گورکن گرسنه در جستجوی غذا گنجینه روم باستان را کشف کرد!

باستان‌شناسان می‌گویند در جستجوی غذا به لطف تلاش‌های یک گورکن، گنجینه‌ای شامل حدود ۲۰۰ سکه مربوط به دوران روم باستان در شمال غربی اسپانیا کشف شده است.

گورکن گرسنه در جستجوی غذا گنجینه متعلق به دوران روم باستان را کشف کرد.

این سکه‌ها که به عنوان «یافته‌ای استثنائی» توصیف شده‌اند در منطقه خودمختار آستوریاس اسپانیا در غار لا کونستا در برسیو  پیدا شده است.

محققان نیز می‌گویند گودال منتهی به محل سکه‌ها احتمالا توسط یک گورکن در ژانویه سال گذشته حفر شده است. در این زمان طوفان برف شدیدی شمال غرب اسپانیا را فرا میگیرد و بسیاری از موجودات برای رفع گرسنگی و یافتن انواع کرم‌ها و حشرات شروع به کندن زمین کردند. این پستاندار بدشانس اما تنها تعدادی فلز گرد غیرقابل خوردن کشف کرده بود که بعدا توسط یک فرد محلی مشاهده و شناسایی شد.

باستان‌شناسان می‌گویند در دهانه گودال و لابلای شن‌هایی که حاصل حفاری گورکن بود تعدادی از سکه‌ها را پیدا کرده‌اند و در داخل حفره نیز به تعداد بیشتری از آن سکه‌ها برخورده‌اند.

باستان‌شناسان می‌گویند اکثر این سکه‌ها مربوط به بازه زمانی اواخر امپراتوری روم (بین قرن سوم و پنجم میلادی) در مناطق شمال و شرق مدیترانه شامل انطاکیه و قسطنطنیه و تسالونیکی هستند. بنا به گفته آنان: «تعداد سکه‌های کشف‌ شده و همچنین موضوع جذاب انتقال قدرت در سده ابتدایی قرون وسطا، گنجینه کشف‌ شده در برسیو را به یافته‌ای استثنائی تبدیل کرده است.»

پژوهشگران تصور می‌کنند که در قرن پنجم میلادی این ۲۰۹ سکه احتمالا توسط افرادی به دلیل «بی‌ثباتی سیاسی» به وقوع پیوسته به این ناحیه انتقال داده شده است. در این زمان سوبی‌ها، شاخه‌ای از مردمان قوم ژرمن‌، به ناحیه شمال غربی شبه جزیره ایبری هجوم آوردند.

گورکن‌ها از مهارت زیادی در حفر لانه‌های زیرزمینی برخوردار هستند. آنها روزها را در لانه خود به سر می‌برند و شب‌ها به یافتن گیاهان مغذی و شکار طعمه‌های کوچک می‌پردازند.

جزئیات یافته شدن این گنجینه توسط گورکن به تازگی توسط دانشگاه ایالتی مادرید نیز منتشر شده است.

منبع فارس نیوز
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها