۵ تمدن پیشرفته در دوران باستان!

تمدن های کلاسیک و باستان موضوعات جالب توجهی هستند و نمیتوان از تاثیر آنها بر دنیای امروز چشم پوشی کرد. بخش هایی از تاریخ آنها هنوز مورخان را گیج و گمراه می کند و جالب است بدانید برخی از این تمدن ها حتی بر اساس استانداردهای امروزی، به شدت پیشرفته بودند. در اینجا به معرفی ۵ تمدن پیشرفته در دوران باستان! می پردازیم.. با تاریخ ما همراه باشید.

 

تمدن یونان باستان 

یونان باستان
Ancient Greece

همه ما از تاثیر یونان باستان بر دنیای مدرن با خبریم. المپیک، مفهوم دموکراسی، پایه ریاضیات.. کتابهای تاریخ پر از اسامی افرادی مثل هومر، افلاطون و ارسطو می باشد که در تاریخ بشر خود را جای کرده اند و احتمالا تا ابد بمانند! تاریخ یونان از نظر تفکر، سیاست و فرهنگ، آن را به یکی از پیشرفته ترین تمدن های باستانی تبدیل کرد. یونانیان به دانش و یادگیری اهمیت ویژه ای می دادند.


تمدن مصر باستان

مصر باستان
مصر از تمدن های پیشرفته باستان

البته، قبل از اینکه یونانیان به ساخت پانتنون زیبا فکر بکنند، مصریان، اهرام،  یکی از شگفتی های به جا مانده از دنیای باستان را ساختند.در واقع مصریان در پیشرفت های معماری از یونانیان پیشی گرفتند. همچنین مصر باستان از نظر سیاست های جنسیتی بسیار پیشرفته بودند. همه ما کلوپاترا و هاتسپت را می شناسیم، دو تا از بزرگترین فرعون های زن.. مصر باستان یکی از معدود تمدن های باستانی بود که مردان و زنان را در پیشگاه قانون برابر می دانست.


تمدن روم باستان

روم باستان
Ancient Rome

امپراطوری روم بین قاره ها، قرن ها و ملت ها پل زد! مطمئنا نمیتوان بدون پیشرفت نظامی و سیستم سیاسی قدرتمند به نیمی از دنیا سلطنت کرد. تمدن روم تا زمانی که توسط بربرها از شمال شکست خورد، به دنیا حکومت می کرد. روم شاهد ظهور و سقوط شخصیت های برجسته تاریخی بود مثل جولیوس سزار، امپراطور کنستانتین، امپراطور آگوستوس، … و البته قانون رومی را نباید فراموش کرد که هنوز در برخی بخش های دنیا کاربرد دارد.


تمدن چین باستان

تمدن چین باستان
چین از تمدن های پیشرفته باستان

چهار اختراع بزرگ : قطب نما، کاغذ، باروت و صنعت چاپ (اختراع برخی از اینها توسط چین مورد تردید است)، تنها بخشی از مواردی ست که چین باستان را به یکی از پیشرفته ترین تمدن ها تبدیل می کند.


تمدن مایان ها

تمدن های پیشرفته باستان
Mayans- تمدن های پیشرفته باستان

مایان ها، تمدن باستانی آمریکای مرکزی ، ریاضیدانان عالی بودند و عدد صفر را اختراع کردند. همچنین در علم نجوم هم پیشرفته بودند و دقیق ترین تقویم ها را ساختند. اهرام مایان ها از اهرام مصر بزرگتر و پیچیده تر بود. روش های کشاورزی آنها نیز بسیاری پیشرفته بود هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
abtin
امتیاز :
     

پس چرا ایران نیست