سفر به کیش با ماشین شخصی

از اوایل فصل پاییز تا پایان اردیبهشت که هوای نگین خلیج فارس خنک و مطبوع می‌شود، مردمان زیادی به این جزیره سفر می‌کنند؛ درحالیکه می‌توان با هواپیما و قطار، سفر کوتاه تری را تجربه کرد اما سفر به کیش با ماشین شخصی لذت بخش تر و خاطره ساز تر خواهد بود.

سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر به کیش توسط وسیله نقلیه شخصی خودتان، می‌بایست ابتدا خود را به بندرعباس برسانید و سپس از آنجا توسط لندیگراف به ۲۹ کیلومتر آن طرف تر بروید.

سفر به کیش با ماشین شخصی
سفر به کیش با ماشین شخصی

مدارکی که باید در سفر به کیش با خودرو شخصی همراه داشته باشیم

برای انتقال ماشین شخصی توسط شناورها به جزیره کیش، مدارکی را باید برای ارائه به گمرک به همراه داشته باشید که از این قرار هستند:

·         اصل کارت خودرو

·         کپی کارت ماشین

·         گواهینامه ی راننده ی ماشین

·         برگه ی معاینه ی فنی

از کدام بندر به کیش برویم

شما برای انتقال ماشین شخصی به کیش سه انتخاب دارید:

۱.      بندر چارک

۲.      بندر لنگه

۳.      بندر آفتاب

اولویت با بندر چارک است چراکه در تمام فصول سال و ساعت های روز لنج های کیش به بندر چارک و لنج های بندر چارک به کیش در حال رفت و آمد هستند و شما از این لحاظ مشکلی پیدا نخواهید کرد.

بندر لنگه مسافت طولانی تری نسبت به هردو بندر دیگر تا کیش دارد ولی سفر با لندیگراف از این بندر فقط در تعطیلات نوروز توصیه می‌شود و ممکن است در ایام دیگر به دلیل کمبود لندیگراف ها، زمان زیادی را معطل شوید.

و اما در آخر، بندر آفتاب است که کوتاه ترین فاصله را تا کیش و کمترین تعداد شناور را دارد که سفر از آنجا هرگز توصیه نمی‌گردد.

از بندر به کیش با کشتی

برای مسافرت به کیش با ماشین شخصی، شما باید با خودروی خود سوار لندیگراف های موجود در بنادر شوید و پس از طی مسافتی که طبق بندر انتخابی شما و شرایط جوی خلیج فارس بین ۱ تا ۴ ساعت به طول می‌انجامد، وارد جزیره شوید. لازم است که ۲ ساعت پیش از حرکت شناور، شما در محل حاضر باشید و کارهای خروج از سرزمین را انجام دهید. حداکثر زمان استقرار با ماشین در نگین خلیج فارس ۳ روز می‌باشد. در هنگام برگشت نیز شما باید دو ساعت زودتر از زمان حرکت لنج ها در محل حاضر باشید و عوارض خودرو و جرائم تخلفات رانندگی خود (در صورت وجود) در جزیره را بپردازید.

سفر به کیش با ماشین شخصی
سفر به کیش با ماشین شخصی

خروج خودرو از جزیره کیش

رانندگان محترم جهت خروج خودرو خود از کیش ۲ ساعت قبل از زمان مقرر حرکت شناور، با همراه داشتن مدارک به درب شرقی بندرگاه (درب پایانه) به منظور انجام مراحل اداری ذیل مراجعه نمایند.
– تکمیل فرم اظهارنامه گمرکی: در این مرحله ارائه کارت شناسایی خودرو از سوی مالک الزامیست.
– پرداخت عوارض ورودی و جرائم احتمالی رانندگی: مبلغ عوارض در پشت اعلامیه ورود موقت خودرو مشخص شده که به همراه جرائم احتمالی رانندگی در بانک ملی جنب درب تجاری بندرگاه (درب شرقی) قابل پرداخت می*باشد.
– مراجعه به دفتر اجرائیات بندرگاه کیش جهت ممهور نمودن اعلامیه ورود موقت خودرو به مهر اجرائیات: در این مرحله ارائه فیش پرداختی عوارض ورودی و همچنین ارائه فیش پرداختی جرائم احتمالی رانندگی الزامی است.
– ارائه برگه اعلامیه ورود موقت خودرو به انتظامات بندرگاه جنب درب شرقی به منظور سوار شدن به کشتی.
– ممهور نمودن فرم دو قسمتی کابوتاژ در دفتر گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در مجاورت درب شرقی بندرگاه.
– به منظور تسریع در امور، رانندگان گرامی دقت داشته باشند انجام مراحل ذکر شده تنها برای آن دسته از رانندگانی است که بلیط برگشت همان روز و ساعت مقرر را در دست داشته باشند. بنابراین از مراجعه حضوری به ادارات مذکور جهت انجام امور کاپوتاژ در دیگر تاریخ ها و ساعات جداً خودداری شود.

نکات ضروری در سفرهای دریایی به کیش

– هنگام ورود به جزیره کیش از همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، از قبیل شناسنامه و کارت ملی اطمینان حاصل نمایید.
– مسافرینی که حیوان زنده به همراه دارند باید شناسنامه و اسناد مربوط به دامپزشکی و قرنطینه ای آن را به همراه داشته، به مراجع دارای صلاحیت، ارائه و موارد بهداشتی را رعایت فرمایند.
– هنگام سوار و پیاده شدن از شناور، ضمن رعایت نوبت، از اطفال و سالمندان مواظبت گردد.
– در طول سفر دریایی ، از دویدن، راه رفتن بی مورد، خم شدن روی ریل کشتی، جداً خودداری نمایید.
– در صورتی که احتمال می دهید که دچار دریازدگی شوید پیش از سفر از قرص های ضد تهوع استفاده نمایید.
– در طول سفر از کودکان خود مراقبت به عمل آورید تا از انجام اعمال کودکانه از قبیل مخفی شدن در محل های مختلف کشتی و دست زدن به تجهیزات آن جلوگیری نمایند.
– در حد امکان سعی نمایید از صندلی های تعبیه شده در کشتی استفاده نمایید و از پهن نمودن زیر انداز در عرشه های کشتی جلوگیری نمایید.
– همراه داشتن هرگونه وسیله گازسوز (خوراک پزی) به داخل کشتی، منوط به هماهنگی و تحویل آن به سرملوان شناور می باشد.
– مؤکداً توصیه می شود، خانم های باردار پس از کسب مجوز از پزشک مربوطه و مشورت با کاپیتان کشتی (با توجه به شرایط جوی زمان سفر) سفر دریایی داشته باشند.
– مسافرینی که دارای بیماری های خاص از قبیل ناراحتی های قلبی وعروقی، صرع، آسم و… می باشند قبل از سوار شدن، مسئولین شناور را از بیماری خود مطلع نمایند.

مقررات کالای همراه مسافرین در خروج از کیش

– با توجه به زمانبر بودن انجام تشریفات گمرکی، لازم است مسافران مدت زمان لازم برای انجام این تشریفات را در نظر گرفته تا بتوانند به موقع در بندرگاه حاضر شده و باعث جاماندن ایشان از شناور نگردد.
– مسافران هنگام خروج به سرزمین اصلی، علاوه بر اشیاء شخصی مستعمل خود که به شرط غیر تجاری بودن از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است، می توانند برای یکبار در سال، کالای مجاز تا سقف ۸۰ دلار (به ازای هر نفر) به شرط غیرتجاری بودن را با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی خارج نمایند. همچنین می توانند مازاد بر ارزش ذکر شده را با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی خارج نمایند.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ جاذبه گردشگری برتر جزیره کیش

تذکر

در صورتی که بنا به تشخیص مأموران گمرک، جهت خروج کالا به سرزمین اصلی نیاز به ثبت معافیت گمرکی باشد، لازم است مسافران مشمول معافیت، با به همراه داشتن بلیط و شناسنامه یا گذرنامه (برای مسافران خارجی)، جهت خرید کارت سبز گمرکی معتبر اقدام نمایند. دفتر صدور کارت سبز در ترمینال مسافری بندرگاه واقع شده است. قیمت خرید کارت سبز ۷۵هزار ریال می باشد.
– مسافران لازم است هرگونه کالای همراه خود را به گمرک اظهار نموده و از اختفاء یا جاسازی نمودن آن یا عبور کالا از مسیرهای غیرگمرکی خودداری نمائید. در غیر اینصورت قاچاق تلقی و پیگرد قانونی دارد.
– خروج لوازم خانگی بزرگ از قبیل تلویزیون، یخچال، فریزر و همچنین داروی مازاد بر مصرف شخصی توسط مسافران ممنوع می باشد.
– خروج مواد اولیه و قطعات و لوازم فنی مورد استفاده در واحدهای تولیدی توسط مسافران ممنوع می باشد.

سفر به کیش با ماشین شخصی

هزینه حمل خودرو با لندی‌گراف از بندر چارک

قیمت کلی رفت و برگشت ۲۹۵٫۰۰۰ تومان می باشد .

هزینه های مسیر رفت

به ازای هر تعداد سرنشین به غیر از راننده ۲۰٫۰۰۰ تومان کرایه دریافت می گردد که تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه پرداخت میگردد .
۱ . مبلغ ۶۰٫۰۰۰ بابت کابوتاژ و عوارض بندری خودرو به دفتر چارک
۲ . پرداخت مبلغ ۷۰٫۰۰۰ تومان بابت کرایه کشتی در مسیر به کیش
۳ . پرداخت کرایه سرنشین به ازای هر نفر ۱۰٫۰۰۰ تومان به کیش
۴ . پرداخت ۸۰۰۰ تومان عوارض شهرداری

هزینه های مسیر برگشت

  1. پرداخت مبلغ ۷۰٫۰۰۰ تومان بابت کابوتاژ خودرو به دفتر کیش
  2.  پرداخت مبلغ ۸۵٫۰۰۰ تومان بابت کرایه کشتی از کیش به چارک
  3.  پرداخت کرایه سرنشین به ازای هر نفر ۱۰٫۰۰۰ تومان به کشتی / هزینه کودکان زیر ۷ سال رایگان می باشد .

نکات پایانی

  1. زمان سفر از بندر چارک به کیش ۱۵۰ دقیقه می باشد .
  2. مدت اقامت در جزیره کیش از ۱ تا ۱۰ روز می‌باشد که به ازای هر روز اضافه‌تر، مبلغ ۳۰٫۰۰۰ تومان دریافت می گردد .
  3. احتمالا برای نوروز موارد فوق تغییر جزیی خواهد داشت.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها