عجایب مصر باستان

عجایب مصر باستان

درباره ی عجایب مصر باستان چیزی شنیده اید؟ آیا فرا زمینی ها اهرام مصر را ساخته اند؟ آیا مومیایی های مصری بعد از هزاران سال کاملاً سالم و مانند یک انسان تازه از دنیا رفته، پیدا شده اند؟ شنیده اید که می گویند در اهرام مصر مواد غذایی خراب نمی شوند؟ سنگ های عظیم اهرام مصر با چه تکنولوژی ای حمل و نصب شده اند؟ چه کسی بناهای ساخته شده در مصر باستان را طراحی کرده است و آیا یک انسان در آن زمان چنین قابلیتی داشته است؟ هزاران هزار سوال درباره ی شگفتی هایی که در مصر یافت شده است، مطرح می شود. بعضی از آن ها به پاسخ رسیده اند و بعضی هنوز ناشناخته هستند. می خواهیم سفری به دنیای اسرار آمیز مصر باستان کنیم و عجایبی را ببینیم که در زمین مانند آن ها یافت نمی شود. با ما در این سفر شگفت انگیز و ترسناک همراه باشید.

کار را با بررسی عجایب اهرام مصر آغاز می کنیم و سپس تعدادی از دیگر شگفتی های مصر باستان را مرور می کنیم.

اهرام مصر: تنها بازمانده از عجایب هفت گانه

اهرام مصر را برخی به عنوان نماد تمدن مصر می دانند و بی دلیل هم نیست. تا کنون چیزی حدود ۱۴۰ هرم در مصر کشف شده است که بیشتر آن ها آرامگاه و مقبره ی فرعون ها و ملکه های مصر هستند که در دوران خود آن ها برایشان ساخته شده اند. با این وجود، اهرام جیزه هستند که شهرت جهانی دارند. این هرم ‌های سه‌ گانه تنها بناهای بازمانده از میان هفت مورد عجایب جهان باستان هستند. زمانی که بزرگ ترین این اهرام ساخته شد، به عنوان بلندترین ساختمان جهان محسوب می شد و البته این عنوان را بیش از ۴۰۰۰ سال حفظ کرد.

مجموعه ی اهرام جیزه بیش از ۴۶۰۰ سال پیش ساخته شده است. برای ساخت هرم بزرگ تر که خوفو نام دارد، حدود ۱۷۰۰۰۰ تن سنگ آهک در آن دوران بدون تکونولوژی پیشرفته، در مسیری در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از معادن و کوه های اطراف حمل شده اند! دانشمندان از سال های بسیار دور در تلاش بوده اند که چگونگی حمل این سنگ ها را بدانند. اما مسئله به همین جا ختم نمی شود. این سنگ ها سپس تا ارتفاعات بالای هرم برده شده و در جای خود به طور دقیقی قرار گرفته اند. اما چگونه و با چه نیرویی؟ عجایب مصر باستان

پاپیروسی باستانی به تازگی کشف شده است که ترجمه ی آن نشان می دهد، کانال هایی از آب برای حمل سنگ ها به کار گرفته شده است. هزاران کارگر و برده سنگ ها را با سطوح شیب دار به قایق ها می رساندند و قایق های چوبی توانسته اند این سنگ های غول آسا و فوق سنگین را بر روی این کانال های آب تا نزدیکی هرم ها برسانند. اما خود این کانال ها چگونه در کویر مصر ایجاد شده اند؟ پاسخ این سوال در عظمت نیل و توانایی مهندسان مصر باستان نهفته است. مهندسانی که توانسته اند تونل ها و دالان های تله گذاری شده ی داخل اهرام را طراحی کنند؛ همان هایی که برای کشاورزی آب را از نیل به فاصله های دوری رساندند و با ایجاد کرت های هنرمندانه، آب را در شرایط کم آبی تقسیم کرده اند.

به عقیده ی مهندسان ماهر امروز، برش و اندازه ‌گیری سنگ ‌ها بیش از حد ممکن دقیق هستند. حتی کوچک ترین خطایی در آن ها وجود ندارد در حالی که حتی دقیق ترین دستگاه های برش سنگ هم خطاهای زیادی ایجاد می کنند و سنگ ها چنین یک دست نمی شوند. در واقع شکل هرم ها آن قدر خاص بوده است که کمترین خللی باعث بر هم خوردگی حالت هندسی و حتی فرو ریختن بنا می ‌شده است.

  • انرژی عجیب اهرام مصر

گروهی از باستان‌شناسان متوجه انرژی ای عجیب در اهرام شدند که نتایج آن در همه جای هرم دیده می شد. مقبره های داخل هرم خاک نمی گیرند، مومیایی ها بسیار سالم تر از حالت عادی مانده اند و افرادی که داخل اهرام بوده اند ادعا می کنند چیزهای عجیب می بینند یا دچار اختلالات روانی می شوند. فیزیکدانان به همین دلایل وارد عمل شده و کشف کرده‌ اند که اهرام ثلاثه مصر قادر به حفظ انرژی الکتریکی و تولید انرژی مغناطیسی است. به علاوه این اهرام می‌ توانند انرژی الکتریکی و مغناطیسی را در نقاطی خاص متمرکز کنند. در حال حاضر دانشمندان در تلاشند مطابق الگوهای هرم، نانو سلول های خورشیدی را طراحی کنند و به منابع انرژی ابدی برسند.

  • فاسد نشدن مواد غذایی در اهرام

دانشمندان در طی سال های اخیر آزمایش هایی بر روی میدان های الکتریکی، مغناطیسی و حرارتی درون اهرام انجام داده اند. از نظر هندسی ما هنوز نتوانسته این تمام قسمت های هرم های سه گانه ی مصر را کشف کنیم و دالان ها و تونل های بسیاری وجود دارند که حتی با تخریب جزئی بعضی دیوارها باز هم نتوانسته ایم به آن ها دست یابیم! در واقع این اهرام آن قدر شگفت آور و راز آلود هستند که گمان می رود به این زودی نتوانیم آن ها را رمز گشایی کنیم. یکی از آزمایش هایی که در هرم خوفو انجام شد، آزمایش مواد غذایی بود و نتیجه این بود که انرژی داخل اهرام برای مدت ده ها روز می تواند شیر را سالم نگه دارد و نان در آن کپک نمی زند. علت این مسئله در میدان مغناطیسی اهرام جست و جو می شود.

  • نقطه ی طلایی: تیز شدن تیغ در اهرام مصر

در مقبره های موجود در داخل اهرام، شمشیرهایی یافت شد که نه تنها زنگ نزده بودند، بلکه تیزتر از حالت معمول بودند. این کشف دانشمندان را به فکر فرو برد و آزمایش هایی طراحی شد. یکی از این موارد با امکانات نه چندان زیادی قابل انجام است. اگر یک هرم که با نسبت تجانسی کوچکتر از اهرام مصر است بسازید و در فاصله ی یک سوم ارتفاع هرم از راس هرم، تیغ کند شده ای را بگذارید پس از چند روز مثل روز اول تیز است. دو نکته مهم است. هرم باید درست نسبت ابعادی اهرام مصر را داشته باشد و تیغ در همان نقطه گذاشته شود. به این نقطه، نقطه ی طلایی می گویند. انرژی تمام هرم در این نقطه متمرکز می شود. مواد غذایی ماه ها و حتی سال ها در آن سالم می مانند و تیغ در آن تیز می شود. این ادعاها هنوز دلیل علمی ای پیدا نکرده اند ولی مشاهده شده اند. عجایب مصر باستان

به راستی چگونه بشریت در آن زمان قدرت ساخت همچین سازه های جادویی ای را داشته است؟

  • راه پر پیچ خم داخل اهرام

زیر اهرام مصر برای خودش دنیای متفاوتی دارد. این مثل یک سیستم پیچیده تونل است که از  سنگ اهک درست شده است. اگرچه  تمام این کشفیات دانش عمومی نیستند.
نظریه های توطیه آمیزی می گوید که دانش مندان تمام آنچه زیر این سازه های غول پیکر هست را مخفی می کنند. در تعداد زیادی از متن های قدیمی، به چیزهایی که زیر شهر هاوارا در ۵۵ مایلی جنوب کاریو است اشاره شده است.

  • اتاق مخفی در اهرام مصر

اخیرا دانشمندان کشفیات دیگری درمورد اهرام داشتند. آنها با کمک  اشعه قوی ایکس توانستند یک اتاق مخفی را کشف کنند. این اتاق برای چه کاری بوده است، هیچ کس حداقل تا الان مدرکی ندارد.
اولین و ساده ترین نظریه این است که معماران اهرام یک اتاق یا اتاق هایی را خالی گذاشته بودند تا سنگ ها خیلی تحت فشار نباشند و از فروپاشی انها جلوگیری شود. اما آیا این تنها دلیل ساخت اتاق ها بوده؟ این احتمالات می تواند مورد قبول واقع شود.

بعضی عجایب دیگر مصر باستان

چیزهای زیادی درباره ی مصر باستان وجود دارد که با شنیدن آن ها انگشت به دهان می مانیم. مثلاً:

  • داروهای مصریان

آنتی بیوتیک ها برای اولین بار در قرن بیستم کشف و استفاده شدند و میلیون ها نفر را از مرگ حتمی نجات دادند. این در حالی است که مصریان غذاهای فاسد، نان کپک زده و خاک را برای در درمان عفونت ها استفاده می کردند.

علمی به نام هومیوپاتی در دنیای امروز وجود دارد که در آن از چیزی آسیب زننده برای درمان آسیب استفاده می شود. تاثیر این نوع درمان اثبات شده است. مثالی از آن این است که قطره ای از زهر مار ناجا را در یک گالن آب حل می کنند. سپس قطره ای از این محلول حاصل را در یک گالن آب دیگر حل می کنند و همین روند تا بیش از ده بار ادامه می دهند. در نهایت چیزی از زهر در محلول نهایی نیست ولی محلول خواص عجیب دارویی پیدا کرده است و به راستی می تواند بیماری هایی را که از همان جنس زهر ناجا باشد، درمان کند. مصریان باستان نیز دقیقا از همین روش برای درمان بیماری هایی استفاده می کردند که در آن زمان درمان ناپذیر بوده اند.

گفته می شود زن ها در مصر باستان از برابری قانونی و اقتصادی با مردان برخوردار بودند. الهه های معابد مصر بسیار مورد احترام بوده اند و بعضاً ملکه هایی بر مصر حکومت کرده اند. نام آشنای کلئوپاترا خود اثباتی بر جایگاه والای زنان در مصر باستان است. عجایب مصر باستان

  • مومیایی های شگفت انگیز در مصر باستان

مومیایی روشی است که آن را مختص مصریان نمی دانند اما در هیچ کجای دنیا به اندازه ی مصر پیشرفته نبوده است. وقتی جسدی مومیایی می شد، مغزش را با ابزارهای پیشرفته از یکی از سوراخ های بینی بیرون می کشیدند و ارگان های داخلی بدنش را به دقت خارج می کردند و درون کوزه هایی به نام canopic در کنار مومیایی می گذاشتند. هر قسمت بدن در یک کوزه مشخص قرار داده می شد. تنها عضو داخلی بدن که بیرون آورده نمی شد، قلب بود. زیرا مصریان معتقد بودند قلب، روح را در برگرفته است و با بیرون آوردن آن مومیایی نمی تواند دیگر به حیات پس از مرگ ادامه دهد. موادی که عمل مومیایی کردن با آن انجام می شد، بسیار ویژه بوده است و هنوز هم به درستی ترکیبات آن را نمی دانند. این مومیایی ها تا صدها سال بدون تغییر و سالم باقی می ماندند و هیچ روش دیگری با آن میزان از تکنولوژی نمی تواند این میزان موثر باشد. عجایب مصر باستان

 

منبع سیمرغ
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
hossein
امتیاز :
     

مرسی مطالب عالی بود

ن

ممنون ولی اگه کوتاه تر بود بهتر بود