مرور برچسب

کهن

خشم در منابع اوستایی و فارسی میانه

fakouhiبهار مختاریان(تصویر: دیو سپید در شاهنامه) «خشم»؛ از اوستایی aēšma- از ریشه aēš «به تندی حرکت کردن»، با جنبه نظامی در فارسی باستان aiš- «سپاه را به حرکت درآوردن» از ریشه هندی کهن   işmĭn از ریشه işņắti، فارسی میانه…

معماری بناها و کاخهای پادشاهی کهن مصر باستان

در حدود 3000 قبل از میلاد مسیح مصر سفلی و مصر علیا توسط فرعونی بنام "تامر"با هم متحد شدند و اولین سلسله با یک سیاست واحد ترکیبی از دو فرهنگ را به مورد اجرا در آورد پس از گذشت این دوره که به تدریج معماری مصطبه (با اهرام اشتباه نشود )آغاز می…

هنر مصر باستان

هنر مصر باستان تحلیلی گذرا بر هنر در عصر فراعنه مصریان دوران باستان میراث گران بهایی‌ از خود به جا نهاده اند که فصل مهمی‌ از تاریخ هنر را به خود اختصاص داده است. مقدمات شکل گیری این هنر از هزاره چهارم قبل از میلاد آغاز شد اما پیدایش ویژگی‌…

شهر تاریخی بابیلوس

شهر بابیلوس که در سواحل شمالی بیروت در لبنان واقع شده است و از مناطق باستانی بسیار قدیمی جهان محسوب می گردد . بقایای قرون وسطی و جنگهای صلیبی و حفاریهای بسیار آن را به یکی از مناطق باستان شناسی…

تاریخچه خط

بد نیست بدانیم که خط فارسی از چه زمانی پیدا شد و چگونه رو به کمال رفت و شایستگی آن را پیدا کرد که آثار بر جسته ای را در خود بپرورد و به قلمرو ادبیات جهان پیشکش کند…

کاخ هترا

هترا نیز یکی از آثار به جا مانده از دوران اشکانی است که امروزه در کشور عراق قرار دارد . شهر هترا دارای معماری خاصی است که می توان سه نوع تمئن ایرانی ، یونانی و رمی را در آن دید ، که مهمترین…

منشاء فراماسونری و مصر باستان و فراعنه

منشاء  فراماسونری  به  زمان  مصر  باستان  و  فراعنه   باز می گردد. سؤالی که مطرح می شود این  است  که  چگونه  این  تعالیم  به  آمریکا  و اروپای این دوران راه پیدا کرد و چگونه اوج گرفت؟با  مرور  در  سیر  فراماسونری  خواهیم  دید   که   عامل  …

قسمت عمده ادبیات باستانی مصر ادبیات دینی است

داستانهای کوتاهی که در میان بقایای ادبیات مصری به دست ما رسیده، فراوان و بسیار متنوع است. در ضمن آنها قصه های شگفت انگیز اشباح و معجزات و قصه های ساختگی جذابی به نظر می رسد که، از لحاظ سبک نگاش و شباهت به حقیقت، از داستانهای پلیسی که…

دانلود کتاب هنر مصر باستان

تحلیلی گذرا بر هنر در عصر فراعنه مصریان وجه خاصی‌ برای هنر نداشتند و هنرمند هم نه یک فرد خالق و مستقل بلکه صنعت گری کار آزموده بود که لزوما باید با یک گروه کار می کرد. آنان جادو را به عنوان نیرویی‌ بنیادی می‌ انگاشتند و بر همین اساس معتقد…