راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

جزیره زیبا و پرطرفدار کیش که در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد، هرساله مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. این جزیره را در روزگاران قدیم (قیس) می خواندند و همواره از آن به عنوان یک منطقه تجاری بین چین، ایران و اروپا یاد شده است.

جزیره کیش با داشتن طبیعت زیبا، امکانات فراوان و ساحل های مرجانی و بازارهای مختلف و همچنین هتل های مجلل توانسته است به عنوان یکی از مهم ترین  قطب های تجاری  کشور شناخته شود.

تماشای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و بازارهای متنوع جزیره کیش از نزدیک، رویای خیلی از توریست ها است. اگر شما یکی از علاقه مندان سفر به کیش هستید، توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید تا با آمادگی بیشتری به این جزیره سفر کنید.

 

سفر به کیش با تور یا به صورت شخصی ؟؟؟

سفر به کیش معولاً به صورت تور یا شخصی انجام می شود. انتخاب تور کیش یا سفر شخصی به تصمیم و علاقه شما بستگی دارد. برای تصمیم بهتر درباره هر یک از آنها بیشتر صحبت می کنیم.

در تور کیش در بیشتر مواقع برای گردشگران بلیط رفت و برگشت، اقامت در هتل، وعده صبحانه و استقبال فرودگاهی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این بعضی از تورها به مسافران تور کیش وعده ناهار و شام نیز ارائه می گردد.

بخشی از هزینه های سفر به کیش مربوط به خدمات گردشگری می شود، البته در تور کیش گاهی اوقات برای مواردی همچون گشت در جزیره، رستوران ها، مراکز دیدنی، پارک دلفین ها و … تخفیف به گردشگران داده می شود. با این حال می توان گفت هزینه سفر به کیش با تور نسبت به سفر شخصی به کیش کمتر است.

در سفر شخصی خودتان می توانید برای رفتن به بخش های مختلف جزیره برنامه ریزی کنید. بنابراین در صورت تمایل به سفر به کیش با خودرو شخصی می توانید به یکی از بنادر لنگه، آفتاب و یا چارک رفته و از طریق دریا وارد جزیره کیش شده و خودروی شخصی خود را نیز به جزیره کیش انتقال دهید.

در هرحال مدت  زمان سفر زمینی حدود ۲۰ ساعت و مدت  زمان سفر هوایی حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه می باشد.

 نکاتی در مورد انتخاب تور کیش

پیش از بستن قرارداد، اطلاعات کافی در مورد محل اقامت، کیفیت غذا، نوع خدمات و اطلاعاتی از این قبیل بدست آورید و به این نکته توجه داشته داشته باشید که فقط مواردی که در قرارداد نوشته شده است، برعهده تور است و تور نسبت به بقیه موارد هیچ گونه تعهدی ندارد.

هزینه تور در ایام مختلف سال یکسان نیست و طبیعی است که در ایام پر گردشگر مانند تعطیلات نوروز روند افزایشی دارد. اگر ترجیح می دهید سفر به کیش هزینه کمتری داشته باشد، پیشنهاد می کنیم اردیبهشت تا اواخر تابستان را برای زمان سفر انتخاب کنید.

یکی دیگر از مزایای انتخاب ماه های تابستان برای سفر به کیش این است که در این ایام جشنواره برگزار می شود و قیمت بیشتر خدمات و اجناس کمتر از بقیه زمان های سال است.

هزینه تور کیش به نوع هتلی که برای اقامت انتخاب می کنید بستگی دارد. همانطور که می دانید در جزیره کیش هتل های ارازن قیمت و گران وجود دارد، پس پیشنهاد ما به شما این است که قبل از سفر به کیش براساس بودجه خود هتل مناسب را برای خود انتخاب کنید. برای اطلاع دقیق از خدمات و امکانات هتل ها می توانید به وب سایت هتل مورد نظر خود مراجعه نمایید.

هتل تاپ رز، ارم، داریوش، آریان، لوتوس، ققنوس، پارمیدا، ریان قائم، شایلی، شایان، پارمیس، ایران، فلامینگو، شایگان، پارسیان، صدف و گراند از جمله هتل هایی هستند که به خاطر ارائه خدمات و امکانات مناسب در کیش با نظرات مثبت کاربران همراه بوده است.

مناطق دیدنی کیش

یکی از دلایل اصلی که گردشگران از شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای خارجی به جزیره کیش سفر می کنند، جاذبه ها و مناطق دیدنی دیدنی آن است. به طور کلی جاذبه ها و مناطق دیدنی در جزیره کیش به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

مراکز تجاری، پاساژ ها و رستوران های کیش:

تنوع بازارها و مناطق تجاری کیش آنقدر زیاد است که در بین گردشگران زبانزد شده است. بدون شک سفر به کیش به هر قصد و نیتی که باشد، بازدید و خرید از بازارهای آن در لیست برنامه سفر مسافران جایگاهی ویژه ای را به خود اختصاص می دهد.

از معروف ترین آنها می توان به پاساژ مریم، مرجان، مروارید، زیتون، پردیس ۱، پردیس ۲، مرکز تجاری کیش، ونوس و پانیذ اشاره کرد. توصیه ما به شما عزیزان این است که  قبل از سفر به کیش، درباره بازارهای کیش و قیمت اجناس آن تحقیق کنید تا در انتخاب بازارهای مورد علاقه خود دچار سردرگمی نشوید.

یکی از ضرورت های سفر به هر شهری و از جمله جزیره کیش، رستوران های آن است. از این جهت در جزیره زیبای کیش برای پذیرایی از گردشگران رستوران های زیادی وجود دارد. رستوران ها کیش از لحاظ تنوع ، کیفیت و قیمت غذاها با هم متفاوت هستند.

در سفر به کیش می توانید از خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی، دریایی، سنتی، فرنگی و فست فود نهایت لذت را ببرید. برخی از رستوران های کیش با پخش موسیقی زنده لذت غذا خوردن را برای شما دو چندان می کنند.

 

مراکز دیدنی و بناهای تاریخی کیش:

برای علاقه مندان به مراکز دیدنی و تاریخی در جزیره کیش جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد، از جمله این جاذبه های توریستی کیش می توان مواردی مانند آب انبار، درخت آرزوها، شهر حریره، خانه اعیانی، دره پرتقالی ها، روستای باغو، خانه مردم شناسی بومیان کیش، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی، پارک شهر، پارک میرمهنا، پارک هنر و باغ وحش را نام برد که در ادامه به طور مختصر به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

 

جاذبه های گردشگری کیش

شهر باستانی حریره

این شهر که در شمال جزیره و در دل غارها و کوه های فروان واقع شده است به عنوان یکی از زیباترین آثار باستان شناسی دنیا شناخته می شود و با این که چند سال بیشتر از پیدا کردن آن نمی گذرد، نام آن برای اکثر گردشگران آشنا است.

این شهر باستانی، مجموعه‌ای بسیار جذاب از ساحل، خانه‌ی اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌ است که قدمتش به سده‌ی ۵ تا ۱۰ هجری می‌رسد و سکه های تاریخی، ظروف مسی، سنگ قبر از جمله اشیایی است که از این شهر کشف شده است. جالب است بدانید عملیات های باستان شناسی همچنان در این شهر جریان دارد.

 

شهر زیرزمینی کاریز

به جرات می توان گفت شهر زیرزمینی کاریز به خاطر داشتن زیبای های خیرکننده ای که دارد، شگفت انگیز ترین شهر زیزمینی است که تا به حال کشف شده است. قدمت این شهر تقریباً حدود ۲۵۰۰ سال گزارش شده است که وسعت آن حدود ۱۰ هزار متربع مربع و عمق آن ۱۶ متر می باشد.

از قنات های بسیار زیبا و دیدنی شهر زیرزمینی کاریز در زمان قدیم برای تامین آب مصرفی ساکنین استفاده می شده است. در این شهر تاریخی جاذبه های دیدنی همچون حمام های باستانی توجه گردشگران را به خود جلب می کند. در فاز یک برای گردشگران غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی در نظر گرفته شده است.

 

کشتی یونانی

این کشتی که در غرب جزیره کیش به گل نشسته است و یکی از نمادهای گردشگری کشور به حساب می آید. بر اساس اطلاعات به دست آمده این کشتی متعلق به کشور یونان می باشد و نام آن کولااف استاین است که سال ۱۳۴۵ راهی یونان بود و به دلیل  مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی به گل نشست و ۸۰ روز تلاش برای در آوردن آن به هیچ نتیجه ای نرسید و باعث شد این کشتی برای همیشه در آنجا بماند و جلوه خاص و زیبایی به غروب های جزیره بدهد، پیشنهاد ما برای شما سپری کردن حداقل یک غروب در کنار این نماد زیبای شهر است.

تصویر کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش

خانه اعیانی

خانه اعیانی ازجاذبه های جالب و دیدنی کیش است که نسبت به اکثر جاذبه های کیش توجه کمتری به آن شده است. این خانه یکی از بناهای تاریخی به جای مانده از دوران ایلخانی است که خاطره خانه های چند خانواری و باستانی را برای گردشگران به همراه دارد. در شهر یزد و کاشان در گذشته های دور بناهای تاریخی زیادی مانند خانه اعیانی ساخته شده است.

 

روستای باغو

روستای تاریخی و دیدنی باغو در بخش جنوب غربی جزیره قرار گرفته است و یکی از آبادی های قدیمی کیش است که در حال حاضر کسی به آن توجهی ندارد و این روزها به جز چند خانوار کوچک فرد دیگری در آن زندگی نمی کند.

خاک حاصلخیز این روستا و رویش انبوهی از درختان متنوع و کهن سال سبب گشته است که روستای باغو در لیست زیباترین جاذبه های دیدنی کیش قرار بگیرد. در سفر به کیش پیشنهاد می کنیم به این روستا سری بزنید تا آرامش خاص و لذت بخش طبیعت زیبای آن نصیب تان گردد.

 

پارک شهر

از دیگر مکان های دیدنی کیش، پارک شهر می باشد که با داشتن فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، فضاهای ورزشی، پیست دوچرخه سواری و اسکیت، آب نما، میدان گل و همچنین فضا سازی مخصوص برای استفاده معلولان، محیطی  مناسب برای پر کردن اوقات فراغت مسافران کیش را مهیا کرده است.

 

تفریحات آبی کیش

تفریحات آبی همیشه برای گردشگران هیجان خاصی دارد. برخی از تفریحات آبی کیش عبارتنداز: پارک دلفین ها، ساحل مرجان، غواصی، آکواریوم، اسکله، بالن روی آب های خلیج فارس و تم پارک آبی اوشن.

 

اسکله تفریحی کیش

اسکله یکی از بهترین مکان های دیدنی کیش است که در ساحل جزیره قرار گرفته است و عرشه چوبی این اسکله با طراحی فوق العاده ای که دارد، باعث زیبایی بیشتر اسکله شده است. این عرشه چوبی راهی برای هدایت گردشگران به سمت آبهای همیشه نیلگون خلیج فارس است.

 

ساحل مرجان کیش

این ساحل با دارا بودن آلاچیق ها و محوطه زیبا باعث شده است که بیشتر مسافران و گردشگران زمان زیادی را در کنار ساحل مرجان سپری کنند و غرق تماشای منظره لذت بخش ساحل شگفت انگیز آن شوند.

پیشنهاد ما به شما تماشای طلوع آفتاب از این پارک ساحلی است که خاطره ایی فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

 

پارک دلفین و باغ پرندگان در کیش

مجموعه پارک دلفین و باغ پرندگان، علاوه بر دلفین ها و پرندگان زیبا شامل چندین برنامه مهیج و نشاط آور هست که باید یک شب کامل را به آن اختصاص دهید. کل برنامه  تقریبا حدود ۴ ساعت طول می کشد و غالبا از ۵ بعد از ظهر شروع می شود.

 

در انتها سفر خوب و سرشار از خاطره های ماندگار را برای شما آرزومندیم.

منبع تالاب
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها