آتلانتیس تمدن گمشده

معرفی آتلانتیس 

براد استایگر نویسنده ی کتاب آتلانتیس معتقد است که تمدن های موجود بر روی زمین چرخشی بوده است.و پیش از دوران ما انسان های کاملا پیشرفته در علم و فرهنگ وجود داشته باشند. با این مقاله از تاریخ ما همراه باشید تا چیزهای بیشتری درباره آتلانتیس بدانید.

دکتر دبلیو موریس اوینگ اقیانوس شناس و استاد زمین شناسی دانشگاه کلمبیا معتقد است برخلاف اعتقاد مردم آتلانتیس در اقیانوس اطلس نبوده است.

در سال ۱۹۵۶ فردی به نام دکتر رنه مالاس از موزه ی ریکز در سوئد شواهد تازه ای را مبنی بر اینکه ممکن است آتلانتیس در اقیانوس اطلس وجود داشته باشد ارائه داد بر اساس نظریه ی دکتر مالاس در قسمت میانی اقیانوس اطلس زمانی یک رشته کوههایی وجود داشته است که ۱۰-۱۲ هزار سال قبل به اقیانوس فرو رفته است.

عکس نقشه آتلانتیس در دایره المعارف آلمانی %d8%a2%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%da%af%d9%85%d8%b4%d8%af%d9%87 Tarikhema.org
نقشه آتلانتیس در دایره المعارف آلمانی /نقشه‌ای خیالی از شهر گمشده آتلانتیس که به سال ۱۶۶۹ برمی‌گردد و این جزیره را در مرکز اقیانوس اطلس نشان داده است.

دانشمند سوئدی نشنان کرد که سلسله کوههای فوق مانند سدی در برابر گلف استریم قرار داشته و اقیانوس منجمد شمالی از اروپا تا منطقه گرینلند جدا ساخته است.زمانی که این ستیغ فرو نشست .گلف استریم به اقیانوس منجمد شمالی متصل شد و عصر یخبندان پایان یافت تحت تاثیر تغیرات آب و هوایی قرار گرفت که این تغر به علت فرونشستن آتلانتیس ایجاد شده است.

در ۱۹۶۳ پرفسور گئورگلی لیندبرگ از بخش بخش جانور شناسی آکادمی اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد:یافته های جدید این فرضیه را که قاره ای در شمال اقیانوس اطلس وجود داشته در حال حاضر در عمق ۴۵۰۰-۵۰۰۰ متری آب دریا فرو رفته است اثبات می کند.

نظر افلاطون درباره آتلانتیس 

نویسندگان قدیمی از جمله افلاطون و پلینی از آن یاد کرده بودند افلاطون نوشته است که آتلانتیس مهد تمدنی پیشرفته نه تنها در زمینه ی تکنولوژی بلکه در زمینه ی علوم و هنر نیز بوده است.او می گوید مردم آتلانتیس دارای قدبلند پوست سفید موهای درخشان و مردمی بسیار مهربان بوده اند. و هیچ چیز برای آنها با ارزش تر از اخلاقیات نبوده و اقتصاد آنها دارای پول نبوده و یک ملیون ارتش و کشتزار های فراوان بوده اند.

عکس افلاطون و ارسطو (از نقاشی توسط رافائل سانی در سال 1509 (واتیکان) %d8%a2%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%da%af%d9%85%d8%b4%d8%af%d9%87 Tarikhema.org
افلاطون و ارسطو (از نقاشی توسط رافائل سانی در سال ۱۵۰۹ (واتیکان)

افلاطون نیز معتقد است که آتلانتیس در اقیانوس اطلس قرار داشته است.

افلاطون در رساله ی کورتیاس نوشته است که آتلانتیس دارای جمعیت بیست میلیون نفری بوده است. و دارای مساحت ۱۵۴ هزار مایلی بوده است هم چنین افلاطون نوشته است که در قاره ی آتلانتیس قاره ها با شکل هندسی زیبایی ساخته شده بودند و نهر های آب مانند رگ های بدن در همه جا جاری بودند.

و در وسط هر شهر معبد اطلس خدای آتلانتیس قرار داشته که مردم برای آن گاو نر که برایشان ازارزش بالایی برخوردار بود را قربانی می کردند.

همچنین افلاطون علت نابودی این قاره را چنین بیان کرده است.که وقتی زیاده طلبی مردم آتلانتیس زیاد شد و قصد حمله به آتن را داشتند زئوس طوفانی را بر آنها نازل کرد سپس به کمک سه نیروی طوفان آتشفشان و زلزله آنجا را از بین برد .

بعد از مرگ افلاطون تا قرن اخیر کسی از آتلانتیس سراغی نگرفت.

عکس طرح لئون باکست از فاجعه کیهانی %d8%a2%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%da%af%d9%85%d8%b4%d8%af%d9%87 Tarikhema.org
طرح لئون باکست از فاجعه کیهانی

دلیل علمی نابودی آتلانتیس 

همچنین از نظر علمی قوی ترین احتمال برای نابودی آتلانتیس برخورد سنگ آسمانی با سطح زمین در محدوده ی دریای کارائیب و خلیج مکزیک است محققان اندازه و تاریخ برخورد این سنگ را با زمین مطابقت داده و مدعی شدند که با زمان نابودی آتلانتیس مطابقت دارد.

یوسفوس فلاویوس مورخ یهودی قرن اول برجی را در بابل ساخت تا در صورت وقوع دوباره ی طوفان به آنجا پناه ببرند.

علاوه بر شواهد زمین شناسی شواهد قدیمی از جمله نقشه های piri reis نیز وجود این قاره را تایید می کند

پائول توئیچل نویسنده ی کتاب اک ویدیا می نویسد در دوران باستان در حدود ۲۰ هزار سال قبل در وسط اقیانوس اطلس شمالی سرزمینی وجود داشته آن سرزمین به بزرگی مجموع انگلیس فرانسه و اسپانیای فعلی بود و شکلی شبیه به قاره ی استرالیا داشته است.

عکس یک طراحی شبیه‌‏سازی‌‏شده از شهر گمشده‌‏ی آتلانتیس در سال‌‏های ۱۹۲۰ توسط مهندس معمار، گِزا ماروتی Géza Maróti (یانوس گِرِل/ (WikimediaCommons.com %d8%a2%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%da%af%d9%85%d8%b4%d8%af%d9%87 Tarikhema.org
یک طراحی شبیه‌‏سازی‌‏شده از شهر گمشده‌‏ی آتلانتیس در سال‌‏های ۱۹۲۰ توسط مهندس معمار، گِزا ماروتی Géza Maróti (یانوس گِرِل/ (WikimediaCommons.com

همچنین زنجیره ای از جزایر کوچک وجود داشته که از یک طرف تا برزیل و از طرف دیگر تا پرتقال امتداد داشته است.

در حدود ۱۲ هزار سال قبل تمدن پیشرفته ای وجود داشته آتلانتیس بر تمام مردم مدیترانه به جز آنتی ها که در برابر آنها مقاومت می کردند تسلط داشته است و دارای بزرگترین شبکه تجاری اقتصادی زمان خود بوده است.

آتلانتیس بهشت عدن روی زمین بود خاک حاصلخیر و آب و هوایی نیمه استوایی داست و به علت وجود موانع آبی تا هزاران سال منزوی بود.

عکس طرح خیالی از آتلانتیس %d8%a2%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%da%af%d9%85%d8%b4%d8%af%d9%87 Tarikhema.org
طرح خیالی از آتلانتیس

به عقیده مغول‌ها در زمان قدیم، دو قاره در اقیانوس اطلس وجود داشته که هر دو در آب فرو رفتند، ولی بعضی از ساکنان آنها توانستند در پناهگاه‌هایی زیرزمینی به زندگی خود ادامه دهند. این غارها با نور عجیبی روشن می‌شد که گیاهان در پرتو آن رشد می‌کردند. تونل‌های زیرزمینی بلند و متعددی در سین‌چوان چین کشف شده که این تعبیر مغولی را تایید می‌کند.

عکس تصویر، طلوع خورشید را از شهر پونتا دی سائو لورنسو و شهر فونچال در جزایر خودمختار مادیرا در کشور پرتغال واقع در اقیانوس اطلس در تاریخ ۱۱ می ۲۰۱۲ نشان‌‏می‌‏دهد. ممکن‌‏است آتلانتیس در جنوب اسپانیا واقع‌‏شده‌‏باشد. (تصویر از دین ماتاروپُلوس/GettyImages) %d8%a2%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%b3-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%da%af%d9%85%d8%b4%d8%af%d9%87 Tarikhema.org
تصویر، طلوع خورشید را از شهر پونتا دی سائو لورنسو و شهر فونچال در جزایر خودمختار مادیرا در کشور پرتغال واقع در اقیانوس اطلس در تاریخ ۱۱ می ۲۰۱۲ نشان‌‏می‌‏دهد. ممکن‌‏است آتلانتیس در جنوب اسپانیا واقع‌‏شده‌‏باشد. (تصویر از دین ماتاروپُلوس/GettyImages)

اوتو هاینریش‌موک، مهندس اتریشی که علاقه وافری به تاریخ و جغرافیا داشت، کتابی تحت عنوان راز آتلانتیس نوشت که شهرتی جهانی یافت و بار دیگر آتلانتیس را سر زبان‌ها انداخت. به اعتقاد وی، جزیره آتلانتیس وجود داشته و دستخوش بلای سهمگین طبیعی شده اما تمام آتلانت‌ها از بین نرفته‌اند و بازماندگان آن فاجعه توانسته‌اند خود را به سواحل اقیانوس اطلس (شامل آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آفریقا و اروپا) برسانند. آنها به هر سرزمینی که رسیدند، دانش خود را در زمینه شهرسازی و معماری به کار گرفتند تا بناهایی عظیم، معابدی باشکوه و قصرهایی بزرگ مانند آنچه در آتلانتیس وجود داشت، بسازند. براساس فرضیه‌های موک، بناهایی مانند اهرام مصر، معابد مایا و آزتک و بسیاری از تمدن‌های دوره باستان همگی زاییده یک تمدن مادر به نام آتلانتیس هستند!

کشف شهر گمشده آتلانتیس در دل بیابان!

اکنون گروهی از نظریه پردازان توطئه ادعا کرده اند که این جزیره اسرارآمیز را پیدا کرده اند و جالب اینکه در تمام این مدت این شهر گمشده در مقابل چشمان ما بوده است. حال نظریه پردازان  که مدت های طولانی در جستجوی این شهر گمشده بودند ادعا می کنند این شهر را پیدا کرده اند. بنا به ادعای کانال یوتیوب “برایت اینسایت” آنها لوکیشنی را در بیابان ساهارا واقع در صحرای آفریقا پیدا کرده اند که که با جزئیات شهر گمشده آتلانتیس در هزاران سال پیش شباهت دارد. این این لوکیشن یا ساختار ریچت که با نام “چشم ساهارا” نیز خوانده می شود در غرب مرکزی موریتانی واقع شده است. این مشخصات دایره ای عجیب و غریب که احتمالا با برخورد یک سیارک ایجاد شده است شواهد قطعی برای درستی این ادعا به شمار نمی رود.

کشف شهر گمشده آتلانتیس در دل بیابان!
کشف شهر گمشده آتلانتیس در دل بیابان!

عضویت
اطلاع از
guest

13 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آروشا

سلام
آتلانتیس کاملا یه سرزمین واقعی بوده خدا وقتی انسان رو خلق کرد قدرت خلق دنیاهای جدید با عقل و دانش رو به اون داد
آتلانتیس انرژی خودشو از سنگ های مغناطیسی می گرفت
یه نظریه
برمودا هم تحت تاثیر آتلانتیس هست یعنی وقتی آتلانتیس نابود شد سنگ های مغناطیسی خرد شدند واین باعث ناپدید شدن و نابودی اجسام در برمودا میشه

sayna🔰

گفته شده که از دهه ی ۱۶۰۰ تا حالا بیشتر از ۱۰۰۰ کشتی و هواپیما در مثلث برمودا ناپدید شده است، بعضی ها به این منطقه مثلث شیطان می گویند و دلیل آن هم ناپدید شدن هزاران انسان در آن است. اولین واقعیتی که می خواهیم این مطلب را با آن شروع کنیم این است که مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست بلکه ۳ منطقه ی پرتو ریکو، برمودا و فلوریدا در اقیانوس اطلس با هم تشکیل منطقه ای مثلثی شکل داده اند و چه بتوانید رد پای شیطان را در اطراف برمودا پیدا کنید چه نه، در این که… مطالعه بیشتر »

آروشا

سلام. یه نظریه.
در مورد برمودا گفته شده سرزمین آتلانتیس بر اساس نیروی مغناطیسی کریستال های عظیم به پیشرفت رسید.
اتفاقی که برای آتلانتیس افتاد باعث خورد شدن کریستال ها شد و آنها پراکنده شدند.
اتفاقاتی که به برمودا نسبت می دهند شاید ناشی از همین کریستال ها باشه.
شاید.

آروشا

لطفا به قاره ی لموریا دقت کنید آن ها در زمینه تکنولوژی آن قدر پیشرفته بودند که امروزه حتی انسان ها نمی توانند رویای آن را بپرورانند. به عنوان مثال آتلانتیسی ها کامپیوتری را به کار می بردند که نه تنها اطلاعات را در حافظه اش نگهداری می کرد بلکه بر اساس منطق استقرایی و قیاسی قضاوت های ملموسی انجام می داد. به علاوه قسمت عظیمی از تکنولوژی آنان به بررسی صور مختلف انرژی اختصاص داشت. آنان نیروی جاذبه را مهار کردند و به طور تجربی و تفریحی نیروی الکترومغناطیسی را آزمودند و با به کارگیری کریستال های بزرگ و… مطالعه بیشتر »

انی کاظمی

ممنون از توضیحات شما.

سراج

تلاتیتس تمدن زیراب خدابزرگ چه واقعی بود هزاران درسال سالم شهرکجاراداشته باشد شاید برموداخطرناک است

ATLAS

شاید اتلانتیس اصلا یک شهر ساخته دست انسان ها نبوده.

اشک شفق

البته دکتر جساپ در کتاب های خودش به نامهای مثلث برمودا و ازمایش فیلا دلفیا و راز مثلث برمودا قشنگ در این خصوص توضیح داده و نیاز به یه همکاری جهانی برای اثبات صد در صد این مساله هست اما در حال حاظر نیروی دریایی امریکا تحقیقات جالبی از سال ۱۹۶۳ در این مورد انجام داده

سراج

وای اتلانتیس زیراب واقعی عجیب بود اماهیچ کس نمی داندکه ان اتلانتیس غرق شده به راستی کجاقرارداشته است

nazi

محافظین معابد و پرتوهای مقدس اکنون در کوه شستا در کالفرنیا با فرکانس بعد پنجم هستند (تلوس)

آخرین ویراییش 7 ماه قبل توسط nazi
محمد

اصلاح میکنم نظر قبلی خودمو. مثل قوم حضرت نوح عذاب شدن و غرق در آب شدن.

آروشا

سلام
اصولا بلاهایی که به سر بشر میاد به خاطر کارهای خودشه
چه آتلانتیس پیشرفته بوده چه نه ممکنه کارهایی کرده که باعث خشم خداشده و نیروهای طبیعی باعث نابودی آن شده

محمد

به نظر قوم حضرت نوح میاد که خداوند غرقشون کرد.