رولو اولین دوک نرماندی: غارتگری که پادشاه فرانسه شد

همه ما احتمالا با سریال وایکینگ ها آشنا هستیم. یا اگر از این سریال چیزی ندانیم، حتما تصویر و یا قسمت کوتاهی از فیلم که کاراکترهای مهم این سریال در آن حضور دارند را دیدیم. کاراکترهایی مانند راگنار لاثبروک. ولی داستان ما درباره برادر شاه راگنار است؛ کسی که مانند راگنار برگفته از یک شخصیت واقعی است که مسئولیت زیادی را در سریال به عهده داشته.

 

رولو اولین دوک نرماندی

او کسی نیست جز “هرولف گانگر” که با نام “رولو لاثبروک” هم شناخته می شود و کسی است که به اولین پادشاه سرزمین نرماندی منصوب شد و توانست افتخارات زیادی را به دست بیاورد و همچنین خانواده ای قدرتمند را برای خود بسازد.

رولو یکی از سران گروه نروژ و دانمارک بود که برای قتل و غارت به سرزمین های شمالی (آن طرف دریا) هجوم می بردند و علاوه بر این کار، به استخدام هر کسی که پول خوبی در قبال خدماتش می داد، درمی آمد.

او فرماندهی لشکرکشی ها به ایرلند، انگلیس، اسکاتلند و غارت سرزمینهای رود سن را بر عهده داشت و این در حالی بود که از نروژ تبعید شد.

اصالت او دقیقا معلوم نیست و طبق روایات مختلف، اصالات مختلفی به او نسبت داده شد. مثلا “دودو سنت کوئنتین” نویسنده نرمن گفته که او یک دانمارکی است؛ البته به گفته بعضی ها این اصالت به همه کسانی که در اسکاندیناوی بودند برمی گردد.

Rognvald Eysteinsson

“جفری مالاترا” و “ویلیام مالمزبری” هم ادعا کردند که او یک نروژی اصیل است. در حماسه های ایسلندی او را پسر “Rognvald Eysteinsson” خطاب کردند. در همین حماسه ها او لقب واکر را گرفت. چون هیچ اسبی قادر به حمل کردن او نبود. در افسانه ها آمده که او حدود ۱۴۰ کیلو وزن و بیش از ۲ متر قد داشته.

طبق گفته های دودو سنت کوئنتین رولو در سال ۸۷۶ شهر روئن را تصرف کرد و این در حالی است که نویسنده دیگری اعتقاد دارد که او تا سال ۹۰۰ به فرانسه نرسیده. در هر صورت او در سال ۹۱۸ نامه شاه چارلز را برای حفاظت از فرانسه را دریافت کرد.

مقبره رولو در کلیسا جامع روئن

پس از اینکه رولو را شاه چارلز پیمان بست، او به همراه وایکینگ هایی که از او پیروی می کردند به دین مسیحیت روی آوردند. آنها در شهر روئن و سرزمین های ساحل نوستریا سکونت کردند و به مانند بقیه افرادی که در آنجا زندگی می کردند، راه کلیسا و مسیحیت را پیش گرفتند.

تاریخ دقیقی از مرگ او در دست نیست و فقط توانست تاریخ تقریبی آن را به دست بیاورند که آن هم سال ۹۲۸ است. مقبره او هم در کلیسای جامع روئن وجود دارد که قابل بازدید برای عموم است.

دوک ویلیام یا ویلیام اول

رولو جد بزرگ ویلیام فاتح است و از این طریق می توان گفت که او جد اصلی تمامی پادشاهان فعلی اروپا است.

منبع تاپ تن
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها