۵ تا از شگفت انگیز ترین آثار تاریخی یونان!

یونان  یکی از بزرگترین تمدن های جهان است. تعجبی ندارد که شگفت انگیز ترین ویرانه های تاریخی را در خود جای داده است. یونان با حدود ۱۸ میراث جهانی، تاریخ و فرهنگ غنی مسافران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. این کشور اروپایی همه چیز دارد: سواحل خیره کننده ،غذاهای خوشمزه و آب و هوای مدیترانه ای..در اینجا به معرفی ۵ تا از شگفت انگیز ترین آثار تاریخی یونان! می پردازیم..  از معابد یونان گرفته تا گنجینه های ارزشمند..
اقامت یونان

۱.آکروپلیس، آتن

آکروپلیس در آتن
Acropolis, Athens

اگر بخواهیم یک بنا را به عنوان نماد یونان باستان انتخاب کنیم، آن قطعا آکروپلیس در آتن می باشد. این قلعه باستانی روی یک تخته سنگ در ارتفاعات در پایتخت مدرن یونان واقع شده است. کلمه “اکروپلیس” به معنای بالاترین نقطه شهر می باشد. قدمت این معبد به قرن پنجم قبل از میلاد باز می گردد  و تا قرن ها بعد زیارتگاه معروفی بود.

در داخل این بنا ، ویرانه های زیادی مثل پارتنون (معبد سابق الهه آتنا) و سالن تئاتر دیونیسوس وجود دارد که از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار می باشند. در واقع آکروپلیس کامل ترین مجموعه تاریخی یونان باستان است. این مکان در سال ۱۹۸۷ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.


۲.دلفی

دلفی
Delphi

فرقی نمیکند به تاریخ یونان علاقه داشته باشید یا خیر، دلفی در هر صورت شما را محسور می کند! اگر آتن مرکز یونان است، دلفی “مرکز دنیاست”.. بنای چشمگیر دلفی بین دو صخره بزرگ در دامنه کوه پارناسوس و مشرف به خلیج کورینس می باشد.

در قلب دلفی، معبد آپولو، یکی از مهم ترین خدایان یونان باستان و پسر ژئوس قرار دارد. در این مکان صومعه آتن و استادیومی دیده می شود که بازی های المپیک در آن برگزار می شد. دلفی مرکز مذهبی و فرهنگی یونان باستان و نماد اتحاد بوده و یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود.


۳.المپیا

المپیا
Olympia

از آنجایی که المپیا محل پیدایش بازی های المپیک ، رقابت های ورزشی دنیا بوده ، این مکان دارای اهمیت جهانی می باشد. برای یک هزاره، بازی ها تا ۳۹۳ سال بعد از میلاد در اینجا برگزار می شد. بازی های ورزشی که در اینجا برگزار می شد، برای بزرگداشت زئوس بود و به برنده یک شاخه زیتون اهدا می شد. مشعل المپیک هم برای برگزاری بازی ها روشن می شد.

المپیا یکی از آثار تاریخی یونان واقع در شبه جزیره پلوپونز در طول تاریخ به سختی محافظت شده است. زمین لرزه های مختلف و تخریب آن توسط تئودوسیوس دوم ، این مکان باشکوه را در معرض ویرانی قرار داده است. با این وجود شکوه این صومعه هنوز مشهود است. استادیوم باستانی، کارکاه فدیاس، معبد زئوس و هرا را میتوان در اینجا دید.


۴.کورینس

کورینس
Corinth

کورنس  یکی از مکان های دیدنی یونان که در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته، نقش بزرگی در دنیای یونان باستان داشته است. این مکان تاریخی واقع بر نوار باریکی که از دو طرف با دریا احاطه شده به شبه جزیره پلوپونز راه دارد. این شهر مرکز تجارت و ناوگان دریایی کشور بوده و در جنگ های یونان از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

کورینس همچنین محل زندگی بسیاری از اساطیر یونانی بوده است. از کانال این شهر عبور کنید و از آکروکورنیس (قدیمی ترین و بزرگترین قلعه شبه جزیره ) بازدید کنید. ویرانه های معبد آفرودیت به اندازه باغ های سرسبز ارزش بازدید را دارند.


۵.اپیداروس

اپیداروس
Epidaurus

اپیداروس که به دلیل تئاتر باستانی معروف است، از زمان ساخت و ساز در اواخر قرن ۴ قبل از میلاد، جمعیت زیادی را به خود جذب کرده است.این مکان برای برگزاری مراسم تشریفاتی برای خدای دارو، آسکلپیوس، ساخته شد که شفاخانه او در همان نزدیکی بود. این تئاتر که طراحی بی نظیر و بی عیب و نقصی دارد ، صدا را به طور عجیبی پخش می کند. حتی در فاصله ۶۰ متری، در بالاترین جایگاه ها میتوان صدا را شنید هر صدایی گرفته از فریاد زدن تا نفس کشیدن..

این مکان یکی از بهترین نمونه های تئاتر کلاسیک در یونان و بناهای تاریخی یونان، که بخوبی محافظت شده، هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. در فستیوال های سالانه اپیداروس میتوان برای تماشای اجراهای درام جا رزرو کرد!

منبع
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
شاهرخ ساسانی

عکسها کفایت میکرد لازم ب توضیح نبود ی مشت چرند سرهم کردی دادی بیرون
۵ هزارسال قبل از میلاد اصلن میدونی ب چ زمانی برمیگرده؟