ثروتمندترین فرد تاریخ

 

 

امروزه وقتی صحبت از ثروتمندترین فرد جهان می‌شود، افراد مشهوری مثل بیل گیتس یا ایلان ماسک را به یاد می‌آوریم. اما مطمئنید که تاکنون هیچکس به اندازه آن‌ها ثروت نداشته است؟ شاید تعجب کنید، اما ثروتمندترین کسی که تا به حال روی زمین زندگی کرده امپراتور مالی در سال ۱۳۱۲ میلادی بوده است.

 

منسا موسی ثروت قابل توجه خود را با تجارت طلا و نمک به دست آورد که در آن زمان در غرب آفریقا فراوان بوده است. اما با این که بزرگترین ثروت جهان را داشت، ناشناخته مانده بود. تا اینکه تصمیم گرفت به مکه برود. در اینجا بود که دنیا وسعت ثروت و گنج‌های او را دید.
کاروان او شامل بیش از ۶۰ هزار نفر بود. کاروان از قاهره و مدینه گذشت و در نهایت به مکه رسید. لازم به ذکر نیست که آن‌ها صد‌ها حیوان و مقدار زیادی طلا همراه خود داشتند. همراهان او طلا‌ها را به مردم خیابان‌ها بخشش می‌کردند! اقتصاددانان و مورخان معتقدند که سفر آن‌ها از آفریقا به مکه اقتصاد جهان را برای مدتی به طور کامل تغییر داد، چون موسی کالاهای بسیاری خریداری کرد که گردش طلا در جهان را افزایش داد. تصور کنید ثروتی داشت که مسیر تاریخ را تغییر داد.
او یک مرد مومن بخشنده و سرافراز بود که هزاران مسجد ساخت. در واقع برخی می‌گویند که او در دوران سلطنتش هر جمعه یک مسجد جدید می‌ساخت. باوجود ثروتی که در اختیار داشت چنین حرفی کاملا باورکردنی است. همچنین او یکی از مشهورترین مساجد جهان را در مالی ساخت. اگر ثروت او را با تورم امروز محاسبه کنیم، تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰۰ میلیارد دلار ثروت داشته است. برای مقایسه، ثروتمندترین فردی که در حال حاضر در جهان زندگی می‌کند جف بزوس رئیس آمازون است که ثروت خالص او ۹۰ میلیارد دلار است.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها