دانشگاه آکسفورد، قدیمی تر از ۳ امپراطوری باستان!

بر اساس مقاله ای توسط پروفسور موسسه اسمیتسونیان، چند سال پیش ثابت شد که دانشگاه آکسفورد از چند امپراطوری باستانی قدمت بیشتری دارد! اینکه یک دانشگاه از تمدن های باستان هم قدیمی تر باشد و با وجود شرایط سیاسی دنیا ، هنوز هم پابرجا مانده باشد، خیلی عجیب است! وقتی به دنیای باستان فکر میکنیم، مصر باستان، دیوار بزرگ چین، اهرام تمدن آزتک، و اینجور چیزها به ذهن می رسد ولی کسی به دانشگاهی در انگلیس فکر نمی کند.. با این وجود، آکسفورد یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیاست . با تاریخ ما باشید تا چندین مورد جوان تر از این موسسه را به شما معرفی کنیم.. دانشگاه آکسفورد، قدیمی تر از ۳ امپراطوری باستان!

 

۱.امپراطوری آزتک ها 

قدیمی ترین امپراطوری
امپراطوری آزتک

مرکز توجه مطالعات اسمیتسونیان بر این حقیقت بود که دانشگاه آکسفورد از امپراطوری آزتک قدیمی تر است. با یک تفاوت تقریبا ۳۰۰ ساله، اولین دوره های آموزشی در آکسفورد در اوایل سال ۱۰۹۵ تدریس می شد در حالی که آزتک ها حدودا قرن سیزدهم قبل از میلاد پدید آمدند. و آکسفورد هنوز پا برجاست ,و هنوز هم یکی از معتبر ترین موسسات آموزشی دنیا به شمار می رود.


۲.امپراطوری اینکا

امپراطوری اینکا
امپراطوری اینکا

درست متوجه شدید.. این دومین تمدن باستان در نیمکره غربی در لیست ۵ تایی ما می باشد. امپراطوری اینکا که تقریبا در قرن دوازدهم تاسیس شد _ حداقل چندین سال بعد از تشکیل اولین کلاس های آکسفورد.. این امپراطوری یکی از پیشرفته ترین تمدن های باستان بود که بخاطر سیستم حمل و نقل باورنکردنی خود معروف شد و به گونه ای از زمان خود جلوتر بود و شمال امپراطوری (کلمبیا مدرن) را به جنوب (شیلی مرکزی) متصل می کرد. انها همچنین یکی از صلح آمیز ترین و دیپلماتیک ترین تمدن های دنیای باستان بود.


۳.امپراطوری ایالات متحده آمریکا

امپراطوری آمریکا
امپراطوری آمریکا

همه ما میدانیم که کلمبوس تا قرن پانزدهم هنوز آمریکا را کشف نکرده بود و بنیانگذاران تا قرن هجدهم هنوز ایالات متحده را تاسیس نکرده بودند. پس معلوم می شود آکسفورد خیلی خیلی قدیمی تر از ایالات متحده آمریکا باشد.

 

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها