دیدنی های آگرا

دیدنی های آگرا

آگرا شهری دیدنی در کشور هند است. این شهر بیشتر با تاج محل شناخته میشود، اما آگرا دارای مکانهای تاریخی و جاذبه های زیادی است. با ما همراه باشید تا با برخی از جاذبه های شهر آگرا آشنا شوید.

دیدنی های آگرا

تاج محل

تاج محل، مقبره همسر محبوب شاه جهان، یعنی پنجمین پادشاه گورکانی است. این مقبره نشان از عشق و محبت پادشاه به همسرش دارد. به نوعی میتوان گفت تاج محل، حاصل هنر اسلامی و معماری هند است. این بنای تاریخی در سمت راست رودخانه یامونا واقع شده است.

دیدنی های آگرا

کاخ Shish Mahal

کاخ شیشه ای یا Shish Mahal جزو عجایب معماری شهر آگرا محسوب میشود. این بنا به دستور شاه جهان ساخته شد و کاخ تابستانی او بود. نحوه ساخت این کاخ به گونه ای است که گرمای سوزان فصل تابستان شهر آگرا به داخل آن نفوذ نکند. شیشه کاری دیوارها و سقف و همچنین گچ بری های این کاخ باعث شده یک بنای خاص محسوب شود. کیفیت بالای شیشه های به کار رفته در این کاخ به حدی است که حالت آینه ای داشته و باعث روشنایی فضای داخلی کاخ میشوند.

سه الهه معروف هند باستان

مسجد موتی

مسجد موتی بنایی تاریخی و زیبا است که شهرت آن بدلیل محیط آرام و معماری زیبای آن است. البته در شهر دهلی و در داخل قلعه سرخ هم مسجدی به همین نام وجود دارد و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. Moti به معنی مروارید است و بدلیل اینکه در ساخت این مسجد از سنگ مرمر استفاده شده، این مسجد به این اسم نامگذاری شده است.

دیدنی های آگرامسجد موتی در سال ۱۶۴۸ ساخته شد. البته تکمیل آن شش سال زمان برد. این مسجد دارای سه دروازه است که در سمت شرقی، زیباترین و بزرگترین دروازه قرار گرفته است. در قسمت جنوبی دروازه اصلی و در قسمت شمالی هم دروازه دیگر واقع شده است. تقارن در معماری این مسجد که الهام گرفته از معماری هندو است به چشم میخورد. درب این مسجد به روی تمامی افراد و گردشگران با هر مذهبی باز است.

تماشای غروب خورشید در باغ مهتاب

باغ مهتاب یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران در طول سفر یک روزه به اگرا می باشد. هزینه ورودی فقط چند دلار خواهد بود اما شما می توانید از این مکان به رودخانه یامانا نگاهی مستقیم داشته باشید. غروب خورشید را از تاج محل دور باشید و برای دیدن طیف رنگ های مختلف در آسمان باغ مهتاب در این مکان بنشینید. نکته جالب در مورد این مکان این است که با وجود توریست ها و گردشگران فراوان، هنوز هم می تواند برای شما آرامش بخش باشد.

خوردن دسر محلی پتا در بازار

باورش سخت بود اما دست فروشان هند، جزو جاذبه های آن محسوب می شوند. وقتی دست فروشی، پتا را که یک دسر از کدو حلوایی است برایتان آماده می کند، از خوردن آن بسیار لذت می برید. این دسر شبیه یک شیرینی ژلاتینی معمولی بوده و طعم آن شبیه شیرینی مخصوص ترکیه ای (لوکوم) است. پتا طعم های مختلفی دارد و تمامی طعم هایش بسیار خوشمزه هستند و ارزش امتحان کردن را دارند. طعم شکلاتی، وانیلی و توت فرنگی آن را حتماً امتحان کنید و اگر از کدو حلوایی خوشتان می آید، طعم اصلی آن که با کدو حلوایی درست می شود را هم سفارش دهید.

پتا یک دسر محلی و جزو جاذبه های آگرا می باشد و شما می توانید به عنوان سوغاتی با خود به کشورتان و به منزل خود ببرید. این خوراکی را همچنین از تمامی فروشگاه های اطراف خیابان ها خریداری کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها