دیدنی های آتن

دیدنی های آتن

آتن پایتخت کشور یونان است که همگی ما در مورد این شهر اطلاعاتی هر چند اندک داریم. طبق افسانه های یونان باستان، هر شهر این کشور، دارای ایزد بانو یا خدای مخصوصی بوده که حفاظت از شهر و مردمانش را برعهده داشت. مطابق با همین افسانه ها، نامگذاری شهرهای یونان انجام شد. آتن، شهری که آتنا، ایزد بانوی جنگ و خرد حفاظت از آن را برعهده داشت. این شهر افسانه ای دیدنیهای فراوانی دارد که ما سعی داریم تا شما را با تعدادی از آنها آشنا کنیم.

مجموعه آکروپولیس

میتوان گفت قدیمی ترین بخش شهر آتن، آکروپولیس است. بازدید از این مجموعه به شما کمک میکند تا با سبک معماری و تاریخ یونان باستان آشنایی پیدا کنید. پس اگر قصد دارید در شهر آتن به گشت و گذار بپردازید حتما بازدید از آکروپولیس را در اولویت قرار دهید. از بخشهای مهم آکروپولیس میتوان به معبد پارتنون، مجسمه برنزی آتنا و معبد قدیمی آتنا اشاره کرد.

دیدنی های آتن

معبد زئوس

یونانیان باستان بر این باور بودند که زئوس رهبر انسانها و خدایان المپ بود. ساخت این معبد توسط فیدیاس، در قرن ششم قبل از میلاد آغاز شد و تکمیل آن تا سده دوم میلادی به طول انجامید. وجود تندیس زئوس در این معبد باعث شهرت آن شد. معبد زئوس در گذشته دارای ۱۰۰ ستون بود که بر اثر ویرانی و در جنگهای مختلف تنها ۱۵ ستون از این معبد باقیمانده است.

دیدنی های آتن

استادیوم پاناتینایکو

معروف ترین استادیوم شهر آتن که زمان ساخت آن به ۳۳۰ سال پیش ازمیلاد مسیح برمیگردد. این استادیوم با هدف میزبانی از بازیهای المپیک آتن ساخته شد. دلیل خاص و بینظیر بودن این استادیوم، استفاده از سنگ مرمر در تمام بخشهای آن است.

فتح آتن در زمان خشایار شاه

محله پلاکا از دیدنی های آتن

محله پلاکا محله ای قدیمی در شهر آتن است. مطابق با ادبیات یونان، بدلیل نزدیک بودن این محله به آکروپولیس، خدایان المپ در آن رفت و آمد داشتند و این محله متعلق به آنها بود. بازدید از این محله به شما کمک خواهد کرد تا با فرهنگ مردم آتن بیشتر آشنا شوید. این محله پر از خیابانهای باریک، خانه های قدیمی و کلیسا است.

دیدنی های آتن

بیزانتین و موزه مسیحیت

یکی از جاذبه های توریستی آتن و از مهم ترین موزه های شهر آتن موزه مسیحیت است که در واقع مربوط به مسیحیان ارتدوکس است. این موزه شامل آثار تاریخی پر ارزشی از دوره های زمانی مختلف آتن است که یکی از آن ها مربوط به دوره بیزانتین، قرون وسطی و اوایل دوران مسیحیت است. بعضی از اشیایی که در این موزه نگهداری می شوند مثل کوزه ها و بعضی از دست نوشته ها از کمیاب ترین آثار در نوع خود در تاریخ هستند.

تپه ی فیلوپاپوس

ممکن است که آکروپلیس مهم ترین تپه ی آتن باشد ولی فیلوپاپوس هم دست کمی از آن ندارد و این تپه هم تاریخی طولانی دارد. در مورد اسم این تپه دو باور وجود دارد که یکی از آن ها اشاره به همان نام بودن این تپه با اسم یکی از سناتورهای آتن دارد که فردی خیرخواه بوده است. این تپه در ارتفاع ۱۴۷ متری است و بالای آن می توان چشم انداز زیبایی به آکروپلیس و شهر داشت.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها