۸ کودکی که در تاریخ به دانشگاه رفته‌اند

درحالی که بیشتر افراد در ۱۸ سالگی به دانشگاه می‌روند، گروه متفاوتی از کودکان هستند که قبل از تولد ۱۰ سالگی‌شان وارد دانشگاه می‌شوند. در حالی که بیشتر کودکان در این سن هنوز درحال بازی قایم‌باشک هستند و این رویاپردازی را می‌کنند که در آینده می‌خواهند چیکاره شوند. از طرفی دیگر، این اعجوبه‌های کوچک از این سن‌وسال دارند آینده آکادامیک و حرفه‌ای‌شان را شروع می‌کنند.

بیشتر کودکان نابغه با مهارت‌های حیرت‌انگیز و هوش بالایشان در مقایسه با دیگر افراد که دو دهه از آن‌ها بزرگ‌تر هستند، به دانشگاه می‌روند. درحالی که بیشتر این اعجوبه‌ها در خانه درس می‌خواندند، دیگر دانشجویان مستقیم از سیستم مدرسه می‌آیند.

در ادامه از جوان‌ترین دانشجویان می‌خوانیم که در سنین پایین به دانشگاه رفته‌اند.

۸- سوجیاری بریت

جنسیت: زن

سال ورود به دانشگاه: در ۱۲ سالگی

دانشگاه: مدرسه موسیقی منهتن

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

سوجاری بریت ساز ویولنسل می‌نواخت، البته نه هر ساز ویولنسل، بلکه نوتنر و هورنشتاینر که از موسس کارلسن ویولنسل به او قرض داده شده بود. او هم از همان دوران کودکی به موسیقی علاقه نشان می‌داد و در سال ۲۰۱۴ به عنوان هنرمند StayThirsty Winter Spotlight دعوت شد.

بریت در سال ۲۰۱۵ میلادی هم به مجله Strings Magazine رفت. البته او در مجلات دیگری مانند تایم برای کودکان در مجله تایم، Grio’s “۱۰۰ History in the Making” از شبکه NBC دعوت شده بود. بریت در اوقات فراغت و وقت‌های آزادش هم عاشق طراحی کردن، نقاشی کشیدن، خواندن و نویسندگی کردن است.

آیا می‌دانستید؟

او در سال ۲۰۰۹ به عنوان اعجوبه نوازنده ویولنسل برای اوباما در کاخ ریاست جمهوری نوازندگی کرد. او عضو گروه سازهای زهی کلاسیک به نام JoSunJari است که خواهرش، جول و بردارش، سوناج در این تیم، ویالون می‌نوازند. بریت در برنامه Top’s Arts of Leadership هم شرکت کرد.

۷- جرمی شولر

جنسیت: مرد

سال ورود به دانشگاه: در ۱۲ سالگی

دانشگاه: دانشگاه کورنل

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

جرمی شولر تا ۲ سالگی در مکالمه زبان انگلیسی و کره‌ای مسلط شد. او علاوه بر درس خواندن در خانه، علاقه شدیدی به ریاضیات و فیزیک نشان می‌داد و تدریس خصوصی مادرش باعث شد که پایه و اساس آکادمیک درس فیزیک او شکل بگیرد.

از نظر دانشگاه مریلند، شولر از جوان‌ترین دانشجویان دکترا بعد از استفن جی. اسمیت بود که در ۱۶ سالگی در دانشگاه ثبت نام کرد.

آیا می‌دانستید؟

شولر از جوان‌ترین دانشجویان فارغ‌التحصیل‌شده از دانشگاه کرنل است. در هر سال جدید تحصیلی دانشگاه، دانشجویان دیگر با او دست می‌دادند و به او تبریک می‌گفتند، با او عکس سلفی می‌گرفتند و از شولر امضا می‌خواستند. زمانی هم شولر در دانشگاه کرنل بود، برای مطالعه ذرات نظری در دوره دکتری برای دانشگاه مریلند درخواست فرستاد و این دانشگاه هم درخواست او را پذیرفت.

۶- رونان فارو

جنسیت: مرد

سال ورود به دانشگاه: در ۱۱ سالگی

دانشگاه: دانشگاه برد در سیمون راک

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

رونان فارو از کالج بارد سایمون راک فارغ‌التحصیل شد و در ۱۶ سالگی به دانشگاه ییل رفت. او از همان سن حساس کودکی، همیشه انسان‌دوست بود. اگر هم برای حقوق پناهجویان یا ضعیفان مبارزه نمی‌کرد، حتما از فقرا دفاع می‌کرد.

فارو با داستان‌های مرتبط و مهارت‌های گزارشگری چشم‌گیرش جایگاهی در فهرست «۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان» در مجله تایم در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. از مشهورترین داستان‌های او در زمینه اتهامات جنسی علیه هاروی واینستین بود.

او در ۱۳ سالگی جایزه پولیتزر را برنده شد و کتابی به نام «بگیر و بُکش» را نوشت.

آیا می‌دانستید؟

فارو با بزرگ‌ترین نام‌های سیاسی آمریکایی کار کرده است و در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان مشاور دولت اوباما هم مشغول به کار شد. دو سال بعد از آن هم با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آن زمان، به عنوان مشاور امور جهانی جوانان کار کرد. فارو کنار مادرش میا فارو (سفیر حسن نیت یونسیف) به عنوان سخنگوی جوانان یونسیف مشغول به کار شد.

۵- تانیشق آبراهام

جنسیت: مرد

سال ورود به دانشگاه: در ۱۰ سالگی

دانشگاه: دانشگاه آمریکایی ریور

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

وقتی که بیشتر مردم در ۱۸ سالگی تازه وارد دانشگاه می‌شوند، تانیشق آبراهام در این سن، سال چهارم دکترا بود. او با یادگیری عمیق در تکنیک‌های میکروسکوپی برای آسیب‌شناسی دیجیتال، وارد رشته مهندسی زیست پزشکی شد.

تانشیق آبراهام تا ۱۱ سالگی، ۳ مدرک کاردانی با معدل ۴.۰ گرفت. حتی ۳ مدال (۲ نقره و ۱ برنز) هم در مسابقات یادگیری ماشین برنده شده بود.

آیا می‌دانستید؟

این اعجوبه در ساکرامنتو متولد شد و تا ۲ سالگی خواندن را یاد گرفت و کتاب‌هایی که می‌خواند را حفظ می‌کرد. او در ۴ سالگی عضو MENSA شد و تا ۱۱ سالگی در NASA سخنرانی کرد. جدا از این دستاوردهای چشم‌گیرش، آبراهام مخترع دستگاهی است که می‌تواند ضربان بیمار سوختگی را اندازه‌گیری کند.

آبراهام در سال ۲۰۱۴ میلادی نامه تبریکی از سمت رئیس جمهور اوباما به مناسبت جوان‌ترین دانشجوی دانشگاه آمریکایی دریافت کرد.

 ۴- آلیا صبور

جنسیت: زن

سال ورود به دانشگاه: در ۱۰ سالگی

دانشگاه: دانشگاه استونی بروک

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

آلیا صبور در سال ۱۹۸۹ از مادری به نام جولیا و از پدری به نام محمد صبور در نیویورک به دنیا آمد. او در همان ۸ ماهگی با خواندن، نشانه‌هایی از هوش و استعداد نابغه‌اش را نشان داد. به گفته معلمش، مهارت‌های IQ او ظاهره از مقیاس IQ معمولی فراتر است.

او بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه استونی بروک، برای دریافت مدرک کارشناسی‌اش به دانشگاه درکسل رفت و در ۲۰۱۴ میلادی هم در این رشته فارغ‌التحصیل شد. بعد از اینکه تحصیلاتش را تمام کرد، به دانشگاه‌های سابقش برگشت و به تدریس مشغول شد. او درحال حاضر هم در بخش فناوری پیشرفته فیوژن در دانشگاه کنکوک مشغول به کار است.

آیا می‌دانستید؟

آلیا صبور نامش به عنوان جوان‌ترین پرفسور در سن ۱۸ سالگی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و جای کالین مکلارین را گرفته است.

۳- شو یانو

جنسیت: مرد

سال ورود به دانشگاه: در ۹ سالگی

دانشگاه: دانشگاه لویالا در شیکاکو

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

شو تیماثی یانو از مادر کره‌جنوبی و از پدر ژاپنی به دنیا آمد. او از ۲ تا ۵ سالگی خواندن و نوشتن و نواختن پیانو و آهنگسازی مشغول بود. این اعجوبه زمانی که در خانه درس می‌خواند، از تلاش‌های مادرش برای تحصیلش قدردانی کرد.

او در یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کاتولیک در آمریکا مشغول تحصیل بود و در ۱۲ سالی فارغ‌التحصیل شد. او در ۲۰۰۹ هم به جوان‌ترین دانشجویان فارغ‌التحصیل MD در دانشگاه شیکاکو تبدیل و به «دوگی هاوسر واقعی» معروف شد.

آیا می‌دانستید؟

شما می‌توانید تصاویری از مراحل زندگی شو یانو، زندگی دانشجوی و زندگی کاری‌اش را مشاهده کنید.

۲- موش کای کاوالین

جنسیت: مرد

سال ورود به دانشگاه: در ۸ سالگی

دانشگاه: دانشگاه لس آنجلس شرقی

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

او از مادر تایوانی و از پدر برزیلی به دنیا آمد و به سخت‌کوشی و سازگاری ایمان داشت. او با سخت‌کوشی خود به دستاورهای زندگی‌اش هم رسید. کاوالین موفقیت‌هایش را مدیون برنامه‌ریزی خوب و انعطاف‌پذیری می‌داند و اصرار دارد که نابغه نیست.

کای تا ۷ سالگی در خانه درس می‌خواند و تحصیلات مثلثات خود را تا آن زمان به پایان رساند. زمانی هم که تحصیلاتش تمام شد و قصد داشت کار کند، نمی‌توانست تا محل کارش رانندگی کند، چون به سن قانونی برای رانندگی نرسیده بود. برای همین با همکارانش به محل کار می‌رفت.

آیا می‌دانستید؟

موشه کای کاوالین از جوان‌ترین کارمندان NASA است. او به این شرکت کمک کرد تا فناوری پهپاد و هواپیماهای بدون سرنشین را توسعه دهند. یعنی قبل از اینکه رانندگی کند، توانست هواپیمای بدون سرنشین را هدایت کند. او نویسنده دو کتاب به نام‌های «ما می‌توانیم» (We can do) و «قلدری کردن» (Bully Down) است.

کاوالین در ۴ ماهگی توانست اولین کلمه‌اش «هواپیما» را به زبان چینی تلفظ کند.

۱-مایل کرنی

جنسیت: مرد

سال ورود به دانشگاه: در ۶ سالگی

دانشگاه: دانشگاه روسا سانتا جونیر

ملیت: آمریکایی

کودکانی که به دانشگاه رفته‌اند

مایکل کوین کرنی از جوان‌ترین دانشجویان دانشگاه در ۶ سالگی بود. او با مدرک زمین‌شناسی در ۱۰ سالگی فارغ‌التحصیل شد. علی‌رغم اینکه استاد دانشگاه بود، توانست با شرکت در یک نمایش بازی، بیش از یک میلیون دلار برنده شود.

کرنی در ۱۴ سالگی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ایالتی تنسی میانه با مدرک کارشناسی ارشد بیوشیمی، به عنوان جوان‌ترین دانشجوی کارشناسی ارشد جهان لقب بگیرد. نام او به عنوان جوان‌ترین فارغ‌التحصیل دانشگاه در تمام دوران در کتاب رکورد جهانی گینس ثبت شد.

آیا می‌دانستید؟

مایکل کرنی به ADHD مبتلا بود. منتها والدین او دارو را به عنوان تنها راه درمان درنظر نگرفتند و تلاش کردند به او یاد بدهند چکونه با این وضعیت کنار بیاید.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها