گرانترین عتیقه جات دنیا + عکس

آیا می دانید که گرانترین عتیقه جات دنیا چی هستند و یا متعلق به چه کشورهایی هستند؟ عتیقه جات، اشیایی کهنه و قدیمی هستند که می توانید آنها را جمع آوری کنید که مشتاقان زیادی در سرتاسر دنیا دارد که جمع آوری این عتیقه جات را سرگرمی خود می دانند. زیبایی، قدمت و تاریخچه این اشیا ، زیبایی این وسایل است که این عتیقه ها را برای علاقمندان به آن، جذاب کرده است. یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید هر چیز قدیمی، یک طلاست. با ما همراه باشید تا ۱۰ تا از گران ترین عتیقه جات دنیا را مرور کنیم.

 

۱۰. شمشیر ناپلئون

شمشیر ناپلئون

یکی از گرانترین عتیقه جات دنیا شمشیر ناپلئون است. این شمشیر متعلق به ناپلئون می باشد که یکی از بدنام ترین پادشاهان فرانسه بود. این سلاح قدرتمند دارای روکشی از کهرباست.

ناپلئون جنگ های زیادی را با استفاده از این شمشیر پشت سر گذاشته، اما بعد از مدتی آن را به برادرش هدیه داد. این شمشیر به شکل منحنی است و طولی به درازای یک متر دارد. این شمشیر برای خیلی از مردم نماد قدرت است. شمشیر ناپلئون تا سال ۱۹۸۰ میلادی عده ی بسیاری را شکست داده است.

دولت فرانسه این شمشیر را به عنوان یک سرمایه ملی معرفی کرده و بهای اون نیز تقریبا ۶/۴ میلیون دلار برآورد میشود.

۹. ظرف مخصوص سوپ لوئی پانزدهم

ظرف مخصوص سوپ لوئی پانزدهم

این شی گرانبها به لوئی پانزدهم تعلق دارد. این ظرف یکی از گرانبهاترین ظروف دنیا به حساب می رود. لوئی پانزدهم نیز آن را به پادشاه آلمان و دانمارک پیش کش کرد. این ظرف در اصل یک کاسه سوپ خوری می باشد که با بهترین انواع کهربا ساخته شده است.

این شی قدیمی و با ارزش در حال حاضر در آلمان قرار دارد و بهای فعلی آن ۹/۷ میلیون دلار است. به هر حال این ظرف یکی از زیباترین ظروف دنیا هم به شمار میرود.

 

۸. کتابخانه و قفسه رومیزی کلاسیک

کتابخانه و قفسه رومیزی کلاسیک

این قفسه که جزو گرانترین عتیقه جات است، برای اولین بار در سال ۱۷۰۰ میلادی با دست ساخته شد. اگر چه سالها از عمر این کتابخانه می گذرد، اما تاثیر و زیبایی گرانبهای او، همچنان باقی مانده است. این قفسه با استفاده از چوب درخت ماهاگونی ساخته شده است. طول این اثر زیبای هنری ۲.۸۴ متر است.

این قفسه توسط ویلیام بورگست طراحی شد. بهای فعلی آن برابر با ۱۱/۲ میلیون دلار پیش بینی می شود و همین رقم قیمت این قفسه، این را به یکی از گرانبهاترین کتابخانه ها و یا قفسه ها تبدیل کرده است. مهمتر از همه اینکه این کتابخانه قدمتی بالغ بر ۲۵۰ سال دارد ولی همچنان محکم و استوار باقی مانده است.

 

۷. تاج الماس

تاج الماس

الماس های این تاج یکی از مرغوب ترین الماس های دنیاست که در تاج مخصوص ملکه کاترینا دیده می شود. قیمت این تاج به گونه ای باورنکردنی برابر با ۱۲/۱ میلیون دلار است که دلیل آن قدمت بسیار زیاد آن و وجود الماس و مروارید های قیمتی در آن است. این تاج یک شاهکار قدیمی فوق العاده زیباست با برچسب قیمتی بسیار بسیار بالا.

 

۶. ظرف امپراتوری مینگ

ظرف امپراتوری مینگ

هیچ چیزی نمی تواند با ظروف سرامیکی زیبا و چشم نواز چینی، به ویژه این کاسه ی قدیمی رقابت کند. این ظرف در دوران باستانی امپراتوری مینگ ساخته شده است. گفته می شود که سال ساخت آن زمانی بین سالهای ۱۳۶۸ و ۱۶۴۴ بوده.

همانطوری که می دانیم چینی ها شهرت زیادی در ساخت آثار هنری سفالی و چینی دارند. این ظرف با استفاده از طلای ۱۴ عیار طراحی شده و با این وجود، ارزش بالای آن به دلیل طلای موجود در آن نیست. ارزش مادی آن به دلیل استفاده و کاربرد این ظرف است. این ظرف بهایی بیش از ۱۴ میلیون دلار دارد.

 

۵. فلاسک ماه

فلاسک ماه

فلاسک ماه یکی از گرانبهاترین فلاسک های دنیاست. مرواریدها و سنگ های قیمتی کم یاب و متنوعی در ساخت فلاسک به کار رفتند و پوششی از مینا آن را پوشانده. این ظرف تقریبا در اواخر قرن هجده ساخته شد اما چگونگی ساخت آن، منعکس کننده ی طراحی قرن پانزدهم است.

به طور کلی فلاسک ماه یک اثر هنری چشم نواز است. اگر خواستار این اثر قدیمی شدید و تمایل به خرید آن را دارید، باید بدانید که بهای آن بیش از ۱۵ میلیون دلار است.

 

۴. شیپور جنگ قرن ۱۱

شیپور جنگ قرن 11

این یادگار عتیقه و باستانی، قدیمی ترین اثر موجود در این فهرست می باشد که پیشینه ساخت آن به اواسط قرن یازدهم برمی گردد. این شاهکار دیرینه که جلوه ای پر زرق و برق و چشمگیر دارد، نخستین بار در جنگ ها مورد استفاده قرار می گرفت. اسم این اثر اولیفند است که یک سلاح جذاب و البته منسوخ شده است که همچنان می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

قیمت این شیء قدیمی، مروارید های گران قیمت آن و طراحی فوق العاده با قیمت بسیار بالای آن مرتبط است. حتی دیدن چنین چیزی در خواب هم بسیار کمیاب است. تنها نمونه ای که از این سلاح قدیمی موجود است ارزشی به قیمت ۱۶/۱ میلیون دلار دارد.

 

۳. جعبه بدمینتون لیختن اشتاین

جعبه بدمینتون لیختن اشتاین

جعبه بدمینتون لیختن اشتاین یک اثر هنری بسیار زیباست و جزو گرانترین عتیقه جات به شمار می رود که بیشتر بخش های آن از طلا ساخته شده و صدها نوع جواهر و سنگ قیمتی در ساخت آن به کار رفته. این جعبه در اوایل قرن هجده ساخته شد و طول آن تقریبا ۱۲ فوت است که برابر با ۳۶۶ سانتی متر می باشد.

هنوز هم ساعتی در بالاترین نقطه این جعبه قرار دارد که همچنان فوق العاده کار می کند. این جعبه گرانترین قطعه در بین مبلمان در تمام تاریخ بوده و داستان های متنوع و پرماجرا در مورد سرگذشت این جعبه موجود است. به هر حال این جعبه بدون شک فوق العاده جذاب و  دیدنی است. در حال حاضر برای فروش موجود نیست اما در صورت موجود بودن، قیمت آن کمتر از ۲۸ میلیون دلار نخواهد بود.

 

۲. کتاب رمزنگاری شده لئوناردو داوینچی

کتاب رمزنگاری شده لئوناردو داوینچی

همه ی ما لئوناردو داوینچی رو به خوبی می شناسیم. او یکی از برترین هنرمندان و دانشمندی برجسته بود. این کتاب رمزنگاری شده در بردارنده بیشتر متون فنی و تکنیکی است که داوینچی در مورد تحقیقات علمی خودش نوشته است. تحقیقات علمی آن، عمدتا بر ستاره شناسی متمرکز بود. این کدکس ۳۶ صفحه ای کاملا به زبان ایتالیایی نوشته شده است و دربردارنده صدها تصویر می باشد که با دست کشیده شده است. در حال حاضر بیل گیتس، ثروتمندترین مرد دنیا مالکیت این کدکس را در اختیار دارد . بهای کدکس داوینچی، بیش از ۳۰ میلیون دلار است.

 

۱. گلدان پادشاهی چینگ

گلدان پادشاهی چینگ

این گلدان سومین اثر از چینی های باستان در این فهرست می باشد. این گلدان در طی حاکمیت یک پادشاهی معروف و قدرتمند به نام پادشاهی چینگ ساخته شده است. پادشاهی چینگ اخرین پادشاهی سلطنتی در چین بود. چینی ها در طراحی این گلدان از ناب ترین نوع کهربا استفاده کردند. پیشبینی می شود که این اثر در سال های ۱۶۴۴ تا ۱۹۱۲ ساخته شده باشد. این گلدان فوق العاده خیره کننده و جذاب، به ارزش ۸۰/۲ میلیون دلار، گرانبهاترین اثر دنیا به حساب میرود.

آیا داشتن دستگاه گنج یاب جرم است؟

هر کسی دوست دارد که یک گنج و یا میراث تاریخی و یا همان عتیقه را یا در زمین خودش و یا در جاهای دیگر پیدا کند. البته که نگهداری گنج در نزد خود نیز یک جرم محسوب می شود و بعد از پیدا کردن عتیقه، باید آن را فورا به دست میراث فرهنگی بسپارید.

ولی اکثر کسانی که به جستجوی گنج می پردازند، اکثرا دستگاه هایی به عنوان دستگاه گنج یاب تهیه کرده و سپس به دنبال عتیقه و گنج می گردند و برای همین برای خیلی ها سوال پیش می آید که آیا داشتن دستگاه گنج یاب جرم محسوب می شود یا خیر. در جواب باید گفت که بله! تنها در صورتی می توان گفت که جرم محسوب نمی شود که شما از اداره میراث فرهنگی مجوز داشته باشید و در این مورد نیز شاید دستگاه شما باز هم توقیف شود.

کلا در هر صورت، چه تبلیغ برای فروش و یا خرید، چه نگهداری بدون استفاده و چه نگهداری با استفاده، جرم محسوب می شود و ممکن است تا سه سال زندان را به همراه داشته باشد. پس بهتر است که از این کار صرف نظر کنید و یا اگر عتیقه و گنجی پیدا کردید، آن را به دستان میراث فرهنگی بسپارید.

منبع تن تاپ
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها