیل شده بود. این مکان وحشتناک در روسیه کشف شد و شامل یک دایره غول پیکر با قطر ۱۲/۵ متر است. کارشناسان فکر می‌کنند که این ساختار حدود ۲۵۰۰۰ سال پیش توسط شکارچیان محلی تشکیل شده است. این ساختار ممکن است پناهگاهی برای محافظت از مردم باستان در برابر شرایط سخت زمستان باشد.

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

کشف نقاشی‌های کلیف از حیوانات منقرض شده

ده ها هزار نقاشی باستانی مربوط به عصر یخبندان در جنگل‌های بارانی آمازون کشف شده است. این نقاشی‌ها تقریبا هشت مایل از صخره‌ها را پوشش می‌دهند و تصور می‌شود تعداد زیادی حیوان بزرگ منقرض شده را نشان دهند. از جمله این حیوانات می‌توان به یک تنبل غول پیکر، یک اسب اولیه، یک خوکچه، تمساح و یک راس از فیل‌های ماقبل تاریخ به نام ماستودون اشاره کرد. تصور می‌شود این نقاشی‌ها توسط مردم عصر یخبندان در حدود ۱۲۶۰۰ تا ۱۱۸۰۰ سال پیش کشیده شده‌اند. این نقاشی ها در منطقه ای به نام Serranía La Lindosa واقع شده‌اند. این مکان یکی از بزرگترین مکان‌های هنر سنگ در جهان است و در بالای سه پناهگاه صخره‌ای واقع شده است.

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

کشف پایتخت گمشده تمدن مایاها

محققان دانشگاه براون و دانشگاه Brandeis ادعا کردند که ویرانه‌های از دست رفته یک شهر باستانی مایا را پیدا کرده‌اند. اعتقاد بر این است که این محل که اکنون یک گاوداری مکزیکی است، زمانی پایتخت پادشاهی Sak Tz’i بوده است.

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

کشف بزرگترین و قدیمی‌ترین بنای یادبود مایا

باستان‌شناسان دانشگاه آریزونا با استفاده از اسکنر LiDar یک بنای عظیم مایایی را در زیر زمین پیدا کردند. این بنای یادبود در تاباسکو، مکزیک پیدا شده و طول آن ۴۶۰۰ فوت است. این احتمالا بزرگترین بنای تاریخی مایا است که تاکنون با استفاده از LiDar کشف شده است.

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

سوراخ‌های ماقبل تاریخ در نزدیک استون هنج

یکی دیگر از بزرگترین کشف‌های سال ۲۰۲۰ کشف سوراخ‌های ماقبل تاریخ بسیاری در تشکیل یک دایره در دیوارهای دورینگتون نزدیک استون هنج بود. سوراخ‌ها مربوط به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد است و ممکن است برای نگهداری سازه‌هایی که مرزی را تعیین می‌کنند یا پرستش‌کنندگان را هدایت می‌کند، استفاده شده باشد. عمق آن‌ها حدود ۱۶ فوت و عرض ۳۲ فوت است.

۷ کشف برتر و بزرگ باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

در ادامه ویدئوی مربوط به این اکتشافات را مشاهده می‌کنید:

منبع باشگاه خبرنگاران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها