دیدنی های کیش

دیدنی های کیش

جزیره کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که به مروارید خلیج فارس هم معروف است. کیش یکی از مناطقی است که خانواده های ایرانی تمایل زیادی برای سفر به آن دارند. این جزیره زیبا علاوه بر دیدنیهای طبیعی امکانات تفریحی فراوانی هم دارد. اگر شما قصد دارید در آینده نزدیک به جزیره کیش سفر کنید بهتر است از قبل با دیدنی های کیش آشنا باشید. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با دیدنیهای این جزیره آشنا کنیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد کیش می توانید راهنمای سفر به کیش را مطالعه کنید.

دیدنی های کیش

ساحل مرجانی

سواحل شرقی جزیره کیش بدلیل وجود مرجانهای زیبا به ساحل مرجان مشهور است. ردیف آلاچیقها و نخلها در امتداد ساحل چشم انداز زیبایی را رقم میزنند. علاوه بر اینکه تماشای غروب آفتاب در ساحل مرجانی فوق العاده زیبا و روح نواز است. این قسمت از جزیره دارای کلوبهای ورزشی آبی است که مناسب تفریحات آبی هستند.

شهر زیرزمینی کاریز

از دیرباز در ایران برای رفع مشکل کم آبی حفر قنات مرسوم بوده است. اگر دوست دارید داخل یک قنات را از نزدیک ببینید به شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش سری بزنید. این قنات با قدمت ۲۵۰۰ سال طولی بیشتر از ۸ کیلومتر دارد.

کشتی یونانی

یکی دیگر از دیدنیهای جزیره کشتی یونانی است که سواحل جنوب غربی آن به گل نشسته است. این کشتی که از سال ۱۳۴۵ در این منطقه رها شده یکی دیگر از جذابیتهای این جزیره محسوب میشود. تماشای غروب در این منطقه هم جذابیت بالایی دارد. اگر به عکاسی علاقه دارید میتوانید عکسهای زیبایی از کشتی یونانی هنگام غروب آفتاب بگیرید.

 

لاک پشتهای دریایی

سواحل غربی و جنوبی جزیره کیش از اسفند تا مرداد میزبان لاک پشتهای پوزه عقابی است. اگر قصد سفر به جزیره کیش در این ماه ها را دارید حتما به دیدن شنای این لاک پشت ها که برای تخم ریزی به سمت ساحل می آیند بروید.

مجموعه درخت سبز

این مجموعه در دره پرتغالیها در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد. انجیر معابد یا درخت لور که قدمت آن به حدود ۶۰۰ سال میرسد یکی از دیدنیهای این مجموعه است.

بهترین رستوران های کیش

شهر باستانی حریره

یکی دیگر از دیدنیهای قسمت شمالی جزیره کیش شهر باستانی حریره است. طبق کاوشهای باستان شناسی قدمت این شهر به هزار سال میرسد. در گوشه و کنار این شهر تاریخی میتوان شاهد معماری قدیم ایران بود.

دیدنی های کیش

 

روستای باغو

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش روستای باغو است. روستای باغو از روستاهای بسیار بسیار قدیمی و زیبا در جزیره ی کیش است که دور از بخش‌ های مدرن و امروزی جزیره ی کیش قرار گرفته است. شاید باورتان نشود اما این جزیره یک دِموی زنده و طبیعی از نحوه ی زندگی اولین ساکنان جزیره ی کیش است و آن را برای گردشگران به تصویر می ‌کشد.

برای رسیدن به روستای باغو، می ‌توانید از ۲ مسیر اقدام کنید؛ یا به سمت میدان غروب جزیره ی کیش بروید و از آنجا به جاده ی روستای باغو بپیچید یا این که از سمت بزرگراه خلیج فارس به این روستای قدیمی دسترسی پیدا کنید.

جالب است بدانید که نام این روستا از نام پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام ننه باغو گرفته شده است. این زن در گذشته و در زمانی که کیش در تصرف نیروهای پرتغالی‌ بوده است، در آن زندگی می‌ کرده است. این روستا نه مدرن است و نه در خود جاذبه ای دارد که شما را به یاد جاذبه ها و فضای مدرن کیش بیاندازد اما آنقدر محیطش مثبت و صمیمی است که دوست دارید همچنان به گشتن در آن ادامه دهید.

در این روستای بسیار زیبا، جاذبه های متنوعی وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به مسجد النبی (ص) اشاره نمود. در کنار این مسجد چاه آبی قدیمی نیز قرار دارد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها