تاثیر هنر و فرهنگ مصر باستان در طول تاریخ

بحث و تفکر درباره نفوذ مصر باستان بر تمدن مدرن کار ساده ای نیست.. همچنین نمیتوان انکار کرد که برخی از جنبه های هنری به لطف مصر باستان در جامعه ما پدیدار شدند! با تاریخ ما همراه باشید تا نمونه های از تاثیر هنر و فرهنگ مصر باستان در طول تاریخ را شرح دهیم..

 

آرت دکو (هنر تزیینی) 

آرت دکو
Art Deco

در قرن بیستم اکتشافات متعددی از صنایع مصنوعی مصر باستان به ثبت رسید و آثار هنری خیره کننده ای در مقبره ها کشف شد. تعجبی ندارد که یافته ها در آن زمان کاملا الهام بخش بودند و سبکی که بعدها به آرت دکو معروف شد، یکی از نتایج آن دوران بود. به طور مثال ، ساختمان کرایسلر در نیویورک  برخی از معروف ترین ویژگی های ارت دکو میتوان به رنگ های غنی، شخصیت های هیروگلیف (منقوش) و اشکال هندسی می باشد که از علائم برجسته هنر مصری هستند.


ابلیسک (ستون)

ستون
Obelisks

دوستداران لندن، بدون شک درباره ستون کلوپاترا (دو ستون کلئوپاترا که مصر یکی را به آمریکا و یکی را به انگلیس هدیه کرد) میدانند. در واقع شما میتوانید ابلیسک ها را در تمام پایتخت های اروپایی پیدا کنید _که خریداری شد، هدیه شده و یا دزدیده شده اند_ که متعلق به ۲۰۰ سال گذشته یا بیشتر می باشند. در مصر باستان  نماد قدرت می باشد و مردم نوشته های مهم را روی آنها یادداشت می کردند.


دین

دین
Religion

همانطور که میدانید، مذهب بخش بزرگی از جامعه مصر باستان را دربر می گرفت. یکی از مهمترین ویژگی های مذهب مردم درباره “مرگ و دنیای پس از مرگ” بود. امروزه تقریبا در همه ادیان توحیدی مفهوم “دنیای پس از مرگ” گنجانده شده است.

مصر باستان در کتاب مقدس انجیل دارای موقعیتی افسانه ای بوده است. برخی بر این باورند که حضرت موسی یکی از نجیب زادگان مصری بوده چرا که نامش “موسی” به معنای “پسر” بوده و بخشی از اسامی فراعنه بوده است.

البته بر اساس شواهد همسر فرعون که اورا از رود نیل بیرون کشیده بود، این نام مصری را برای حضرت موسی انتخاب کرد.

مجسمه

مجسمه
Sculpture

ما همیشه مجسمه خدایان، الهه ها و قهرمانان یونان باستان را تحسین می کنیم. حقیقت این است که یونانیان هنر مجسمه سازی را از مصریان آموختند. مصری ها ابعاد بدن انسان را در مجسمه ها به تصویر می کشیدند. یونانیان از این تکنیک استفاده کردند و تاثیر زیادی در هنر مدرن و همچنین هنر کلاسیک داشت.


اسپردشیت (صفحه گسترده)

پاپیروس
Spreadsheets

مسلما مصریان برای حسابداری از مایکروسافت اکسل استفاده نمی کردند! ولی آنها بودند که اسپردشیت را اختراع کردند. انها از صفحات گسترده کاغذی برای حسابداری و گاهی برای مدیریت امور مالی استفاده می کردند. از پدر جد جدول های اکسلی! از جنس پاپیروس به منظور یادداشت فعالیت های تکراری و برنامه ریزی مثل تمیزکردن معابد استفاده می شد.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها