جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا، کشوری که در جنوب قاره اروپا قرار دارد و رم پایتخت آن می باشد. این کشور یکی از برترین کشور ها از لحاظ کسب درامد در حوزه گردشگری می باشد.

ایتالیا مملو از جاذبه های دیدنی است که هر کدام از آنها به گونه ای شهرت جهانی پیدا کرده اند.

جاذبه های توریستی ایتالیا

کولوسئوم رم

آمفی تئاتری در شهر رم که در گذشته، مکانی برای دوئل گلادیاتور ها با حیوانات وحشی بوده است و حدود ۵۰ تا ۸۰ هزار نفر ظرفیت دارد که سالیانه گردشگران زیادی را جذب می کند.

این آمفی تئاتر بزرگ که در نوع خود بزرگترین جایی است که تاکنون توسط امپراطوری روم ساخته شده است و یک مدل برای امکانات ورزشی است که تا به دوران مدرن باقی مانده است  و یک یادآوری برجسته از دوران باستان وتاریخ گسترده ای از رم است.

پونته وکیو فلورانس

پلی قوسی شکل و ساخته شده از سنگ که دلیل شهرتش، بازارچه ی قدیمی آن است؛ این بازارچه در گذشته متعلق به قصاب ها و هم اکنون در اختیار جواهر فروشان معروف ایتالیا می باشد.

پونته وکیو ایتالیا
پونته وکیو ایتالیا

ونیز

ونیز نیاز به تعریف ندارد و می توان آن را شهر آبی نامید؛ شهری با ۱۰۰ جزیره که برای گشت و گذار در آن باید از قایق استفاده کرد. گوندولا سواری سنتی است که قرن ها در بین مسافران ونیز مرسوم است. ونیز شهری جزیره ای است و در خیابان های شهر، کانال های طولانی دارد.

در بین کانال ها ساختمان های قدیمی می بینید که برای صدها سال دست نخورده باقی مانده اند. معروف ترین کانال ونیز، گراند کانال نام دارد و یکی از زیباترین مکان ها برای گرفتن عکسهای عاشقانه است.

فواره تروی رم

یکی از بزرگترین آب نماهای جهان که ۲۶ متر ارتفاع دارد و همچنین بزرگ‌ترین آب‌نما در دوره باروک هم بوده است و به اعتقاد برخی از گردشگران، اگر سکه ای در آن بیاندازید، دوباره به رم بر می گردید.  روزانه میانگین ۳۰۰۰ یورو در این فواره پرتاب می‌شود.

برج کج پیزا

برج کج پیزا یکی از مهمترین جاذبه های شهر پیزاست. شهرت این برج به دلیل نقص به وجود آمده در آن است. آغاز ساخت این برج در دوره رنسانس در ۹ آگوست ۱۱۷۳ به انجام رسید و پس از ۱۷۷ سال ، سرانجام در سال ۱۳۵۰ کار ساخت آن به پایان رسید.

برج کج پیزا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد. امروزه بازدیدکنندگان می توانند از پله های برج بالا روند و سراسر شهر پیزا را ببینند.

جزیره آسینارا

جزیره ای شگفت انگیز و بسیار زیبا با ۵۲ کیلومتر مربع مساحت که یکی از مهم ترین تامین کنندگان مواد غذایی ایتالیاها می باشد و مملو از انواع خوراکی ها است. تپه‌های سنگی آسینارا یکی از مراکز مهم برای تامین مواد معدنی است و جزوی از ذخایر طبیعی ایتالیا محسوب می‌شود.

این منطقه در گذشته از امنیت کافی برای بازدید برخوردار نبود، ولی در سال‌های اخیر جزیره آسینارا به یکی از توریستی‌ترین جزایر ایتالیا تبدیل شده است.

تئاتر تاورمینا سیسیل

مکانی بسیار قدیمی که در کنار کوه آتنا قرار دارد و علاوه بر قدمت آن، بسیار زیباست و هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند.

غار گروتا تریسته

یکی از بزرگترین غارهای ایتالیا که در شمال شرقی آن واقع شده است؛ طول آن ۱۳۰ متر می باشد و استالاکتیت های (مواد معدنی قندیلی شکل آویزان در غار) بسیار زیادی در این غار وجود دارد.

دولومیت

رشته کوه هایی دیدنی که بخشی از آلپ بشمار می روند و در جنگ جهانی اول، میدان جنگ ایتالیا و مجارستان بوده است.

دولومیت در شمال شرق ایتالیا
دولومیت در شمال شرق ایتالیا

وولکانو

جزیره وولکانو که به جزیره آتشفشانی مشهور است و ۲۱ کیلومتر مربع مساحت دارد.

کوه آتنا سیسیل

کوهی آتشفشانی که یکی از مرتفع ترین کوه ها در قاره اروپا و ایتالیا به شمار می رود و سابقه فوران آن به ۳۵۰۰ سال قبل بر می گردد. در جزیره سیسیلی چیزی که مهمتر و جالب توجه تر از بقیه است کوه اتنا می باشد.

اطراف کوه اتنا را یک پارک ملی به نام پارکو دل اتنا احاطه کرده است. توریست هایی که به نزدیکی اتنا می روند خروج بخار و گدازه را خواهند دید.

 

منبع یاسمین سیر لحظه آخری کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها